symulacja procesu - PLC - wizualizacja

Witam, Mam zrobić taki projekt: sterowanie przez PLC symulowanego procesu i do tego mam zrobić wizualizacje. Wiem, jak napisać program dla PLC(sterownik SAIA - nie pamiętam modelu), zrobić wizualizacje(wizualizacje mam zrobić w Wizcon) ale nie ma pojęcia w czym zrobić tą symulację i jak to z komunikować z PLC. Mam do wyboru kilka symulacji:

  1. ster. piecem z podajnikiem(chyba do spalania biomasy)
  2. ster. pasteryzatorem
  3. kotłem z mieszaczem i podgrzewaniem itp mogę też sobie coś sam wymyślić

W skrócie to ma wyglądać tak, PLC cały czas czyta jakieś z dwa albo trzy parametry z symulatora np temperaturę i przepływ i na podstawie tego ma wygenerować jakieś sterowanie kolejnymi dwoma parametrami np stopień otwarcia zaworu i temp. Reasumując ten symulator musi zarówno nadawać dane jak i je odbierać.

Tą symulację wstępnie myślałem zrobić w Matlabie albo w LabView, tylko nie wiem za bardzo jak to komunikować z PLC. Myślałem że może przekazywać dane przez DDE z programu symulacyjnego do Wizcona i dalej PLC będzie pobierał dane z Wizcona, ale DDE działa chyba tylko w jedną stronę albo jest serwerem albo klientem. No i sprawa się rypła.

Ma ktoś może jakiś pomysł jak to zrobić? A może są jakieś specjalne programy do tego celu? Może ktoś z Waz wie czy np. dałoby się tak zrobić DDE tak żeby jeden program był zarówno klientem i serwerem?

Za wszelkie sugestie z góry dziękuję Pozdrawiam cegreg

Reply to
cegreg