Szklana linia opóźniająca - Page 3

Re: Szklana linia opóźniająca

W takim razie tylko ja mam ten problem po przelaczenia TV LCD na sygnal
  po analogu z PS3 ?

Re: Szklana linia opóźniająca

Byc moze - popytaj na forach poswieconych tej tematyce, mozesz tez podac
model TV. Zgaduje, ze to telewizor wprowadza opoznienie, bo sprawienie, by
analogowy sygnal odpowiednio wygladal na matrycy LCD zajmuje mu troche
czasu.

--
KILu

Re: Szklana linia opóźniająca

To oznacza że miliony ludzi grających na konsolach z użyciem LCD ma
jakies _inne_ LCD niĹź te o ktĂłrych wspominasz.

Re: Szklana linia opóźniająca

Ok, zdaję sobie z tego sprawę, tylko chciałem wiedzieć, czy to jest
obowiązująca technologia we wszystkich telewizorach. W którym momencie
następuje przejście z analogu na cyfrę? Czy separator chroma/luma jest
wciąż analogowy? A może nawet detekcja sygnału jest robiona SDR?

Re: Szklana linia opóźniająca

Sygnał composite jest wpuszczany na szybki przetwornik A/C i dalej to
już matematyka. Zerknij sobie na dokumentację "wiekowych" już układów
stosowanych m.in. w komputerowych kartach telewizyjnych:

http://www.control.slupsk.pl/ftp/pub/elektronika/elementy/Bt/Bt848.pdf
http://www.control.slupsk.pl/ftp/pub/elektronika/elementy/Bt/Bt878.pdf

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Szklana linia opóŸniajšca

Ale to karty TV, czyli z zalozenia szybkie ADC.

A jak wygladal jakis scalak do zwyklego TV sprzed 5-10 laty ?

DRAM, CCD, czy nadal szklo ?

J.

Re: Szklana linia opó�niajťca

Poszukaj kart katalogowych do TDA935X, albo hasła base-band delay.
Philips robił linię opóźniającą na przełączanych pojemnościach.

Re: Szklana linia opóźniająca
UBF%ytkownik Grzegorz Kurczyk napisaB3%:
adF3%w

Ostatnim fizycznym analogowym filtrem pasmowym jaki wystEA%puje w ukB3%ad=
ach20%
scalonych B3%B1czB1%cych wzmacniacz poB6%redniej z procesorem obrazu jes=
t20%
BF%yratorowy zazwyczaj filtr poB6%redniej. Dale to tylko filtry20%
dolnoprzepustowe za przetwornikami cyfrowo - analogowymi na wyjB6%ciu (al=
e20%
to juBF% staje siEA% prehistoriB1% - po co komu analogowy sygnaB3% jak ek=
ran20%
cyfrowo sterowany?). Czyli pozostaje poSrednia, detektor kwwadraturowy,20%
dwa ADC i specjalizowana cyfrF3%wka (algorytmy zaszyte w strukturze20%
cyfrowej bo szybciej dziaB3%a od programowanej).
ParEA% takich scalakF3%w w BF%yciu rozebraB3%em to wiem co w B6%rodku sie=
dzi.

--20%
Darek

Re: Szklana linia opóŸniajšca

Pamieci na dekodowanie MPEG musi miec sporo.

Ale swoja droga do mozna by sprawdzic kiedy sie pojawily czipy z
odpowiednia pamiecia cyfrowa. Choc pamietam jakis Akai z wczesnych lat
90-tych, ktory sie juz wtedy chwalil ze jest "cyfrowy", i chyba
faktycznie taki byl.

A tak swoja droga - czy w miare nowoczesny telewizor tego potrzebuje ?

Byla niezbedna w SECAM, gdzie po prostu nadawano informacje tylko o
jednym kolorze, a drugi przepisywano z pamieci z poprzedniej linii.

O ile pamietam to byla przydatna w PAL, gdzie dzieki odwracaniu fazy i
porownywaniu z poprzednia linia z pamieci zlikwidowano efekt NTSC.

Ale odkad telewizory NTSC przestaly cierpiec na NTSC, to moze i taka
linia w PAL jest zbedna ?

J.

Re: Szklana linia opó�niajťca

ZTCP to szklana linia opC3%B3C5%BAniajC4%85ca zostaC5%82a zastC4%85p=
ionC4%85 scalonC4%85 liniC4%8520%
analogowC4%85 liniC4%85 opC3%B3C5%BAniajC4%85cC4%85 jeszcze w telew=
izorach  ktC3%B3re byC5%82y w peC5%82ni20%
analogowe. DziaC5%82aC5%82a na zasadzie drabinki przeC5%82C4%85czanyc=
h kondensatorC3%B3w20%
(pompa C5%82adunkowa).

--20%

Re: Szklana linia opó?niajšca

Pierwszy telewizor cyfrowy zaprezentowany został w 1981 roku przez firmę ITT
jako DIGIT 2000. Później inne firmy wykorzystywały układy scalone tego
producenta, m.in. w Polsce sprzedawane były telewizory Schneidera z chassis
DTV1, z którego płytę główną zostawiłem sobie na pamiątkę i leży u mnie na
strychu. :-)
Zarówno obraz i dźwięk przetwarzane były cyfrowo .
Później powstały jakieś inne rozwiązania quasi-cyfrowe np. Motoroli system
CHROMA IV stosowane m.in. w Curtisach.

Re: Szklana linia opóźniająca
UBF%ytkownik Grzegorz Kurczyk napisaB3%:

PomijajB1%c takie szczegF3%B3y BF%e w systemie PAL linia opF3%BCniajB1%
ca nie jest20%
bezwzglEA%dnie niezbEA%dna - moBF%na zrezygnowaE6% z uB6%redniania sB1%si=
adujB1%cych20%
linii w torze sygnaB3%owym (likwiduje to bB3%B1d fazy detektora20%
kwadraturowego) i uB6%redniE6% na ekranie - przy maB3%ych ekranikach od b=
iedy20%
moBF%na byB3%o oglB1%daE6%.

A obecnie to i przeplot siEA% likwiduje (o ile jest bo w systemach w peB3%
ni20%
cyfrowych nie jest niezbEA%dny) i jeszcze do niedawna (w telewizorach CRT=
)20%
ramkEA% wyB6%wietlano podwojnie dla zmniejszenia migotania obrazu (w20%
ekranach cyfrowych zbEA%dne).

--20%
Darek

Re: Szklana linia opóźn iająca
Sun, 16 May 2010 11:18:13 +0200 Tomasz Wójtowicz

Swoją drogą piękny, nietypowy element, próbowałeś ściągnąć obudowę?
Pociągnij obudowę do góry - płytka szklana(?) na amortyzatorach z
takiej ciemnoszarej pianki, dwa przetworniki piezo, można prześledzić
którędy sygnał biegnie, jak się odbija od ścianek. Jak dla mnie, cud
techniki, chyba fotki tego zrobię :-)

MOCNY [OT] Re: Szklana linia opó źniająca

Przepraszam za dygresję, ale się nie mogłem się powstrzymać:

Najlepsza szklana linia opóźniająca to szereg kieliszków z wódką....

Życzę miłego DŁUGIEGO ŁYKENDU w czerwcu

Feromon

Re: MOCNY [OT] Re: Szklana linia opóźniająca
Feromon drogą dyfuzji wniknął w atmosferę grupy:

Wódki? Literatura przedmiotu zaleca stosowanie innych substancji:

"Kiedy byłem w Paryżu, spotkałem kiedyś Kaczanowskiego i poszliśmy na calva"
- napisał Marek Hłasko w "Nawróconym w Jaffie". Witold pamięta, jak z Hłaską
i Frykowskim przepijali w restauracji La Boheme zaliczkę pisarza. Kelnera do
uprzejmości przekonała harmonia stufrankowych banknotów wyciągniętych przez
Hłaskę. Zażądali trzech stolików i calvadosów ustawionych w rzędzie. Witold
zarządził: spotkamy się w połowie stolików i tam powinniśmy stracić
przytomność. Zamiast tego jednak pobili się z kilkoma francuskimi
studentami, bo ci obrazili Polskę.

...czyż ośmieliłbym się nalać damie wódki? To czysty spirytus!

Site Timeline