Szybki licznik dziesiętny

Witam. Chcę zastosować szybki licznik dziesiętny , który by chodził powyżej

100MHz do miernika częstotliwosci w pierwszej dekadzie liczącej. Nie wiem jaki, bo może są jakieś nowe typy.Proszę o sugestie.
Reply to
kolarz

kolarz pisze:

Zrób to w CPLD, pewno da się wyciągnąć i więcej niż 100 MHz. Mała Altera kosztuje kilka zł, tyle samo programator a podstawowy software za free.

Reply to
Filip Ozimek

w tych wymaganiach zilinx reprezentuje sie podobnie, a tu chetnie sluze porada ;P

Reply to
nuclear2001

to ile wychodzi czas propagacji przerzutnika 'D' w xilinxach/alterach?

jesli ponizej 1ns to chyba tez sie skusze...

--

Reply to
Piotr "Curious" Slawinski

kolarz pisze:

Może coś takiego ci podejdzie:

łem parę lat temu i wbudowałem w swój miernik częstotliwości. Czy rzeczywiście chodzi do 1GHz trudno powiedzieć (nie mam generatora żeby to przetestować). GRG

Reply to
grg12

Chodzi, stosowany był w głowicach telewizyjnych. Niewątpliwą jego zaletą jest dostępność i cena, wadą podział przez 64 (U664B) Trudniej dostępne to SP8685A Plesseya (do 500MHz), ale można dać radzieckie odpowiedniki. Kiedyś udało mi się kupić takie w ceramicznej obudowie. Do 100MHz pracuje 74H74, ale to przerzutniki typu D - podział przez dwa.

Reply to
Desoft

kolarz pisze:

W sumie to należałoby napisać "licznik" zamiast "miernik częstotliwości" bo jak się popatrzy na ceny i możliwości poważnego sprzętu to dekady nie mają nic wspólnego z pomiarem ;-)

Reply to
Filip Ozimek

Użytkownik "Filip Ozimek" snipped-for-privacy@mielonka.polbox.pl> napisał w wiadomości news:hiqbcp$i4f$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

========Może kolega jeszcze sprawdzi , czy czasami nie zrobiłem jakiegos błędu gramatycznego , czy innego. kolarz

Reply to
kolarz

11C90, ale to antyk. U664B, trzeba uważać, by dostać B, bo U664 nadaje się wyłącznie jako generator szumu. Muszę jeszcze sprawdzić, co jest w moim mierniku częstotliwości na bazie licznika. Dałem coś podobnego, ale nie pamiętam co. Pozdrowienia od Alzheimera, a miernik wraz ze schematem w robocie stoi.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Użytkownik "kolarz" snipped-for-privacy@onet.eu napisał w wiadomości news:hiqkbq$55h$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Jeżeli jeszcze jesteś na etapie projektowania, to może zastanów się nad zrobieniem układu z dzielnikiem binarnym i mikroprocesorem przeliczającym na system dziesiętny. Liczniki binarne chodzą wyżej i łatwiej/taniej można je dostać. A i wyświetlanie jest prostsze. Schematów w sieci jest mnóstwo. pozdrawiam, Andrzej

Reply to
Andrzej

Użytkownik "Andrzej" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:hj1mmk$7e0$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Chodzi mi o licznik dziesiętny z wyprowadzeniami Q do sterowania dekoderem bcd. np coś szybszego od sn74s196. A na procesorach to sę nie znam., ale może kolega wskaże mi jakiś schemat , to przemyślę.

kolarz

Reply to
kolarz

Użytkownik "kolarz" snipped-for-privacy@onet.eu napisał w wiadomości news:hj1nu1$beq$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Np. na

w dziale "technika"->"warsztat" są dwa falomierze zbudowane przez kolegów DL5NEG i S53MV. Na wejściu działają szyblie liczniki binarne a dalej liczy timer mikroprocesora. Procesor również załatwia wyświetlanie, więc shemat jest bardzo prosty Każdy z nich jest inny: S53MV generuje bramkę przez mikroprocesor, DL5NEG tworzy bramkę zewnętrznie. W związku z tym przebiegi czasowe nie są krytyczne i może być programowany w języku wyższego rzędu. Bez żadnej znajomości procesorów PIC zbudowałem ten drugi i działał, tylko teraz zacząłem go modyfikować i chyba zbyt zmodyfikowałem. Acha, ten mój chodzi gdzieś do 250 MHz bez preskalera. pozdrawiam, Andrzej

Reply to
Andrzej