szukam dataloggera lub coś podobnego...

Do Grupowej Wiedzy

Mam dwa strumienie danych via USB, po ok. 16 MB/sec każdy. Poszukuję
możliwie małej i energetycznie niegłodnej (powiedzmy <20W) metody na:
Alternatywa 1: poskładanie tych strumieni i wysłanie przez WLAN. Problem
tutaj: nie znam WLANa, który potrafi przesłać te trochę ponad 300Mbit/sec
netto bez strat.
Alternatywa 2: rejestracja tego wszystkiego przez przynajmniej 10 minut. To
się powinno dać zrobić na pico-idx i SSD. Ale czy istnieje coś gotowego
formatu powiedzmy średniego PDA. WLAN toto też musi mieć, ale wtedy
wystarczy normalna prędkość dostępna w każdej Biedronce. W każdym razie toto
powinno móc w czasie rzeczywistym brać te dwa strumienie i zapisywać je na
czymś.
W obu przypadkach dochodzi do tego jeszcze trzeci strumień przez
RS232/USB/I2C, ale tego jest jakieś 4kB/sec, czyli tyle co nic.

Oczywiście interesuje mnie przede wszystkim alternatywa 1. Ustrojstwo ma być
jak najmniejsze, rzędu 2xIPod lub 4 pudełka papierosów.

Jakieś pomysły?

Re: szukam dataloggera lub coś podobnego.. .

Jest takowy gotowy ale tanie toto nie jest szukaj na psx scene swego
czasu popularne jak lamali PS3 i dongla serwisowego USB

Re: szukam dataloggera lub coś podobnego...
Pan Waldemar Krzok ma dwa strumienie danych via USB, po ok. 16 MB/sec każdy:

Może ja czegoś nie zrozumiałem, ale czy jakiś mały barebone się nie nada?
Choćby FOXCONN Nettop nT-435H -- ma WiFi b/g/n i 4xUSB 2.0. Nie palę, więc
trudno mi dokładnie porównać, ale 190x135x25mm, to chyba coś jak 4 pudełka
papierosów. W Polsce 460PLN netto bez dysku i RAM.

Re: szukam dataloggera lub coś podobnego...

Prawie pasuje, ale niestety żre toto prąd. Instalowałem takowe w gabinecie
weterynarza, ciągną jakieś 40-50W, niestety. Trochę większe od 2xiPod i 4x
papierochy, ale jeszcze by wielkością pasowało.

Re: szukam dataloggera lub coś podobnego...

Z jakiem procesorem? Są różne, taki z Atomem może ma mniejszy apetyt.
A może po prostu tablet? Kilka miesięcy temu kupiłem najtańszy jaki
był, za około 300zł, a za 500 są z WiFi b/g/n. Albo router -- kupiłem
za psie pieniądze używane Speedport W303V (z Deutsche Telecom) -- też
mają szybkie WiFi. USB wprawdzie nie mają, ale któryś podobny model ma.
I jeszcze kiedyś kupowałem FoxBoardy z http://www.acmesystems.it -- nie
wiem, czy się wyrobi (ARM 400 MHz, 2xUSB 2.0, podają 12Mbps), ale malutkie
toto jest i prądu bierze tyle co nic (0,4W).

Re: szukam dataloggera lub coś podobnego...

No dobra. Ja potrzebuję 2x160Mbit/sec na USB, a nie 1x12 ;-). Najlepsze
byłoby WUSB 1.1, tylko tego jeszcze nie ma :-(.

Re: szukam dataloggera lub coś podobnego...

Było napisane "ok. 16 MB/sec", stąd moje wahanie co do tego, czy 12 jest
"około" 16. Że chodziło o bajty, nie o bity, też już teraz widzę. No dobra,
USB w tablecie się nie wyrobi? Nie mam pojęcia, nigdy nie potrzebowałem
szybkiego i się nię zastanawiałem.

Jeszcze można jakąś płytę nano-itx, np:

http://www.portwell.com/productnews/NANO-8050_pr.htm

"The NANO-8045 is specifically designed to operate at a very low
power consumption (less than 10 watts at full loading) and low heat"

Re: szukam dataloggera lub coś podobnego...

To jest opcja. Mam parę adresów w robocie i tam będę jutro dzwonił (klient
mi to powiedział dzisiaj o 17:30, a o tej porze nikt uczciwy nie pracuje
:-)). Są jeszcze pico-itx i jeszcze mniejsze. Jak upchnę loggera do pudełka
wielkości paczki papierosów, to mam jeszcze 2-3x tyle na baterie i SSD.

Re: szukam dataloggera lub coś podobnego...

Kiedyś jak szukałem najmniejszego peceta z kartą graficzną, to znalazłem
"Jack PC" -- komputer w obudowie gniazdka podtynkowego, mieszczący się
w puszce instalacyjnej. Trochę to bez sensu, bo kupuje się najmniejszy
komputer, który po zamontowaniu w ścianie staje się największym -- wilekim
jak cała chałupa. Później ta sama firma zaczęła robić bardziej sensowne
rzeczy, takie jak "Plug PC" -- komputer we wtyczce. Już nie sprawdzam
aktualnej ofetry, w każdym razie to jest to: http://www.chippc.com /

Re: szukam dataloggera lub coś podobnego.. .

Może do czegoś się przyda taka informacja:
Kupiłem ostatnio zwykła pamięć USB 32GB Pretec "REX 100". W przypadku
ciągłego zapisu jednego pliku w trybie USB 2.0 uzyskałem 35MB/s.
Producent podaje, że dla trybu 3.0 uzyskuje się 70MB/s.
Zapis mniejszych plików jest niestety kilkadziesiąt razy wolniejszy.

Paweł

Re: szukam dataloggera lub coś podobnego...
On Mon, 13 Feb 2012 19:45:38 +0100, Waldemar Krzok

Pewnie Ci się nie przyda, ale podam, bo wydaje się ciekawe:

http://www.raspberrypi.org /

Jeśli moc obliczeniowa tej zabawki byłaby wystarczająca, trzeba by
tylko dodać dongla WLAN, który miałby wymaganą wydajność (dla
wariantu 1) albo szybką pamięć dla (2). Ewentualnie wariant
pośredni - buforowanie zapisu na SSD i transmisja z dostępną
prędkością. Pozostaje kwestia, ile cykli zapisu wytrzyma ten SSD...

Spełnia warunki wymiarów i prądożerności. Niestety, dostępność raczej tylko
w pojedynczych sztukach.

Artur Stachura

Re: szukam dataloggera lub coś podobnego.. .

Po pierwsze to od 2 miesięcy przesuwają termin rozpoczęcia sprzedaży.
Ostatnio pisali o końcu lutego. Ale obawiam się, że USB u niego nie
wydoli takiej prędkości.

Re: szukam dataloggera lub coś podobnego...

Nie, to jest duuuużo za wolne.

Re: szukam dataloggera lub coś podobnego.. .

http://www.totalphase.com/solutions/apps/usb_analyzer_guide/?gclid=CI2Dv5ifna4CFUOq3godlx-ufg

Re: szukam dataloggera lub coś podobnego - możliwe rozwiązanie

Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Popatrzyłem na wsie linki i wygląda na to,
że alternatywa 2, choć teoretycznie łatwiejsza w użyciu, będzie za droga.
Mały pc-cik formatu pico-idx albo podobne, dysk i złożenie do kupy będzie
kosztowało około 700EUR. Za to wariant 1 zaczął wyglądać ok. Jednym
rozwiązaniem jest jeden link USB3 <->LAN na 802.11ac, z prędkością
850Mbit/sec, drugim dwa linki USB2 <->LAN na 802.11n z prędkością
300Mbit/sec każdy. Wychodzi około 400EUR i jest mniejsze. Mają toto pokazać
na EmbeddedWorld w Norymbergii pod koniec lutego. Chyba się tam kopnę i
pooglądam na żywca, a może będą też mieli jakieś przedseryjne modele na
sprzedaż.

Jedna firma sprzedaje już (podobno, też będą w Norymberdze, to się spytam)
systemy OEM transmisji danych, dających sumarycznie 2.7Gbit/sec (2x802.11ac
+ 2x802.11n) z międzymordziem GPIO. Czyli musiałbym te dwa strumienie USB
"pożenic" i jakoś wypluć na wejście równoległe. Da się coś takiego zrobić na
FPGA? Jeszcze nic z FPGA nie robiłem, więc pytam.

Re: szukam dataloggera lub coś podobnego - możliwe rozwiązanie

Pewnie na WiFi tez nic nie robiles bo realnie to nie ma takiego modelu
zeby nawet na biurku przepuscil te 250Mbit/s realnie musisz liczyc 3/4
na sprzecie klasy Enterprise SOHO to max 1/2 z deklarowanej predkosci.

Re: szukam dataloggera lub coś podobnego - możliwe rozwiązanie

Przecież pisałem, że są to prototypy 802.11ac. Deklarowana maksymalna
prędkość, to 1.2Gbit/s brutto, 850Mbit/sec przy TCP/IP. Przy 802.11n mamy
300 do 450 Mbit/s. To drugie w technologii MIMO. Potrzebuję netto ok.
150-160Mbit/sec na kanał (2 kanały). To mniej więcej maksimum, co mi
przejdzie przez USB 2.0 (przechodzi, sprawdzałem). Potrzebuję zasięg rzędu
5m (max. 10m) Na papierze mam rezerwę :-).

Re: szukam dataloggera lub coś podobnego - możliwe rozwiązanie

Tu mozesz poczytac to co chca ci ozenic, jak narazie to jedyny sensowny
sprzet. Wczesniej tez sie chwalili ze ten ich reference so im senao
zrobil mial wyciagnac 270FDX a realnie ciagnal max 250Mbit. Poczytaj
troche fora ludzi ktorzy uzywaja tych plyt referencyjnych AMCC i wez
poprawke 20-30% na wydajnosc.

Re: szukam dataloggera lub coś podobnego - możliwe rozwiązanie
http://www.convergedigest.com/searchdisplay.asp?ID34%923&SearchWord=AppliedMicro

http://www.anandtech.com/show/5326/appliedmicros-catalina-integrated-usb-30-and-80211ac-support-for-nas-platforms

Re: szukam dataloggera lub coś podobnego - możliwe rozwiązanie

http://www.convergedigest.com/searchdisplay.asp?ID34%923&SearchWord=AppliedMicro
usb-30-and-80211ac-support-for-nas-platforms

Te też znalazłem, ale dzięki za info, że mogą działać :-). Zobaczymy.
Obejrzę jeszcze co na targach pokażą.