Szacunkowa waga miedzi w transformatorze 3f

Witam
moze ktos wie jak policzyć orientacyjną wagę uzwojeń miedzianych
w transformatorze 3 fazowym o przekroju jednej kolumny 60 cm kw i wadze
całego trafo jakieś 80 kg
pozdrawiam

Re: Szacunkowa waga miedzi w transformatorze 3f
Znajdź ciężar właściwy materiału z jakiego wykonany jest rdzeń bo łatwiej
chyba obliczyć jego objętość i jego wagę mając te dane niż objętość uzwojeń,
których nie widzisz a rdzeń masz dostępny i jak jest mało skomplikowany
geometrycznie to łatwo wyliczysz jego objętość i wagę i od całkowitej wagi
odejmij wagę rdzenia i około kilograma na izolację uzwojeń a powinna Ci wyjść
mniej węcej waga miedzi. No chyba, że znasz przekrój drutów miedzianych i
ilość zwojów to oblicz ich objetość a potem wagę z wzoru ciężar=objetość razy
ciężar właściwy. http://www.stalprodukt.pl/images/105433.pdf - pod tym linkiem
znalazłem, że ciężar właściwy blachy transformatorowej wynosi 7,65 kg na dm3.
Oblicz objętość całego rdzenia w dm3 i myślę, że dalej sobie dasz radę?

Re: Szacunkowa waga miedzi w transformatorze 3f

poblem w tym że trafo widziałem tylko raz
a pomiary wykonane na oko
narazienie mam jak pomierzyć dokładnie
kiedyś przeglądając stronki natknąłem się na szacunkowe obliczenie
że masa miedzi to  około 12% masy trafo i szukam potwierdzenia na to
pozdrawiam

Re: Szacunkowa waga miedzi w transformatorze 3f

Bardzo słusznie. Lepiej się tam zbyt często z ziomalami nie kręcić,
bo ktoś jeszcze może zapamiętać.

Już na oko widać, że może z tego być impreza z niezerową druga pochodną.

Jak się koleś w skupie będzie sadził, to można mu te stronki pod nos
podetkać. Niech wie, że z fachowcem ma do czyniemia, któremu internet
nie jest obcy.

nara

Re: Szacunkowa waga miedzi w transformatorze 3f

mam wrażenie że człowieczku masz jakiś problem
ja szukam informacji żeby ocenić opłacalność przewinięcia trafa
i proszę te insynuacje w buty sobie wsadzić

Re: Szacunkowa waga miedzi w transformatorze 3f

http://elhand.pl/p/et3sm.html
10kVA waży 88kg
Oblicz ciężar żelastwa, zostanie miedź

Re: Szacunkowa waga miedzi w transformatorze 3f
nie kombinuj,
policja robi czasem naloty na punkty skupu złomu kolorowego

Re: Szacunkowa waga miedzi w transformatorze 3f

Policja jest w zmowie z nimi, ostatnio zawiozłem 50-cio kilogramowy kaloryfer
to facet dał mi 2 złote na punkcie skupu złomu tłumacząc, że żeliwo jest po 4
grosze za kg, wezwałem policję to nic mi nie pomogli, chociaż facet nie miał
cennika wywieszonego na widoku.... o czym tu gadać - z każdej strony jesteś
jeb.... Napisałem do PIH i pół roku nie mam odpowiedzi... O kant..... Jak
człowiek ma pecha to i w drewnianym kościele mu cegłówka spadnie, nie umie
nawet starego kaloryfera sprzedać... Za paliwo więcej zapłaciłem dowożąc ten
kaloryfer, nie mówiąc o tym, że z 4 piętra za 2 złote to chyba nikt by się nie
podjął znieść tego żelastwa.. Nie pojmuję tego świata... Nie nadaję się do
niego...

Re: Szacunkowa waga miedzi w transformatorze 3f

Swiat jest prosty - jak jest kryzys to zapotrzebowanie na zlom spada,
a ceny spadaja jeszcze bardziej  :-)

J.

Re: Szacunkowa waga miedzi w transformatorze 3f
kaloryfer
4
O widzę, że to Ty kupowałeś ode mnie ten złom... Pominąłeś brak cennika w
cytacie i w punkcie skupu - jak to wytłumaczysz? Tak oto manipuluje się
wypowiedziami cytując fragmenty... Z czego wynika, nie po raz pierwszy, że
muszę być bity w tyłek nawet w kryzysie i nie odzywać się gdy gościu nie ma
cennika wywieszonego... Pozdrawiam...

Re: Szacunkowa waga miedzi w transformatorze 3f

A jest taki obowiazek ?
Chcesz wiedziec po ile to sie pytasz.
Albo sie nie pytasz tylko stawiasz obok smietnika, przyjda fachowcy,
zutylizuja, a przy okazji nie beda ci musieli samochodu okrasc.

Inna sprawa ze 4gr to chyba faktycznie jakas lichwa.

J.

Re: Szacunkowa waga miedzi w transformatorze 3f

Wreszcie załapałeś, że lichwa...

Re: Szacunkowa waga miedzi w transformatorze 3f

Jak huty nie odbieraja, to niekoniecznie.
Taka dzis cena rynkowa - wszyscy chca sprzedac, nikt nie chce kupic..

J.

Re: Szacunkowa waga miedzi w transformatorze 3f

Więc może w ramach promocji trzeba w ten złom zainwestować. Wyjdzie że
lepiej niż w obligacje ;)

--
DJ

Re: Szacunkowa waga miedzi w transformatorze 3f

Tak prawdę powiedziawszy to jest to bardzo dobry wskaźnik co się w
przemyśle/gospodarce dzieje.

Miłego.
Irek.N.

Re: Szacunkowa waga miedzi w transformatorze 3f

Wygląda na to, że tak jest
http://www.martol.pl/cennik.php

Mirek.

Re: Szacunkowa waga miedzi w transformatorze 3f

tu jest 40-45gr/kg