Szkodliwość świetlówek energooszczędnych - Page 3

Re: Szkodliwość świetlówek energooszc zędnych
W dniu 24.11.2011 15:39, sundayman pisze:
[ciach]

Taaak... I mamy wyjaśnienie zwidów wszelkich świrów, ćpunów i wiernych
Natanka - za dużo siedzieli pod świetlówkami ;->

Re: Szkodliwość świetlówek energooszczędnych

No... ja narzekam na to, ze mnie 4 dni pod takowymi rozbroily, tylko, że ja
naprawdę narzekam tylko na problemy ze snem jakie po tym miałem, i tylko
takie, 4 dni pod świetlówkami nie wpłynęły na nic innego. Ani nie
zgłupiałem, ani nie zmądrzałem, zero zmian.

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

noawiedzonym a nawet wręcz ignorantem podatnym na matkeringową papkę trzeba
być żeby wierzyć w brednieże świetlówki są nieszkodliwe a nawet że są zdrowe
i tanie!!!

- trzeba nie umieć liczyć żeby twierdzic ze świetlówki są ekonomiczne
- trzeba być głąbem żeby twierdzic że tręć (jedna z najbardziej toksycznych
dla człowieka substancji) zawarta w świetlówkach jest nieszkodliwa, szkło
się tłucze i wdychamy rtęć i to jeszcze gdzie, we własnym domu, w pokoju
dzieci

na marginesie dodam że kiedyś mieszkałem kilka miesięcy w mieszkaniu
oświetlanym świetlówkami (nie żaden badziew, ale z górnej półki) po pewnym
czasie zacząłem mieć problemy z oczami, ciągle latałem po okulistach z
pieczącymi i czerwonymi od żyłek oczami (stan zapalny), dolegliwości jak
ręką odiął zniknęły gdy przeprowadziłem się do mieszkania obok bez
świetlówek.

Re: Szkodliwość świetlówek energooszczędnych

Rtęć jako ciecz nie jest zbyt szkodliwa, natomiast bardzo szkodliwe są jej
opary, a już najgorsze jest chyba podmienienie w eterze dwumetylowym
cząsteczki tlenu, cząsteczją rtęci.

Dopóki cieknie, mały problem, gdy paruje, duży problem. Na chemii uczono
mnie w takiej sytuacji sypać kwiat siarczany.

Ja mam w mieszkaniu kilka lamp energooszczędnych, nie stwierdzam zbyt dużego
wpływu na oczy, bardziej od telewizora, który migocze. Ale ja to
indywidualny przypadek jestem, nie rusza mnie np. mieszanka kiszonych
ogórków i zsiadłego mleka, śmiało mogę się tym zajadać. Innym wystarczy coś
nie tak w widmie światła..

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

Pewnie jeszcze uczono, że ten kwiat (zmieszany z innymi ingrediencjami)
można nabić w armatę i wystrzelić. Da się dzisiaj gdzieś to kupić?
Czy już CBŚ pozamykało wszystkie kwiaciarnie.

Re: Szkodliwość świetlówek energooszczędnych

A choćby z żelazem, tak się robi(ło) przeciez otwory nitowane na gorąco,
miast wybijać takowy, przykładało się pręt z siarki i wciskało, otwór
zostawał przepalony i można było nitować.

Pewnie tak, ale i można zrobić samemu. Ino wiedzieć jak.

A dlaczego kwiaciarnie?

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

Można utłuc w moździerzu, albo nawet młotkiem na desce. Dla obu
zastosowań się nada. Byle tylko skądeś mieć oną siarkę.

A gdzie się kwiat kupuje?

"Posterunkowy Miziak, przesłuchajcie te taśmy."

Re: Szkodliwość świetlówek energooszczędnych

Ale to nie będzie kwiat siarczany. Kwiat siarczany = flores sulfuris =
sulfur sublimatum = siarka (re)sublimowana...

A choćby tu:
http://swid-chem.com.pl/oferta.html

Kwiat polskiej młodzieży też?

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

Wiem co to ten kwiat siarczany. Ale do zasypania rtęci i do prochu
armatniego siarka wcale nie musi być w tej postaci.

Tak tylko pytałem. Różne dziwne ograniczenia teraz są.

Zależy jak bardzo wysublimowana, ta młodzież.

Po ten kwiat, po ten kwiat czerwony,
Skoro przyszedł na to czas.

Re: Szkodliwość świetlówek energooszczędnych

OK. Ale ZTCP, najlepiej się nadaje.

wcale się temu nie dziwię, saletre dokupisz w sklepie nawet spożywczym (jak
ja w Tesco), węgiel drzewny w papierniczym (pamiętasz "Piórkiem i węglem"
prof. Zina?), zmieszasz 75% NaNO3, czy KNO3, 15 % C, 10 % ... tak zeznają
podręczniki szkolne... więc żadna tajemnica.

Ano, właśnie, a z tym, jak wiemy, bardzo różnie bywa. Na plus i na minus...
Czasem o 2 w nocy można usłyszeć z podwórka gromkie "O kuuurwaa!" i poznać
głupiego po śmiechu jego...
To ciemna strona "mocy", a co z jasną, nie zauważam, bo to oczywistość, czy
bo tego mało?

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

Zaś węgiel najprawdopodobniej w postaci sadzy, a nie mielonego bukowego
bieszczadzkiego (albo lipowego zinowskiego).

I jeszcze, że jak się ma szablę w garści, to walić ostrzem, nie płazem.
Wszystko przez te podręczniki. Podręczników też powinni zabronić.

Za młodu, to ja też miałem wzrok lepszy i w ciemnościach wszystko
wcześniej dostrzec potrrafiłem.

Re: Szkodliwość świetlówek energooszczędnych

Wiadomo, że im drobniejszy... Ale przepis (ten mój) opiewał na drzewny, choć
nie zastrzegał innych.

Ty się zając nie śmiej, są tacy, co natychmiast by to zrobili, gdyby mogli,
przykładowy adres - 87-100 Toruń, Żwirki i Wigury 80, heh... ale nie tylko
oni.

Ale ja opisałem przerywnikowe kurwienie, a nie od przykurwienia w przerywnik
w postaci np. pnia drzewa, czy innego kamienia, itd... (gra słów celowa,
taka trochę poetycka)
Przestałem dzwonić po SM... za długo im zajmował dojazd (1), nawet jak
przejeżdżali sąsiednią ulicą... choć nie powiem, pojawiają się w postaci
patrolu... Ale za rzadko...
Baterię w telefonie wolę użyć np. do rozmów z rodziną, znajomymi, etc...

(1) czytaj: zwykle nie przyjeżdżali... Już Policja chętniejsza... Ale
spychają do SM...

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

Innej siarki też nie.

W dzień, to panie starsze z okien wypatruja kto idzie. I wszystko wiedzą.
Ale całą dobę tak nie mogą. W nocy ktoś je musi zastąpić.

Re: Szkodliwość świetlówek energooszczędnych

Ale chyba byś nie robił prochu z "pastelinki"?

Oby tylko tyle, ja jednak, oraz zapewne wielu innych ludzi, wolało by w nocy
pospać,a tu, już, juz macam jakąś fajną babkę, już ręka (i nie tylko)
wedruje tam, gdzie się na codzień nie mówi, już zaczynam udawać silnik od
motocykla, dwusuwowy znaczy się, a tu nagle budzi mnie "Uooo ku***aaaa, ja
pier****ę, ale jajaa"... i z fantastycznej babki zrobiła się zwykła k***a, w
dodatku niematerialna... Dlatego wolę starsze panie siedzące w oknach.

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

No toś się teraz podłożył. Taka instrukcja - będą teraz ścigać za
pomaganie terrorystom ;)

Pozdrawiam

DD

Re: Szkodliwość świetlówek energ ooszczędnych

Tak jak biblioteki szkolne ze starymi książkami :)
Z nich dowiadywałem się, jak zrobić preparat promieniotwórczy do pobudzania
różnych luminoforów, jak odciągnąć promieniotwórczą zawartość koszulki
Auera, z innych, jak wykonać nitroglicerynę, itd :) Jak tamte pozamykają -
to podepnę się pod więzienny wikt :))
Poza tym w necie tego od pyty :))

--
AlannĂŠ mba yi woma... wĂŠ :) (...)
NĂŠ ma ka ni kaso, NĂŠ ma panĂŠ ka, (...)
zawartość

dawaj linki :))

Re: Szkodliwość świetlówek energ ooszczędnych

zawartość

Proch: http://www.myzlab.pl/pirotechnika/proch /
Preparat promieniotwĂłrczy z koszulki Auera:
http://www.trioda.com/forum/viewtopic.php?f=6&t52%93&start12%0 (no i co
popędzał)
Poszukałbym więcej, ale jakoś weny dziś brak...

--
AlannĂŠ mba yi woma... wĂŠ :) (...)
NĂŠ ma ka ni kaso, NĂŠ ma panĂŠ ka, (...)
Re: Szkodliwość świetlówek energooszczędnych
Hello Jarosław,

Kiedys można było bez problemów w aptece kupić...

Siarczany? j.w.

Re: Szkodliwość świetlówek energooszc zędnych
4 studentów, coraz dłużej ciemno a rachunek za 2 miesiące jest ponad
30zł niższy. Świetlówki kosztowały niecałą stówę. To jak z tą ekonomią i
liczeniem?

Ja bym jednak powiedział, że jest całkiem sporo bardziej szkodliwych od
rtęci substancji.

Kiedyś trafiłem na opracowanie z którego wynikało, że emisja do
atmosfery ze spalania węgla jest mniej więcej równa światowemu
wydobyciu... co i tak jest o rząd wielkości mniejsze od emisji
naturalnej z wulkanów. A ty się przejmujesz kilkoma mg rozproszonymi w
powietrzu raz na kilka lat?

A ja nie mogę pracować z monitorami crt o odświeżaniu poniżej 70Hz. Więc
kupując monitor wybrałem taki, który miał może nie najwyższą
rozdzielczość ale 85Hz@1024x768 a nie narzekałem, jakie to są monitory
do niczego.