szukam schematu restartera do sieci LAN

Witam.

Szukam schematu urzadzenia, ktore podłącze do sieci LAN i:
- w przypadku braku połączenia z wybranym IP, lub na żądanie zostanie
odcięte na np 20 s zasilanie

pozdrawiam i dziekuje za pomoc:)

Re: szukam schematu restartera do sieci LAN

Znajdz porzadny zasilacz wyjdzie taniej i rozwiaze twoje problemy.

Re: szukam schematu restartera do sieci LAN

kiedys cos takiego na allegro widzialem...

reseter czy restarter sie zwalo..., jak malo urzadzen to moze warto zrobic
sobie listwe sterowaną modem GSM albo RS232 pare przekaznikow i gotowe ;)
cenowo GSM wyjdzie cos kolo 300-400 zeta za sztuke... (listwe)

Rf

Re: szukam schematu restartera do sieci LAN
Temat przerabiany chyba z setki razy wystarczy dobry zasilacz buforuwka
UPS i problem rozwiazany nie trzeba zadnych restarterow.

Re: szukam schematu restartera do sieci LAN

Jaki będzie dobry zasilacz buforowy do zwykłego komputera/serwera, który
zabezpieczy przed jego zawieszeniem?

Re: szukam schematu restartera do sieci LAN

Musi byc Windows Compatible.

Re: szukam schematu restartera do sieci LAN

Dobry komputer serwer sie nie wiesza a jesli juz to wraz ze swoim
administratorem.

Dobrze administrowany system sie nie zawiesza a jesli juz to sie stanie
to zaden restarter nie pomoze.

Re: szukam schematu restartera do sieci LAN
do sprzetu sieciowego ok, do serwerkow - czasami potrzeba - zeby nawet nie
chodzic samemu... jak sie cos zwali...

Rf

Re: szukam schematu restartera do sieci LAN

schematu CI nie podam, ale zobacz na produkty elpronet z czestochowy, to
jest dokladnie to czego szukasz, zdaje sie ze na alegro tez sa, jak nie to
przez www.
pozdrawiam
michal

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow
4605 (20091113) __________

Re: szukam schematu restartera do sieci LAN
wirusow 4605 (20091113) __________

Kiedyś popełniłem restarter krzyzowy do serwerowni, jak nie działa jeden
serwer dostajesz się przez drugi. Opublikowałem w sieci schemat i płytke
i oprogramowanie na linuksie. Działa bez problemów juz 2 lata, poprzez
USB serwerów. Poszukaj w googlach na grupie "sieci".
Publikacja jest na serwerze ale nie pamietam w tym momencie linku.
Jutro poszukam.
Oprogramowanie mozna rozwinąć nie tylko na ządanie ale własnie przez
pingowanie okresowe (watchdog).

Ale pewnie tobie chodzi o moduł ethernetowy te sto kilka zl do 200 za
moduł trzeba przewidzieć plus oprogramowanie. Jak znajdziesz coś taniego
i interesujacego, napisz.
pozdr
AK

Re: szukam schematu restartera do sieci LAN

Znalazłem http://lc.yum.pl/reseter/reseter.htm
powodzenia
AK

Re: szukam schematu restartera do sieci LAN

Tu jest cos prostszego http://milea.pl/pl/wlan-faq/howto/reseter /

Re: szukam schematu restartera do sieci LAN

O to to. Natomiast widzę mankament tego rozwiązania w postaci konieczności
dostarczenia skądś zasilania i jeszcze sterowanie portem lpt utrudniające
stworzenie rozwiązania dla Windows np.

Re: szukam schematu restartera do sieci LAN

jaki problem... ja to robilem w oparciu o rs232 - latwa konfiguracja i
tanio... bo nie potrzeba zadnych drogich elementow, latwosc napisania
sterownikow i wogole
1.optotriak - taniej niz przez przekaznik... ale czy lepiej?
2. jakis licznik i gotowe ;)

Rf

Re: szukam schematu restartera do sieci LAN

.usunto -> .invalid

No właśnie o tym myślę, że prędzej RS niż LPT

Licznik ?

Re: szukam schematu restartera do sieci LAN

Każde rozwiązanie jest dobre jak sie sprawdza w praktyce (USB->Paralel
pracuje 2 lata). W moim przypadku zdecydowało to ze moduł USB->Paralel
ma zatrzask i pewnie zachowuje sie w chwili włączenia. Pewnie że
próbowałem LPT ale na LPT zdarzały mi sie stany nie pewne podczas
restartu serwera oraz przesądził fakt zasilania dwóch urządzeń (kanałów)
z portu USB. Ponieważ każdy moduł USB pracuje na swoim serwerze
zasilanie jest związane z tym serwerem który pracuje. Optoizolacja na
transoptorach i w wyniku tego potrzebne jest tylko jedno zasilanie do
części wykonawczej przekaźników. Po tej stronie może być wspólne dla obu
kanałów.
Tak wiec trochę korzyści w tym rozwiązaniu chyba, jest.
pozdr
AK

Re: szukam schematu restartera do sieci LAN

Może nie na 20s ale programator dobowy z hipermarketu odetnie na 15 minut -
jak o 4 w nocy to chyba nie problem?

Feromon

Re: szukam schematu restartera do sieci LAN

Programator elektroniczny droższy od mechanicznego dosłownie o 5-10 zł
można ustawić z dokładnością do minuty. Czyli będzie minuta przestoju.
Chyba wystarczy?

Re: szukam schematu restartera do sieci LAN

No ale to nie jest w przypadku braku połączenia lub na żądanie. Wydaje się,
że takie odcięcie łatwo można zrobić przekaźnikiem sterowanym z komputera,
który w sieci pracuje.

Site Timeline