Szybki licznik dziesiętny

Witam. Chcę zastosować szybki licznik dziesiętny , który by chodził powyżej
100MHz do miernika częstotliwosci w pierwszej dekadzie liczącej. Nie wiem
jaki, bo może są jakieś nowe typy.Proszę o sugestie.

Re: Szybki licznik dziesiętny

    Zrób to w CPLD, pewno da się wyciągnąć i więcej niż 100 MHz. Mała
Altera kosztuje kilka zł, tyle samo programator a podstawowy software za
free.

--
Filip.

Re: Szybki licznik dziesiętny

w tych wymaganiach zilinx reprezentuje sie podobnie, a tu chetnie sluze
porada ;P

Re: Szybki licznik dziesiętny

to ile wychodzi czas propagacji przerzutnika 'D' w xilinxach/alterach?

jesli ponizej 1ns to chyba tez sie skusze...

--

Re: Szybki licznik dziesiętny
Może coś takiego ci podejdzie:
http://www.nikomp.com.pl/opisy/ZEPJ0/ZEPJ2000.htm
Kupiłem parę lat temu i wbudowałem w swój miernik częstotliwości. Czy
rzeczywiście chodzi do 1GHz trudno powiedzieć (nie mam generatora żeby
to przetestować).
GRG

Re: Szybki licznik dziesiętny

Chodzi, stosowany był w głowicach telewizyjnych.
Niewątpliwą jego zaletą jest dostępność i cena, wadą podział przez 64
(U664B)
Trudniej dostępne to SP8685A Plesseya (do 500MHz), ale można dać  radzieckie
odpowiedniki. Kiedyś udało mi się kupić takie w ceramicznej obudowie.
Do 100MHz pracuje 74H74, ale to przerzutniki typu D - podział przez dwa.

--
Desoft

Re: Szybki licznik dziesiętny

11C90, ale to antyk. U664B, trzeba uważać, by dostać B, bo U664 nadaje się
wyłącznie jako generator szumu. Muszę jeszcze sprawdzić, co jest w moim
mierniku częstotliwości na bazie licznika. Dałem coś podobnego, ale nie
pamiętam co. Pozdrowienia od Alzheimera, a miernik wraz ze schematem w
robocie stoi.

Waldek

Re: Szybki licznik dziesiętny

    W sumie to należałoby napisać "licznik" zamiast "miernik
częstotliwości" bo jak się popatrzy na ceny i możliwości poważnego
sprzętu to dekady nie mają nic wspólnego z pomiarem ;-)

--
Filip.

Re: Szybki licznik dziesiętny

========Może kolega jeszcze sprawdzi , czy czasami nie zrobiłem jakiegos
błędu gramatycznego , czy innego.
kolarz

Re: Szybki licznik dziesiętny
liczącej.
Jeżeli jeszcze jesteś na etapie projektowania, to może zastanów się nad
zrobieniem  układu z dzielnikiem binarnym i mikroprocesorem przeliczającym
na system dziesiętny. Liczniki binarne chodzą wyżej i łatwiej/taniej można
je dostać. A i wyświetlanie jest  prostsze.
Schematów w sieci jest mnóstwo.
pozdrawiam,
Andrzej

Re: Szybki licznik dziesiętny

bcd. np coś szybszego od sn74s196. A na procesorach to sę nie znam., ale
może kolega wskaże mi jakiś schemat , to przemyślę.

  kolarz

Re: Szybki licznik dziesiętny

Np. na www.sp-qrp.pl w dziale "technika"->"warsztat" są dwa falomierze
zbudowane przez kolegów DL5NEG i S53MV.
Na wejściu działają szyblie liczniki binarne a dalej liczy timer
mikroprocesora.
Procesor również załatwia wyświetlanie, więc shemat jest bardzo prosty
Każdy z nich jest inny: S53MV generuje bramkę przez mikroprocesor,
DL5NEG tworzy bramkę zewnętrznie. W związku z tym przebiegi czasowe
nie są krytyczne i może być programowany w języku wyższego rzędu.
Bez żadnej znajomości procesorów PIC zbudowałem ten drugi i działał, tylko
teraz zacząłem go modyfikować i chyba zbyt zmodyfikowałem.
Acha, ten mój chodzi gdzieś do 250 MHz bez preskalera.
pozdrawiam,
Andrzej

Site Timeline