dotyczące projektowania PCB

Witam,

Czy ktoś był na tym szkoleniu i może podzielić się opinią? (w Internecie nie znalazłem żadnych opinii na ten temat)

Na stronie sporo marketingu i odnosi się wrażenie, że człowiek jest guru z projektowania PCB. Czy warto wybrać się na to szkolenie, mając już jakieś tam doświadczenie w projektowaniu?

Chciałbym podnieść/uzupełnić poziom swojej wiedzy, obejrzeć przykłady dobrze i źle zaprojektowanych obwodów, porozmawiać z kimś o konkretnych rozwiązaniach, itp. Do tej pory opierałem się na różnych opracowaniach w stylu 'EMC Design Guide', książkach w stylu 'Trilogy of Magnetics', czy wiedzy kolegów.

Alternatywnie, jakie inne szkolenia z takiej tematyki możecie polecić? Ciężko cokolwiek znaleźć... (interesuje mnie szkolenie w języku polskim)

PS byłem na szkoleniu, gdzie niejako przy okazji ludzie z Wurtha czy od Altium Designera omawiali pewne zagadnienia i pokazywali analizy, symulacje PCB, ale chciałbym, aby całe szkolenie było poświęcone tematyce "projektowania PCB pod EMC"...

Reply to
Dykus

W dniu 2011-10-18 18:00, Dykus pisze:

"Marek Nowakowski - mgr inżynier elektronik - ekspert, wynalazca, konstruktor wyrafinowanych w działaniu urządzeń stosowanych w Wojsku Polskim i w przemyśle na całym świecie. Projektował urządzenia stosowane w generacji i dystrybucji mocy, sterowaniu i kontroli turbin, silników, elektroniki wojskowej i powszechnego użytku. Kierownik i manager działów wdrażania nowych produktów w międzynarodowej korporacji.

Odniósł nieprzeciętne sukcesy w koordynowaniu pracy zespołów inżynieryjnych, nieszablonowym rozwiązywaniu problemów EMC zaczynając od tworzenia specyfikacji marketingowej, poprzez koncepcyjną i szczegółową fazę rozwoju produktu, włączając osobiste i zdalne wsparcie w rozwiązywaniu napotykanych wyzwań na każdym etapie cyklu projektowego oraz w laboratorium EMC i środowiskowym."

Odpusc sobie, jesli jego wiedza jest taka jak ichnia strona www to nie wroze nic dobrego poza biciem piany i zainkasowaniem kasiory za gowno warte szkolenie.

Jesli chcesz cokolwiek wiedziec o projektowaniu EMC to popytaj na elektrodzie albo studiuj wlasnie DG i RD prawde mowiac nikt na 100% nie odpowie na pytanie jak w okreslonym projekcie zachowa sie kondensator polozony obok rezystora nad liniami high speed .

Ogolne zasady sa dosyc proste i wystarczy zastosowac sie do reference design .

Reply to
Jerzy Dombczak

Użytkownik "Dykus" snipped-for-privacy@spamy.wp.pl> napisał w wiadomości news:j7k7rj$c5t$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Ja najwięcej ciekawych informacji znalazłem na stronie (niestety nie po polsku):

lewej EMC Information Centre i potem artykuły Keith Armstrong Powinna być seria artykułów o wszystkim (w tym o PCB) i potem seria tylko o PCB. Może też coś nowego, bo ostatnio to chyba w 2008 tam zaglądałem (może wtedy jeszcze było bez rejestracji). P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "Jerzy Dombczak" snipped-for-privacy@onet.eu napisał w wiadomości news:j7kag8$ki9$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Zalezy na jakim etapie i czego oczekiujesz - ja bym się zakręcił gdzieś koło jakiejś zacnej Politechniki. Zajęcia dla studentów swoją drogą ale może można pogadać z wykładowcami i uzyskać sensowne informacje - co kto wie i za ile się tą wiedzą dzieli.

To jest tak szerokie zagadnienie, że można by z niego zrobić całkiem niezły doktorat więc takie szkolenie będzie fragmentaryczne, ogólne - nie oczekuj cudów.

Już czuję dreszcz emocji :-) Ale nie skreślajmy Marka N. może on cuś umi? - ludzie z tej branży zawsze mieli rozbuchane ego ;-)

Reply to
Ukaniu

Witam Co roku odbywają się Warsztaty EMC na Politechnice Wrocławskiej

Myślę, że warto tam zagościć. Ja ostatnio byłem i mogę polecić. Co prawda czystego EMC dla projektantów nie było zbyt dużo.

Reply to
EM

Witam,

Miałem okazję być na tym szkoleniu (co prawda zamkniętym, ale zapewne programowo jest bardzo podobne). Co do opinii to powiem tak : jeśli ktoś do czasu szkolenia miał oczy zamknięte na EMC to z pewnością oczy te mu się otworzą i sporo istotnych rzeczy się dowie. Natomiast czy osoby zaznajomione z tematyką nauczą się czegoś nowego to tego nie wiem, gdyż ja w zasadzie te oczy miałem w dużym stopniu zamknięte. Wydaje mi się również, że dużo rzczy trzeba po prostu brać na wiarę, gdyż praktyczne sprawdzenie proponowanych rozwiązań może czasami być zbyt kosztowne.

Pozdrawiam, Radosław Kwiecień

Reply to
Radosław Kwiecień

Witam,

W dniu 2011-10-19 09:26, EM pisze:

Dzięki za informację. Rzeczywiście, przeglądałem program i o samym projektowaniu pod EMC jest niewiele - widzę m.in. prezentacje Wurtha, które znam, coś od ASTAT, pewnie ze sporym naciskiem na reklamę swoich usług/produktów. Ale kilka pozycji chętnie bym odwiedził. Dzięki!

Reply to
Dykus

Witam,

W dniu 2011-10-18 19:46, Piotr Gałka pisze:

Dzięki! Sporo ciekawych materiałów. Będzie lektura do poduszki... :)

Reply to
Dykus

Witam,

W dniu 2011-10-19 08:24, Ukaniu pisze:

Jakieś informacje o projektowaniu PCB miałem na studiach. Myślę, że poszukuję czegoś więcej materiały/wykłady dla studentów. A co do samych wykładowców, to nie interesują mnie tyle konsultacje, co przekaz informacji w jakieś zorganizowanej formie (czyli np. szkolenie). Poza tym przepraszam, ale podchodzę z dystansem do takich osób, bo Ci ludzie są czasami oderwani od rzeczywistości... ;)

Reply to
Dykus

Witam,

W dniu 2011-10-19 21:53, Radosław Kwiecień pisze:

Dzięki za info. Chyba rzeczywiście dochodzę do wniosku, że nie ma sensu wydawać tyle kasy. Jestem pewien, że czegoś nowego bym się tam dowiedział, tylko pytanie, czy warte jest to tych pieniędzy... ;)

Reply to
Dykus

W dniu 2011-10-19 23:41, Dykus pisze:

Osobiscie polecam przestudiowanie kilku reference design i bedziesz mial jakies pojecie praktyczne o EMC.

Reply to
Jerzy Dombczak

W dniu 2011-10-19 09:26, EM pisze:

No w październiku to mogliby mieć info o maju 2012 a nie 2011.

Reply to
Mario

Witam

Napisz, co cię konkretnie interesuje z tej tematyki na snipped-for-privacy@onet.eu Link do nas