System wbudowany i Windows CE

Mam w planach budowę urządzenia opartego o ARM9 i chciałbym na tym odpalić Windows CE. Zanim się za to zabiorę chciałem zasięgnąć informacji związanych z licencją. No właśnie jak jest z tą licencją na CE? Kupuje sie ją na określony produkt? Ilość sztuk? Jak wygląda sprawa od strony użytkownika (klienta) gdyby chciał pisać swoje aplikacje na to urządzenie które mu dostarczę? Czy ktoś z szanownych grupowiczów przerabiał ten temat i może podzielić się informacjami?

Reply to
Elektrolot

R pisze:

To jeszcze napisz ile kosztuje.

Reply to
Mario

R pisze:

Przecież u samego Microsoftu leży pełna darmowa wersja Embedded Visual C++ 4.0 - to jest właśnie kompilator (właściwe całe środowisko) pozwalający pisać programy dla Windows CE:

Ściągnij i zainstaluj też servicepacka.

Będziesz potrzebował dodatkowo także SDK:

A tak w ogóle zabawę polecam zacząć od zakupu jakiegoś starterkitu z pożądanym ARM9, wyposażonego od razu w Windows CE. Bo jeżeli trafisz w niewłaściwy procesor (bez udostępnianych przez producenta lub Microsoft sterowników dla WinCE, tzw. BSP - Board Support Package) to będzie ciężko. Oczywiście w dzisiejszych czasach sensowniej myśleć o ARM11 lub Cortexach a nie staroci pokroju ARM9.

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski pisze:

A orientujesz się może czy do takich starterkitów, producenci też dostarcza licencję na CE? Czy z reguły tylko BSP? Z tego co widziałem to ATMEL do SAM9 udostępnia tylko jakieś demo WIN CE w postaci binarki.

Reply to
Elektrolot

Elektrolot pisze:

Zadzwoń do dystrybutora i się dowiedz.

Chociaż obecnie chyba mało kto robi urządzenia z Windows CE / Mobile w oparciu o procki Atmela. Po prostu Atmel został dwie epoki temu pod względem wydajności (najszybszy ich ARM9 ma taktowanie max. 400 MHz) i jeszcze dalej pod względem integracji peryferiów. Zobacz co siedzi w pierwszej z brzegu komórce z Windows Mobile (Qualcomm, Broadcom), ew. nawigacji z Windows CE (Sirf Atlas).

Reply to
Adam Dybkowski