Szaleństwa UPS-a :-)

Mam 12 letniego SmartUPS-a 1000 i od ostatniej zmiany czasu na zimowy
mój UPS zaczął dosyć regularnie "szaleć" pomiędzy godz. 23 a 1 a
następnie pomiędzy 5 a 7. Szaleństwo objawia się bardzo częstym
przełączaniem się na pracę z akumulatorów pomimo ustawionej najniższej z
możliwych czułości. Gdy w PowerChute spojrzę na wykres wartości
skutecznej napięcia wejściowego to w tych okresach wyraźnie widać silne
zakłócenia. Prawdopodobnie odbiorcy przemysłowi "odłączają się" lub
"włączają" do sieci. Czy można sobie z tym jakoś poradzić? Np. wpinając
pomiędzy UPS-a a sieć jakiś niedrogi filtr bądź stabilizator z Allegro? :-)

JDX

Re: Szaleństwa UPS-a :-)

Czułość to jedno a zakres pracy to drugie. SmartUPS ma akurat możliwość
wyboru między różnymi napięciami pracy.
Być może masz nadal ustawione 220V i UPS w pewnych porach o najmniejszym
zużyciu w sieci "widzi" zawyżone napięcie a smart w tym przypadku przełącza
się na pracę z akumulatora.

Marek

Re: Szaleństwa UPS-a :-)
[.....]
Napięcie wyjściowe mam ustawione na 225V ponieważ takie napięcie sieci
obserwuję najczęściej; można powiedzieć, że w sieci mam 225V +-5V.
Aczkolwiek nie sądzę aby ten parametr miał jakiś związek z opisanymi
przeze mnie objawami - jest to po prostu wartość skuteczna napięcia
wyjściowego które UPS wytwarza podczas pracy z akumulatorów. Jeśli już,
to wpływ na to ma high/low transfer voltage i te mam ustawione
odpowiednio na 253V i 196V.

I jeszcze jedno - w tych "krytycznych" okresach UPS co jakiś czas
nieregularnie sobie popiskuje i często właśnie wtedy przełącza się na
akumulatory. W instrukcji obsługi jakoś nie znalazłem co oznaczają takie
krótkie piski. Podejrzewam, że w ten sposób sygnalizuje jakieś
straszliwe zakłócenia w sieci. Co ciekawe, w środku dnia, gdy "przemysł"
pracuje pełną parą, UPS działa bez zarzutów.

JDX

Odp: Szaleństwa UPS-a :-)
Myślę, że akumulatory mu się zużyły.

Sylwester Łazar
Re: Odp: Szaleństwa UPS-a :-)
Były wymienione 22 września br. więc jest raczej mało prawdopodobne że
się zużyły. :-)

Odp: Odp: Szaleństwa UPS-a :-)
Najlepiej to sprawdzić.
Coś dziwna zbieżność wymiany akumulatorów i zmiana na czas zimowy.
1 miesiąc vs. 12 lat?
Może podczas wymiany coś zostało uszkodzone?
S.

Re: Szaleństwa UPS-a :-)

Czyli UPS działa tak jak powinien i do czego go stworzono.
Filtr? Jaki? Toż on musiałby dostarczać, pobierać ogrom energii.
Tym filtrem jest Twój UPS.
Alternatywa tania i dobra nie będzie. Możesz próbować kobylasty, staromodny
magnetyczny stabilizator napięcia sieci dla radzieckich TV kolorowych z
początku ich produkcji. Dzisiejsze TV potrzebują wielokrotnie mniej mocy :-)

Re: Szaleństwa UPS-a :-)

Zacząłbym od sprawdzenia, czy coś nie iskrzy w Twojej instalacji,
szczególnie w kablu sieciowym UPS-a lub w samym UPS-ie :) Czy zakłócenia
wyzwalające UPS-a są widoczne gołym okiem jako np. przygasanie/drżenie
oświetlenia/coś się resetuje itp? Nie muszą być, ale jeśli są (a często
są), to UPS jest jak najbardziej OK.

e.

Re: Szaleństwa UPS-a :-)
[.....]
To byłoby bardzo dziwne iskrzenie ponieważ uzależnione od pory dnia. :-)

Oświetlenie, amplituner czy też komputer zasilany bezpośrednio "ze
ściany" działają bez zastrzeżeń. Natomiast router Thomsona wyposażony w
jakiś badziewny chiński zasilacz od czasu do czasu się resetuje.

 > Nie muszą być, ale jeśli są (a często
No UPS jest jak najbardziej OK. :-) Nawet w instrukcji obsługi jest
napisane, że właśnie tak będzie się zachowywał gdy na zasilaniu pojawi
się dużo śmieci. :-) Ja natomiast chciałbym wiedzieć czy w jakiś prosty
i tani sposób da się te zakłócenia odfiltrować ponieważ takie ciągłe
przełączanie się UPS-a późną wieczorową porą jest dosyć irytujące dla
ucha, o takiej drobnostce jak obniżenie żywotności akumulatorów nawet
nie wspominając.

JDX

Re: Szaleństwa UPS-a :-)

Nie da rady. Ale można ewentualnie próbować to zgłosić i/lub spróbować
samodzielnie ustalić ich źródło. Możliwe, że zasilanie nie spełnia norm
jakościowych, co może dać podstawy do roszczeń (może się ktoś bardziej
zorientowany wypowie co do procedury w takim przypadku). BTW, wątpię, żeby
te zakłócenia miały zasięg większy od lokalnej sieci NN (czasem winowajca
jest ewidentny, wystarczy pomyśleć, kto może mieć np. duuże silniki ;) ).
Ewentualnie można próbować ingerencji w UPS-a - skoro mierzy napięcie
sieciowe, to można mu ten pomiar nieco oszukać, podfiltrować ;) - ale czy
to jest na pewno dobra droga?

e.

Re: Szaleństwa UPS-a :-)

Upewnij się zwykłą żarówką 25W, czy Ci zasilanie w domu we wszystkich
gniazdkach skacze.
Może coś nie kontaktuje do UPSa.

Site Timeline