szablony do smd

Gdzie można w terminie tygodnia/dwóch zrobić - nie rujnując się -
szablon do SMD ?

Wiem że Unidruk (który robi mi płytki) robi szablony, ale nie wiem jak
tam  będzie u nich z terminem, więc na wszelki wypadek pytam Was.

Hm ?

Re: szablony do smd
Witam,

A dlaczego nie chcesz, by zrobiła Ci to firma, która będzie montowała
dla Ciebie PCB?

Dykus.

Re: szablony do smd

nie mówię, że nie chcę. Tylko dziś się zdecydowałem, napisałem do nich,
ale nie wiem jaki mi podadzą termin. Więc pytam na wszelki wypadek, bo
muszę mieć te szablony jak najszybciej.

Re: szablony do smd
Witam,

W firmie w ktĂłrej my zamawiamy zajmuje im to 1-2 dni. Pliki gerber pasty
wysyłam za nim wyślę do nich elementy (gdy PCB zostało zaakceptowane i
już się produkuje w innej firmie), tak, że jak dojdą elementy, to
szablony już dawno czekają na półce. :)
Nie dziaduj. Oszczędź im roboty i pozwól im zrobić to po swojemu. :)

Dykus.

Re: szablony do smd
Witam,

Chodziło mi o firmę, w której zamawiamy montaż obwodów (z elementów
powierzonych). Sami przed montażem wykonują sobie szablony
(niewykluczone, że zlecają to na zewnątrz) i zajmuje im to 1-2 dni
roboczych.

Dykus.

Re: szablony do smd

Nie o to chodzi. Ja montaż robię sam. Unidruk robi mi tylko PCB.
Jak będę zlecał z montażem, to nie będę robił takich kombinacji :)

Re: szablony do smd
Witam,

Aha. :) Myślałem, że jednak zlecasz montaż, bo w poprzednim wątku
(przyznaję - nie czytałem całego) gdzieś chyba pisałeś, że Ci się nie
opłaca montować samemu... :) W każdym razie - powodzenia.

Dykus.

Re: szablony do smd

dopiero się przymierzam do montażu automatycznego.

Chociaż, z uwagi na to, że moje serie nie przekraczają na razie
kilkudziesięciu szt., to najchętniej to bym sobie zrobił takie coś

http://buildyourcnc.com/PickandPlaceMachineTheredFrog.aspx

Znaczy - mniej więcej takie , nie bardzo mi się podoba wykonanie ze
sklejki, i parę innych rzeczy... Ale, przy moich obecnych potrzebach to
jakieś DIY byłoby niezłym rozwiązaniem. Koszt to będzie ułamek ceny
nawet jakiegoś półautomatu zapewne. Mam trochę części do CNC, jakieś
silniki. Muszę pomyśleć nad takim dynksem.

Re: szablony do smd
Witam,

A to za mało, aby na automat się opłacało? My rzucamy nawet serie po
kilkanaście sztuk i się opłaca. :) Pytanie raczej ile i jakie elementy
masz na PCB...

Fajna zabawka. Tylko ile czasu zejdzie Ci na zrobienie tego,
dopieszczenie, no i jak z trwałością... Do tego trzeba nałożyć pastę i
po ułożeniu włożyć wszystko do pieca. No i postawić przy tych maszynach
przynajmniej jednego człowieka odpowiedzialnego za to wszystko. Nadal
się opłaca...? :)

Dykus.

Re: szablony do smd

Myślę, że już można zacząć myśleć :) Dlatego właśnie niedawno
pytałem o
to na grupie. Ale - mając taki gadżet własny jest to jednakowoż dużo
wygodniejsze, zwłaszcza jeśli chodzi o terminy. A terminy to moja pięta
Achillesowa :)

Przy moich ilościach, to mogę obsłużyć sam, jak na razie.
Nałożenie pasty to akurat nie problem przecież - nawet bez drukarki
szablonowej, ale to akurat jakiś majątek nie jest. Gorzej z piecem.
Koledzy w zaprzyjaźnionej firmie jadą na jakimś piecyku a'la opiekacz :)
No i jakoś robią - a robią nawet dość poważne rzeczy.
Ale - profesjonalne to to nie jest. Wiadomo - proteza.

Tyle,  Ĺźe faktycznie trochę czasu trzeba Ĺźeby to zrobić.
Opłacać to się pewnie opłaca, tyle że u mnie problem jest z wolnym
czasem, mogę nie mieć kiedy zrobić...
Nawet gdybym chciał kupić jakiś automat (chociażby z odzysku), to i tak
  nie ma w tej chwili jeszcze miejsca na niego. Ale - na razie to za
duża inwestycja...Więc póki co muszę kombinować.

No zobaczymy, przy najbliższej okazji sprawdzę CART, który tak jeden z
kolegów zachwala. Jeśli montaż z zakupem części będzie w racjonalnych
kosztach, to pewnie się skuszę, żeby ich sprawdzić.

Re: szablony do smd
Unidruk okazał się rozsądny (150 zł/szblon) , w ciągu kilku dni.
Tak, Ĺźe zamawiam u nich.

Re: szablony do smd
http://www.komalaser.pl /

Site Timeline