Szumi wzmacniacz

Jest sobie tani wzmacniacz 5.1, bardzo prosta konstrukcja:
wejście analogowe ->  mitsubishi M62464FP (obróbka) -> wyjście na końcówkę
TDA1558Q

tak wygląda tor jednego kanału,

teraz problem: SZUM!, dlaczego to tak szumi?, jak wejście końcówki zmasuję
to szum znika czyli wszystkie śmiecie powstają w układzie MITSUBISHI? czy te
układy to taki szajs?

pozdrawiam

Re: Szumi wzmacniacz

Dziwny wniosek. Pierwsze co się narzuca to że szumy dostają się na
wzmacniacz "z powietrza". Drugie że ciężko o takie miejsce żeby te szumy z
powietrza były na tyle duże aby to zauważyć. Zatem najprawdopodobniej
popełniasz jakiś egzotyczny błąd, a jaki trudno na razie powiedzieć.
--
Jacek

Re: Szumi wzmacniacz

Aj, sorry. czytanie ze zrozumieniem zaszwankowało :)
--
Jacek

Re: Szumi wzmacniacz

Niekoniecznie - warto sprobowac doczytac czy nie zalecaja jakiegos
rozwiazania na wejsciu.

Podlaczyc 50kohm i 20pF, odciac drugie druty, zmienic zasilacz i
zobaczyc czy nadal szumi.

J.

Re: Szumi wzmacniacz

a konkretniej?

wzmacniacz wygląda tak:
http://img685.imageshack.us/i/ss850009.jpg/
http://img685.imageshack.us/img685/9151/ss850009.jpg

na wejściu jakiś rezystor do masy, i przez kondensator elektrolit 0.22u
idzie na nóżkę "IN" M62464, teraz z pinu OUT idzie znowu na kondensator
0.22u przez rezystor 1k i kolejny kondensator 4.7u bezpośrednio na nóżkę
"IN" koncówki mocy TDA1558

Dokładnie jak na tym schemacie
http://img3.imageshack.us/img3/8928/image1ouq.png

jest tam w jednym miejscu tranzystorek Q robiący MUTE sygnału

To całkiem ładnie gra gdyby ni eten szum który doprowadza mnie do szału...

Re: Szumi wzmacniacz

niestety, odpinam PIN nr 3 od M62464 i przykładam go przez rez 1k do masy i
szum znika

czyli wszystko od tego punktu co jest i dalej, łącznie z końcówką, nie
odpowiadają za wprowadzanie szumów...

Re: Szumi wzmacniacz

Nie znam ukladu .. ale co to jest Noise sequencer ? :-)

J.

Re: Szumi wzmacniacz

to generator szumu, funkcja do regulowania poziomu głośności głośników, na
pewno spotkałeś się z tym, jak włączasz test głośników to po kolei z każdego
kanału  idzie krótki "szum"

ma to prawie każdy wielokanałowy wzmacniacz, o karcie muzycznej nie
wspomne:)

Re: Szumi wzmacniacz

A to ja jestem starej daty i nie widzialem tak nowoczesnego
wzmaczniacza ktory szumi :-)

Swiat poszedl naturalna droga rozwoju i Microsoft zawlaszczyl tez
karty muzyczne.
Teraz to sa glownie karty przetwornikow D/A :-)

Tak czy inaczej - jestes pewny ze to gdzies z wejscia szumi, a nie
ze srodka ukladu ?

Dobrze by sie bylo podlaczyc ze sluchawkami bezposrednio na wyjscie
tego przedwzmaczniacza - mozliwe tez ze szumi zasilanie po masie.

J.

Re: Szumi wzmacniacz

Dziwna sprawa z tym szumem który jest największy w kanale centralnym (wg
schematu najprostszym), kanały L R SL SR idą jeszcze przez jakieś filtry
opampy a mniej szumią niż ten centralny, w zasadzie gdyby nie szum w tym C
to wzmacniacz byłby dla mnie akceptowalny.

Jeszcze wepne sie słuchawkami na wyjście tego M62464 na poszczególne
kanały...

Re: Szumi wzmacniacz

W sumie po moich przygodach z TDA1524 nie zdziwiłbym sie, że ten Twój układ
to podobny szumofon.

--
Irokez

Re: Szumi wzmacniacz

chyba masz racje, obdzwoniłem innym wzmacniaczem wyjścia tego procesora M i
nie było szumu, szum powstaje w końcówkach

Site Timeline