świetlówki do monitorów LCD

Mam teraz na biurku monitor LCD który przepracował 31600 godzin. Biały
kolor jest beżowy. Sprawdzałem, to nie kabel. Domyślam się, że przyczyna
tkwi w zużytych świetlówkach. Czy ktoś się orientuje, jak można kupić
odpowiednie świetlówki, żeby samemu wymienić?

Model to Eizo Flex Scan L795.

Re: świetlówki do monitorów LCD

Kontaktowałeś się już z producentem w sprawie typu i producenta
świetlówek? Part number byłby bardzo pomocny w poszukiwaniach.

Re: świetlówki do monitorów LCD

Myślałem, że może jest jakaś strona www - baza danych, gdzie po wpisaniu
modelu monitora wyskoczą wszystkie niezbędne informacje, a nawet oferta
sprzedaży odpowiedniej części.

Re: świetlówki do monitorów LCD

(ciap)
ale nie szukałem ..
http://tinyurl.com/ygsjqqx

Włodek

Re: świetlówki do monitorów LCD

(ciap)
no niecałkiem, model matrycy wpisujemy ;-)
http://www.lcdparts.net/CCFLS3D.aspx

Włodek

Re: świetlówki do monitorów LCD

Ja bym jednak sprawdził czy to faktycznie świetlówki świecą na beżowo.

Mirek.

Re: świetlówki do monitorów LCD

Monitor ma na liczniku 31000 godzin. To oczywiste że przy takim
"przebiegu" już czas zmienić świetlówki.

Re: świetlówki do monitorów LCD

nie zaB3%apaB3%eB6%.
CCFL pod koniec BF%ywota zaczynajB1% najczEA%B6ciej B6%wieciE6% na rF3%BF=
owawo, co
oczywiB6%cie moBF%na skorygowaE6% kalibracjB1% monitora, ale B3%atwo teBF%
sprawdziE6%, wywalajB1%c B6%wieBF%y profil w hard&software. Jednolite
przyciemnienie matrycy B6%wiadczy raczej o zuBF%yciu samej matrycy (przy
czym "zuBF%ycie" moBF%e oznaczaE6% degeneracjEA% ciekB3%ego krysztaB3%u, ko=
rozjEA% i
upB3%ywnoB6%E6 elektrod itp.).

Marek (nie Mirek, kto iny odpowiada) :P

Re: świetlówki do monitorów LCD

Ja tam widziałem stary monior, który świecił dosłownie na brązowo, ale
przez szczeliny z tyłu można było znaleźć miejsce gdzie prześwietlają
świetlówki - śnieżnobiałe.
Jeśli jednak masz świetlówki do wymiany, to szukałbym dawcy wśród
zbitych matryc.

Mirek.

Re: świetlówki do monitorów LCD

Hehe... Było tyle nie fajczyć przy monitorze :-) ;-)
Kiedyś w pracy miałem taką śmieszną sytuację. Czasy kart Hercules,
monitorów monochromatycznych i magicznych filtrów monitorowych
zrobionych z damskiej pończochy rozciągniętej na plastikowej ramce :-)
Jedna z Pań zameldowała mi, że wypadałoby kupić jej nowy monitor, bo ten
na którym pracuje już bardzo słabo świeci. Kobita paliła jak lokomotywa.
Na monitorze założony "nowoczesny" filtr szklany. Komputer i ekran
regularnie myte (choć obudowa komputera i monitora były już brązowe, a
nie szare). Patrze, faktycznie niewiele widać na tym monitorze. Ciemno i
literki rozmyte i w jakimś takim dziwnym odcieniu. Ekran (a dokładnie
filtr) umyty na wysoki połysk. Ściągam tę magiczną szybkę, a tam na
szkle kineskopu gruba warstwa brunatnej glejdy ! Szmatka, trochę
"jagodzianki na kościach" i kineskop został zregenerowany :-) Obraz jak
brzytwa :-)

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: świetlówki do monitorów LCD

Z tych czasów mogę dorzucić swoją "przygodę" regenerowania kiedy to pani
oznajmiła że monitor czarno biały jest do wymiany bo "im niżej tym ciemniej"
. Po nieudanych próbach regulacji ruszyłem filtrem i sie okazało że między
filtrem a kineskopem na pajęczynie uzbierało sie tyle kurzu że obraz się nie
przbijał. Pani stwierdziła że nie wiedziała że "tam sie zagląda"

--
PawełJ

Site Timeline