Synchronizacja radiowa urządzeń

Witam

czym byście połączyli radiowo aby zsynchronizowac dwa urządzenia? Komunikacja ma byc dwukierunkowa, na odległość 1km maksymalnie. Zna ktoś jakieś gotowe zestawy z antenkami ? prędkość transmisji nie ma znaczenia.

Reply to
szlovak

Komunikacja ma byc dwukierunkowa, na odległość 1km maksymalnie. Zna ktoś jakieś gotowe zestawy z antenkami ? prędkość transmisji nie ma znaczenia.

Radiotelefonami PMR z gniazdkiem dla zestawu słuchawkowego. Transmisję można zrobić na DTMF - jeden scalaczek.

Reply to
William

tylko że wifi ma 10mbps a mi wystarczy 10bps :-), przerost formy nad sztuką i komplikacje z podłączeniem

Reply to
szlovak

szlovak napisał(a):

Może dwa odbiorniki na niski UKF i dwie 'plustwy' też na niski UKF? Do tego komunikacja akustyczna (jak ktoś zaproponował DTMF)

Reply to
Filip Ozimek

Nie wiem co dokładnie masz na myśli używając określenia "zsynchronizować". Może wystarczy zastosować dwa tanie moduły GPS z wyprowadzonym sygnałem 1Hz.

Paweł

ale to ma byćna pasma legalne. Chodzą mi po głowie urządzenia z

ale nie widzę żadnych danych jak taki komplet możę pracować. Oczywiście bez homologacji

Reply to
szlovak

chodzi o to żeby jedno urządzenie wiedziało że drugie pracuje i na odwrót. Sama synchronizacja może być przy okazji ale też będzie przydatna. Można też zrobić dokładnym ukłądem jakimś RTC. No ale po co jak już urządzenia będą wiedziały o sobie radiowo

Reply to
szlovak

A gdzie to napisales? ze 10bps? moze synchronizuj sie od sygnalu innego np DCF77? sygnalu TV (nadajniki nadaja z duza dokaldnoscia - mozesz synchronizowac sie do bursta chromy) Nie piszesz dokladnie...

Reply to
PAndy

Użytkownik "szlovak" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:dvs06i$ebd$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Chcesz synchronizować czy przekazywać informację ? Synchronizować najprościej od cudzych nadajników - jakiegoś lokalnego radiowego czy telewizyjnego Przekazywać na 1km ? To wymaga solidnego nadajnika , odbiornika, anten. Najtaniej i legalnie to użyć proste samochodowe dwa radiotelefony CB z bazaru.

Reply to
SP9LWH

zobacze jaki zasięg mają układy z autoalarmów bo podobno jest tam coś ala to co w

. A jak nie to CB.

Reply to
szlovak