Symulator uC ale programistyczny

Witam.

Naszla mnie potrzeba podsymulowania kawałka kodu na AVR do której,
przyznaje, najwygodniej było by mi zaprząc jakiś symulator wywoływany z
poziomu C/C++. Czyli ładuje jakiś char buf[MEMSIZE] kodem i wołam
funkcje stepującą. Dla ciekawskich: chodzi o pewien rodzaj unit testów i
pilnowania performance kawałka kodu. Ponieważ musze mieć 100%
automatyzacji wszelkie graficzne debuggero-symulatory mijają sie z
celem. Potrzebuje symulator CPU z interfejsem czysto programistycznym.

Podobny problem z ARM rozwiązalem kiedyś wyrywając odpowiedni core z
projektu M.A.M.E. Jednak ten projekt na oczy nie widział pojęcia
abstrakcji i wyjęcie core jest często wyzwaniem ...

Podobnie pewnie postąpie teraz, wyrywając symulator AVRa z tego
projektu, ale po przejrzeniu plików już widzę ze bedzie to samo g... z
brakiem abstrakcji i rękodzieło w poprawianiu po programistach C.

Skoro trafił mi się 2x ten sam problem to pytanie:

Czy ktoś widział jakiś projekt który skierowany jest na elektroników (a
więc symulatory popularnych uC) i posiada interfejs programistyczny a
służy do tworzenia testow? W bardziej zaawansowanej wersji to zapewne
może byc dowolny symulator HDL i symulacja modelu CPU, ale to już
niezdrowe przegięcie bo za daleko od meritum: czyli kodu.

Dla bardziej ciekawskich: mam dwa cpu i muszę zapewnić że pewien kawałek
algorytmu działający na raz na obu mieści mi się w odpowiednich ramkach
czasowych aby się nie rozsynchronizowały. Aplikacja nie jest do
napisania i już, będzie rozwijana i dlatego potrzebuje zautomatyzować testy.

Site Timeline