SZUKAM__stabilizator Uwy=5V,małe szumy,mały współczynnik temp.

Do mojego układu potrzebuję 5V zasilania. Nie musi być co do mikrovolta, ale za to musi być jak najbardziej stałe w czasie-niezależnie od temperatury czy innych czynników zewn. Dodatkowo fajnie by było gdybym mógł go zasilać z baterii 1,5V ale inne też mile widziane(1,5V łatwiej znaleźć o większej pojemności). Może ktoś już jest biegły w tym i mi coś poradzi? Pomóżcie

pozdrawiam Michał

Użytkownik "Michał T" <lotnick[NOłsPAm]@epf.pl> napisał w wiadomości news:dhev0p$167$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

[...]

Do zasilania jakiegoś VCO/VFO ?

[...]

Masz na myśli przetwornicę ?

Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

qe?.......

Do zasilania układu w którym jest czujnik i przetwornik AC/DC . Wskazania czujnika i przetwornika są zależne również od napięcia zasilania.Pomiar ma być dokładny. Dlatego potrzebuję tego o co pytam.

regulator,stabilizator,jakkolwiek to nazwiesz,byleby dawało stabilne napiecie w okolicy 5V. To, że zwiększa napiecie nie czyni go przetwornicą chyba?

Użytkownik "Michał T" snipped-for-privacy@NOSPAMepf.pl napisał w wiadomości news:dhg5bc$b3p$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

[...]
[...] ? [...]
[...]

Acha ...

Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

Użytkownik "Michał T" <lotnick[NOłsPAm]@epf.pl> napisał w wiadomości news:dhev0p$167$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Masz tylko jedną możliwość Przetwornica z 1,5 V na 6...9 V i za tym źródło referencyjne nie gorsze niż LM336-5 W "warzywniaku" tego nie kupisz

Reply to
SP9LWH

Użytkownik "Michał T" <lotnick[NOłsPAm]@epf.pl> napisał w wiadomości news:dhev0p$167$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

O dużej pojemności to są akumulatory Jak ma być tanio i prosto,to dowolny akumulator na 6...12V, opornik i źródło referencyjne LM336Z-5.0

Reply to
SP9LWH

Użytkownik "SP9LWH" snipped-for-privacy@autorom.pl napisał w wiadomości news:dhgcis$gpo$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Nie jest to w zgodzie z prawdą. Są inne możliwe rozwiązania - sam chciałem jedno zaproponować. stąd moje pytanie o VCO/VFO. Autor wątku nie wykazał jednak zainteresowania lub ... BTW1 - nie wydaje mi się sensowne stosowanie przetwarzania napięcia zasilającego w aplikacjach, gdzie akurat czystość tegoż napięcia jest parametrem krytycznym. Ale ja się tam nie znam ... BTW2 - Autor wątku chciał konwertera napięcia nie będącego przetwornicą ;-)

Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

Użytkownik "SP9LWH" snipped-for-privacy@autorom.pl napisał w wiadomości news:dhgcsm$hgs$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

O to, to, to ! Zwłaszcza żelowe, o pojemności paru Ah. Standardowe rozwiązanie podczas konstruowania niskoszumowych układów RF.

[...]
[...] Nie prościej byłoby przeprojektować aplikację biorąc pod uwagę mozliwość _bezpośredniego_ zasilania z żelowca? Zresztą, w obecnej chwili nie jest wielkim problemem nabycie ognim NiMH o pojemności _rzędu_ 3 Ah. Pytanie, czy aplikacja zniosła by zmiane Uzas w funkcji rozładowania baterii.

Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

Użytkownik "Krzysztof Kucharski" snipped-for-privacy@friko6.onet.pl> napisał w wiadomości news:dhgefn$l66$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

To już autor pytania musi sobie odpowiedzieć. Ale obawiam się, że to przerasta jego aktualną wiedzę.

Reply to
SP9LWH

może dodam,że chcę małe i tanie źródło energii.... Gdybym nie potrzebował czegoś małego to "przy moim aktualnym stanie wiedzy" połaczyłbym równolegle akumulatorki 9V....

pozdro dzięki za sugestie, nawet te uszczypliwe

Użytkownik "Michał T" snipped-for-privacy@NOSPAMepf.pl napisał w wiadomości news:dhggmh$fg6$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Znaczy - plus z plusem czy na odwrót ? ;->

MSPANC

Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

Użytkownik Michał T napisał:

Akumulatorków równolegle łączyć nie wolno, poza pewnymi wyjątkami. Jeśli chodzi Ci o tanie żródło energii, to rozumiem że cały układ ma być tani. W tym momencie chyba odpadają kosztowne konwertery napięć (szczególnie podbijające). Pamiętaj też, że one maja sprawność istotnie <100%, więc zyski z dobrego stosunku pojemność/objętość prawdopodobnie by się zniwewlowały. Przetwornice napięć stosuje się tam, gdzie nie ma innej możliwości.

Reply to
A.Grodecki

No..a minus podłączam do Ciebie :-P

No..a minus podłączam do Ciebie :-P

Dlaczego?

Tani.... w takim sensie, że nie chce stosować 10x kosztowniejszych rzeczy.

Pamiętaj też, że one maja sprawność istotnie

uhm, no dobra, poddaje się... Zaczynam nowy wątek o aku...