szacun

niepojęte jak ludziom niezwiązanym z elektroniką idzie różnego rodzaju serwis elektroniki... jak ludzie nie mający większego pojęcia o elektronice mogą tak sprawnie realizować się w serwisie i naprawianiu baboli innych? jak ode mnie - szacun (żeby nie powiedzieć, że zostałem wydymany bez mydła)!

pogadamy o farcie? ktoś tu już kiedyś wspominał, że lepiej jak ma farta niż jak nie ma... skąd się to bierze?

Reply to
w systemie siła 'PO/EU

aaaaaa, przypomniałem sobie...

Ci goście strzelają i w ciągu dwóch trzech strzałów namierzają usterkę...

nie będę ukrywał, że to naleciałość z europy, umiejętność strzelania i trafiania w problem...

bo może oni słyszą głosy? strasznie mnie to interesuje...

jak Ktoś coś wie, to śmiało...

Reply to
w systemie siła 'PO/EU

Użytkownik "w systemie siła 'PO/EU" napisał w wiadomości

No coz, za glupi jestes jak widac :-)

Zalezy jeszcze jaki serwis ... owszem, czesto masz racje.

Kiedys, no tak z 10 lat temu, to byla firma, ktora naprawiala zasilacze od PC. Wszystkie jak leci. Brala za naprawe 20 zl + VAT.

za 20 zl to nie ma czasu na myslenie - wiec musialo to wygladac tak: rozkrecic, sprawdzic tranzystory i diody, wymienic uszkodzone, skrecic. I ... to calkiem nieglupie jest. Sprzet byl dobry, nie ma co ambitnie myslec, po wymianie uszkodzonych elementow powinien byc nadal dobry. Zasilacze w sumie dosc podobne byly, to i wystarczy miec tylko kilka elementow na stanie, np nawet nie ma co patrzyc jakie tam byly tranzystory, bo te co sie wstawi beda dobre.

Co prawda mozna sie bylo spotkac z usterkami spowodowanymi kondensatorami czy rezystorami - nie wiem, profilaktycznie wymieniali, czy olac, najwyzej klient przyjdzie z reklamacja ...

podam Ci przykład, goście mają do zrobienia jakieś tam płytki a na nich różne cuda... na przykład zwarcia źle wytrawionym laminatem... zwarcie jest pod układem scalonym smd... namierzył byś?

Reply to
w systemie siła 'PO/EU

Użytkownik "w systemie siła 'PO/EU" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nu81pa$luk$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Pewnie bym namierzyl, tylko ile czasu by to zajelo. To moga byc dni czy miesiace w zlych sytuacjach, a po godzinie naprawa staje sie nieoplacalna.

Wiec w zasadzie od razu nalezy wymienic cale plytki.

Poza tym ... takie zwarcie powinno sie objawic juz w fabryce, czy to wiec serwis przy produkcji ?

a wylutował byś plcc32 wellerkiem?

Reply to
w systemie siła 'PO/EU

Am 19.10.2016 um 18:07 schrieb w systemie siła 'PO/EU:

moim bez problemu

Reply to
Waldemar

Najważniejsza jest wiedza i umiejętność radzenia sobie w praktyce. Dobremu elektronikowi wystarczy tani miernik za 10 PLN i wkrętak ...

Reply to
Marek

dokładnie - zwłaszcza jak uruchamiasz skomplikowane układy cyfrowe... Człowieku nie pierdol!

Reply to
w systemie siła 'PO/EU

W dniu 2016-10-20 o 11:50, Marek pisze:

Gardynik ten od MIK nawet pisał, że miernik to niekoniecznie ale dobry próbnik logiczny to jest gwarancja sukcesu jeżeli już mówimy o cyfrówce. I z perspektywy patrzę, to ten jego próbnik to było mistrzostwo świata :)

MiSter

Reply to
MiSter

W dniu 19.10.2016 o 17:35, J.F. pisze:

Być może garażowej produkcji... Może chodziło o masę, przelotki termiczne (o, takie:

:-D ,a tymczasem lecą „szacuny”? :-D Nie wiem... :-D

Reply to
Michał Czarkowski