Synchronizowany generator Wiena - Page 2

Re: Synchronizowany generator Wiena

9B%ci  =

No fajne i cena teC5%BC konkurencyja
1.8 kW za drobne 38.721,63 zC5%82 :)

PatrzC4%99 i nic z tego schematu nie kumam, a jak na wyjC5%9Bciu
ukC5%82adu widzC4%99 wyprowadzenie nap staC5%82ego przez kondesator :=
)
to juC5%BC kompletnie wymiC4%99kam.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Synchronizowany generator Wiena

Aaaa wyjaC5%9BniC5%82o siC4%99, to bateria ogniw sC5%82onecznych
i dlatego tyle kosztuje :)

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Synchronizowany generator Wiena

Cena ktora podales to raczej za caly kompletny system  z panelami solarnymi
sam "grid inwerter" powinien byc taniej - co nie znaczy ze tanio :D

http://www.ecosolar.pl/sieciowe-inwertery-fotowoltaiczne-sunny-c-10.html

Ale gdyby mnie przyszlo cos takiego rzezbic na bazie UPS-a
to mimo wszystko raczej zrobilbym dedykowany obwod
do zasilania tych pomp & wiatrakow, bo z zasady nie lubie sobie utrudniac
i na ogol rozwiazania proste sa mniej zawodne ;)

Pozdrawiam

Re: Synchronizowany generator Wiena

MoĹźna i "tanio" np.

http://tinyurl.com/3wln7dm

Tyle że to są chińskie wynalazki o których można sporo poczytać w necie
odnośnie awaryjności i rzeczywistych parametrów (np. faktyczna sprawność
tego sprzętu to raczej rząd 40-60%) i ja bym się prawdę mówiąc bał coś
takiego mieć pracującego w domu chociażby ze względu na bezpieczeństwo w
zakresie ppoĹź (na jednym filmiku na youtubie z rozbierania takiego cuda
  widać np. radiator na mosfecie z luzami na kilka mm :-P).

Pozdr
Portal

Re: Synchronizowany generator Wiena

napisaC5%82(a):

Wiesz jest ChiC5%84skie i 'ChiC5%84skie'. Ja kupiC5%82em spawarkC4%99=
 tiga chiC5%84skiego 2  =

lata temu.
No i jak wyprC3%B3bowaC5%82em dziaC5%82anie to rozebraC5%82em jC4%85=
 aby zobaczyC4%87 jak jest  =

zrtobiona,
i powiem ci C5%BCe byC5%82em zaskoczony jakoC5%9BciC4%85 wykonania, =
nie mC3%B3wiC4%85c juC5%BC o cenie
bo jak policzyC5%82em to za elementy bym wiC4%99cej zapC5%82aciC5%82=
.
TakC5%BCe C5%BCe nie moC5%BCna generalizowaC4%87, co prawda padC5%82=
C4%85 mi po paru miesiC4%85cach  =

ale okazaC5%82o
siC4%99 C5%BCe prostownik/mostek na wejC5%9Bciu padC5%82, wymiana i =
dziaC5%82a dalej.

(np. faktyczna sprawnoC5%9BC4%87
99% mC3%B3wiC4%85c baC5%82 coC5%9B  =

Ale to sC4%85 zwykC5%82e marne przetwornice. Mam lepszC4%85 w ups-ie =
:)

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Synchronizowany generator Wiena

Wiem - nie pisałem o chińskich produktach w ogóle, tylko konkretnie o
tych przetwornicach - można znaleźć mnóstwo nienajlepszych opinii
odnośnie częstości awarii i jakości wykonania tego sprzętu, a to mimo
wszystko są urządzenia przetwarzające moce czasem i do kilku kW, więc
jakiś reżim jakościowy powinien być zachowany. Ściemnianie przez
producenta odnośnie parametrów znamionowych urządzenia też nie
pozostawia najlepszego wraĹźenia.

Nie twierdzę natomiast, że wszystko co chińskie to szajs. Tą wiadomość
piszę na wyprordukowanym przez chińczyków ThinkPadzie (jeszcze IBM)
który to sprzęt pomimo wiekowości, paru upadków i próby zalania
sprawował mi się zawsze wzorowo. Wszystko jest kwestią "targetu" - tanie
gówno jest produkowane w tych segmentach, gdzie ludzie kierują się w
pierwszej kolejności ceną nie zważając na jakość. A weź tu wytłumacz
klientowi, że jak chce mieć cuda wianki w instalacji elektrycznej bez
martwienia się ciągle o serwis i o bezpieczeństwo to powinien się
przygotować na wydatek idący raczej w cięższe tysiące PLN, a tymczasem
dla niego jedno i drugie to skrzynka którą się wpina do sieci, tylko
drugie kilka razy droĹźsze.

A tak z innej beczki - tu zaglądałeś?
http://www.electro-tech-online.com/alternative-energy/86777-grid-tie-inverter-schematic-8.html

Pozdr
Portal

Re: Synchronizowany generator Wiena

napisaC5%82(a):

Nie, nie szukaC5%82em na razie niczego,
a za linka dziC4%99ki, forum ciekawe, poczytam.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Synchronizowany generator Wiena
Hello janusz_kk1,

Przez przypadek trafiłem dzisiaj na DOMO (TV) na program o bodowie
bardzo ekologicznego domu we Francji. Głównie z różnych dziwnych
materiałów odpadowych.

Na wierzchu tego 10m^2 paneli słonecznych. I sprzedają energię. Za
całe 5 euro dziennie w słoneczny dzień. Panele założyli, żeby nie
płacić za energię. A ja się zastanawiam, ile lat potrwa spłata tej
inwestycji...

Pierwotnie nie mieli mieć połączenia z siecią w ogóle, ale
podejrzewam, że cena akumulatorów im ten pomysł z głowy wybiła.

Re: Synchronizowany generator Wiena

Ostatnio ogladalem podobny material o niemieckiej firmie
ktora buduje domy z gliny. Ponoc cieple, zdrowe (i modne ? )
na dodatek utrzymujace stałą optymalna wilgotność.
Moja babcia miala takowy, i jeszcze strzechą kryty ;)
pamietam z dziecinstwa, gdyz czesto spedzalem tam wakacje
zas bedac juz nastolatkiem pomagalem przy rozbiorce :)
Konstrukcja dachu zaczynala sie walic /ze starosci/,
a i o fachowca do więźby strzechy bylo coraz trudniej.
Sporo potu kosztowalo mnie rozbicie tych glinianych
a jakoś dziwnie "skamienialych" scian .....
namachałem sie sporą siekierą a efekty byly mizerne

- cóż, "dzentelmeni" podobno nie rozmawiaja o pieniadzach  ;)
jednak fakt, dla francuza te 5 ojro/dobe to jak splunac
ale moze starczy na koszty konserwacji ;P

Zbiornika wodnego tez pewnie brak w okolicy
bo moze wpadliby na pomysl rodem z naszej porąbki-zar
zamiast kasowac te "parszywe" 5 E :))

Pozdrawiam

Re: Synchronizowany generator Wiena
Hello janusz_kk1,

Do odważnych świat należy - walcz i zdawaj relację. Ja wiem tylko
tyle, że sprawa przekazywania energii do sieci falownikiem z UPSa to
pomysł.... trudny w realizacji. Szczerze radzę przygotować wiaderko na
spalone elementy.

Re: Synchronizowany generator Wiena
Dnia Thu, 21 Jul 2011 12:09:55 +0200, od RoMan Mandziejewicz

Miałem w pracy chyba dwie czy trzy takie próby - sklejały się styki
przekaźników (?) w UPSach Ever 500VA. Dym, smród, chwała Bogu ogień
poza obudowę się nie wydostał...

Re: Synchronizowany generator Wiena
Dnia 21-07-2011 o 15:36:33 Slawek Maculewicz  =

82%a Bogu ogieC5%84
Wcale siC4%99 nie dziwiC4%99 bo to szajs jakich maC5%82o.
Kup na prC3%B3bC4%99 APC i zobacz co on ma w C5%9Brodku, to jest nieb=
o a ziemia
w porC3%B3wnaniu do innych firm. Ja miaC5%82em w firmie X takich upsC3%
B3%w
i C5%BCaden nie padC5%82, tylko aku siC4%99 zmieniaC5%82o co parC4%99=
 lat.
Sam kupiC5%82em dwa 2,2KW APC rakowe, mimo C5%BCe urzywane to w stanie=

idealnym, przerobiC5%82em je lekko i idC4%85 jak burza.
A oprC3%B3cz tego mam jeszcze dwa 1KW ktC3%B3re teC5%BC chcC4%99 prz=
erobiC4%87
i o tym jest ten wC4%85tek :)

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Synchronizowany generator Wiena
(ciap)

Litości!

--
Włodek

Re: Synchronizowany generator Wiena

A ja dzisiaj kupiłem tablet (nowy, prosto z fabryki). Kalibracja
ekranu w instrukcji opisana jest tak:

  1. Naciśnij przycisk MENU
  2. Wybierz ustawienia
  3. Odszukaj na liście kalibracja ekranu
  4. Urzyj rysika do kalibracji.

Jarek

PS
Tablet, w przeciwieństwie do taniego wina, jest tylko tani. Mimo
kalibracji rezystancyjny ekran dotykowy działa marnie.

Re: Synchronizowany generator Wiena
isaC5%82(a):

Co ci? nigdy siC4%99 nie walnC4%85C5%82eC5%9B?

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Synchronizowany generator Wiena

Co ci? nigdy się nie walnąłeś?

Pewnie sie czasem "walnal"  ;)
ale jak juz sie czepiac to stawiam tez na 2,2 kVA  :D

Pozdrawiam

Re: Synchronizowany generator Wiena

Dlaczego ma odparowywać? Końcówkę się sprzęga pojemnościowo. Zresztą
generator LC powoduje takie samo zagrożenie. Też może się zepsuć,
stanąć i dać stały prąd na wyjściu.

Rozwiązanie cyfrowe też nie musi opierać się o procesor. Jak ktoś
chce, to może bardziej oldskulowo. Wyliczone próbki sinusa zapisane
w kostce ROM (EPROM czy flash), przetwornik D/A z drabinki oporników,
ROM napędzany binarnym licznikiem. Synchronizację można zrobić
wykrywając przejście sieci przez zero i zerując tym licznik.

Re: Synchronizowany generator Wiena
Dnia 20-07-2011 o 14:24:08 JarosC5%82aw SokoC5%82owski < snipped-for-privacy@lasek.wa=
w.pl>
napisaC5%82(a):

99%ga pojemnoC5%9Bciowo. ZresztC4%85
No to jest pomysC5%82, a juC5%BC myC5%9BlaC5%82em C5%BCe na procku =
siC4%99 skoC5%84czy.

-- =

Pozdr
JanuszK

[...]

No nie bardzo, bC4%99dzie trafo i mostek tranzystorowy,
czyli oryginalny ups apc 1kW, i ja tam sprzC4%99zenia pojemnoC5%9Bciow=
ego
nie widziaC5%82em.

ZresztC4%85
Jasne, wszystko siC4%99 moC5%BCe zepsuC4%87 ale prawdopodobieC5%84st=
wo zawieszenia
procka od zakC5%82C3%B3cenia jest kilka tys razy wiC4%99ksze od uszko=
dzenia elementu
analogowego np wzm operacyjnego. Ale chyba i tak na procku sie skoC5%84=
czy
bo jak widzC4%99 to prosto siC4%99 tego nie da zrobiC4%87.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Synchronizowany generator Wiena

U mnie "sinus" w sieci bardziej przypomina trapez, więc chyba nie ma co
walczyć o jakość sinusa. Wystarczy "jakoś" :-)

Pozdrawiam,
Paweł

Site Timeline