Szczypce do zaciskania terminali

Szukam zaciskarki (praski? - czy jak to zwać...) do terminali które są w
TME pod symbolem NDR-T (
http://www.tme.eu/terminal-zenski-do-wtyku-ndr-i-nsr/arts/pl/a12/nsr-01.html )
,a u Maritex'u pod symbolem BLT-LF (
http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/19 ).
Inna nazwa tych terminali to chyba C-GRID 2.54mm...

Znalazłem "HT-225" w wekton.pl (taniej) i w TME pod tym samym symbolem drożej.
Czy te "HT-225" się nadadzą do zagniatania tych terminali BLT/NDR ? A może
są jakieś inne szczypce do zaciskania tych terminali w zakresie cen
hobbysty elektronika?

--
saper/nolin11

Re: Szczypce do zaciskania terminali

http://www.tme.eu/terminal-zenski-do-wtyku-ndr-i-nsr/arts/pl/a12/nsr-01.html
 )
drożej.

Ja zaciskam HT-213
np. :
http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/203/pid/3303/page/1/backu
rl

Re: Szczypce do zaciskania terminali

I jak nimi wychodzi? Trzeba poprawiać?

--
saper/nolin11

Re: Szczypce do zaciskania terminali

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/203/pid/3303/page/1/backu

Wychodzi całkiem ładnie tak jak fabrycznie zaciskane.
Poćwiczysz na paru sztukach i będzie OK.

Pzdr

Re: Szczypce do zaciskania terminali
Mam podobną zaciskarkę (nie jestem w stanie po zdjęciu stwierdzić czy
identyczną - może mam większę szczęki albo coś)... i w sumie wychodzi,
ale żeby jak fabrycznie, to bym nie powiedział ;)... Tak jakby narzędzie
to było dostosowane do ciut większych elementów. Te małe w sumie wkładam
i zaciskam z każdej strony ;)... od zaciskania kombinerkami różni się to
tym, że jest pewniejsze no i zawsze się mieści w plastikowej osłonie
złącza, co przy użyciu kombinerek jest nie lada wyzwaniem...
Dlatego zapytam - w jaki sposób ustawiasz narzędzie i końcówkę, żeby
wyszło "jak z fabryki"?? :)...

Swoją droga - ostatnio oglądałem "How it's made" - pokazywali jakieś
AGD, chyba suszarki... i był na chwilę rzut na linię produkującą wiązki
kablowe... jechały kabelki razem, ciach, do zaciskary, jedno uderzenie i
wszystkie mają konektorki... i tak co krótką chwilę - kolejna wiązka -
normalnie tak im tego pozazdrościłem, że szok ;)...

Pozdrawiam
Konop

Re: Szczypce do zaciskania terminali

wiadomości
http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/203/pid/3303/page/1/backu

Trzeba obejżeć wnętrze szczęk zaciskających. Jest tam wypustka, która zawija
do wnętrza skrzydełka zaciskane na odizolowanej części przewodu.
Z przewodu usunąć ok.3mm izolacji.Wsunąć przewód tak aby nie wystawał
zbytnio poza skrzydełka zaciskające.Przy pomocy pensety lub wąskich
szczypiec
lekko ścisnąć aby przewód sie nie wysuwał. Następnie wsadzić końcówkę z
przewodem w zaciskarkę tak aby skrzydełka zaciskające odizolowaną część
przewodu były skierowane na tą część szczęk z wypustką. Ścisnąć uważając
aby przewód się nie przesunął. Można poprawić zaciśnięcie przesuwając
zaciskarkę minimalnie w kierunku przewodu (poprawia zacisk wokół izolacji
na przewodzie. Używam pierszego elementu zaciskającego.

Pzdr

Re: Szczypce do zaciskania terminali

Ja też mam HT-202B z Maritexu a później kupiłem jeszcze jedno podobne
(http://www.tme.eu/narzedzie-do-zaciskania-koncowek-nieizolowanych/arts/pl/narzedzia2/narz242.html )
ale to jest gorsze, bo ma większe szczęki - nie dociska do końca.
Zauważyłem że dużo zalezy od grubości przewodu. Na cienkim przewodzie
(0,124mm2 z Technokabla) blaszka jest słabo dociśnięta. Dla pewności na
koniec po zaciśnięciu zakraplam jeszcze odrobiną cyny, bo na samym
zaciśnięciu nie mogę polegać. Kiedyś zacisnałem na grubszym przewodzie i
było wyraźnie lepiej.
Sam chętnie kupiłbym zaciskarkę dającą pewne połączenia na moim przewodzie,
nawet jeżeli była by droższa.

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Re: Szczypce do zaciskania terminali

(http://www.tme.eu/narzedzie-do-zaciskania-koncowek-nieizolowanych/arts/pl/n
arzedzia2/narz242.html)
przewodzie,

Jak masz cienkie przewody to po prostu odizoluj ciut więcej i tą odizolowaną
część złóż podwójnie i na tym zaciakaj . Sprawdzone działa.
Pzdr

Site Timeline