Szukam wzmacniacza operacyjnego TANIEGO, niskie Vio i zasilany "pojedynczo"

Witam

    Poszukuję wzmacniacza operacyjnego o niskim napięciu niezrĂłwnowaĹźenia
(<1mV w pełnym zakresie temperatur), zasilanego napięciem pojedynczym
(tzn. wyjście musi "schodzić" do -Vcc, podonie wejście musi takie
napięcia akceptować), jak najtańszy, i łatwo dostępny w ilości kilku
sztuk. Łatwo, to nie znaczy w sklepie za rogiem, ale żebym mógł go kupić
np. w TME... . Dotychczas używałem OP07 i parametrami mi pasowały, poza
tym, że musiałem im dać ujemne napięcie. Teraz chciałbym sobie nieco
życie uprościć i zasilić go niesymetrycznie... .
    Tak szukam i szukam, i albo drogie, albo trudno dostępne ;)... Myślę,
że może ktoś używa czegoś podobnego na co dzień i mógłby coś polecić??
Aha, może być pojedynczy albo podwójny...

  Konop

Re: Szukam wzmacniacza operacyjnego TANIEGO, niskie Vio i zasilany "pojedynczo"

AD820, 822, 824 ?

My jsme BorgovĂŠ. Sklopte ĹĄtĂ­ty a vzdejte se. Odpor je marnĂ˝.

Re: Szukam wzmacniacza operacyjnego TANIEGO, niskie Vio i zasilany "pojedynczo"

O, dzięki. Wprawdzie nie są super-tanie, ale porównywalne z innymi, będę
je brać pod uwagę :). No i są dostępne.

  Konop

Re: Szukam wzmacniacza operacyjnego TANIEGO, niskie Vio i zasilany "pojedynczo"

Kiedyś też szukałem czegoś podobnego, najsensowniejsze co znalazłem to
MCP6071/MCP6072. Cenowo wypada nieźle, więc może też Ci podpasuje.

pozdrawiam

Re: Szukam wzmacniacza operacyjnego TANIEGO, niskie Vio i zasilany "pojedynczo"

Póki co - najtańsze :)... dzięki :D

  Konop

Re: Szukam wzmacniacza operacyjnego TANIEGO, niskie Vio i zasilany "pojedynczo"

Nie ma możliwości, by wyjście zeszło idealnie do masy w takim przypadku.
Musisz sprecyzować ile od tej masy może być większe: 10mV czy raczej
100mV.

e.

Re: Szukam wzmacniacza operacyjnego TANIEGO, niskie Vio i zasilany "pojedynczo"

Racja. 10mV. Ale tu dużo zależy od prądów, a te będą małe (jakie uA lub
mniej).

  Konop

Re: Szukam wzmacniacza operacyjnego TANIEGO, niskie Vio i zasilany "pojedynczo"

Racja. 10mV maksymalnie, może być mniej ;)... No ale prądy b. małe...
albo wręcz zerowe (wysterowanie wejścia kolejnego
wzmacniacza/komparatora - chodzi o zmniejszenie impedancji wyjsciowej)
albo małe (sygnał do ADC mikrokontrolera...

  Konop

Re: Szukam wzmacniacza operacyjnego TANIEGO, niskie Vio i zasilany "pojedynczo"

przypadku.

może być coś w rodzaju OPA340, nie wiem czy jest tani i nic nie
wspomniałeś o max. zasilaniu :) Jeśli chodzi o problem minimalnego
napięcia wyjściowego, to szczególnie przy wysterowywaniu ADC nawet te mV
potrafią być wkurzające więc jeszcze się zastanów :)

e.

Re: Szukam wzmacniacza operacyjnego TANIEGO, niskie Vio i zasilany "pojedynczo"

W analogówkę się nigdy nie bawiłem, ale czy nie wystarczy wyjścia
wzmacniacza obciążyć jakimś 10k czy 100k do masy ?
P.G.

Re: Szukam wzmacniacza operacyjnego TANIEGO, niskie Vio i zasilany "pojedynczo"

mV

Zwykle wyniki podaje się już z takim obciążeniem. Oczywiście można
wzmacniacz obciążyć jeszcze bardziej i uzyskać jeszcze niższe napięcie,
ale w obszarze od tego naszego sztucznego zera do napięcia wyjsciowego,
przy którym aktywnie pracuje cały stopień wyjściowy, wzmacniacz będzie
bardzo nieliniowy. Więc jak dalej stoi ADC to i tak będzie to tylko
brzydkie obejście problemu.

e.

Re: Szukam wzmacniacza operacyjnego TANIEGO, niskie Vio i zasilany "pojedynczo"

Site Timeline