Świetlówki ... - Page 7

Re: Świetlówki ...

Taaaa, przypomina to: napluć komuś w twarz - deszcz pada.
Mamuty też obwiniasz za globalne ocieplenie? czy może to wina człowieka
pierwotnego?

Teraz za to w niedalekiej przyszłości będziemy mogli wykopywać rtęć.
Co komu do tego na co zużywam energię elektryczną? płacę za nią.
Dlaczego marnujesz te paliwa kopalne jeżdżąc samochodem? piechotą nie łaska?
Jestem za tym żeby zlikwidować samochody spalinowe. A jak komus się śpieszy
to może biegać.

Ale wiesz dlaczego nie nadają się do użytku domowego?

--
Desoft

Re: Świetlówki ...

Rtęć jest względnie tania, więc raczej się nie opłaca brać ją z wysypisk.
Ale zdaje się, że już się opłaca zbierać kurz uliczny i traktować go jak
rudę platyny.

Re: Świetlówki ...

Przy takiej ekologi to gdzie wbijesz łopatę tam wykopiesz rtęć.

--
Desoft

Re: Świetlówki ...
Użytkownik "Desoft"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jgvuqo$7f7$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

No wiesz, jakby nie patrzec, to ona ciagle jest z ziemi kopana :-)

Sam fakt ze jest w weglu swiadczy ze kiedys byla dosc powszechna.

J.

Re: Świetlówki ...

Już wiemy jak wyginęły dinozaury -- nie potrafiły zorganizować
ekologicznego recyklingu świetlówek.

Re: Świetlówki ...
Użytkownik "Jarosław Sokołowski"  napisał w wiadomości

Gorzej - zabraklo im rteci, CO2 i co tam jeszcze natura pod ziemia
schowala :-)

J.

Re: Świetlówki ...
Już nie mam siły tego przekminiać, sorry, EOT.

Okupiwszy to masowymi problemami zdrowotnymi.

To krótkowzroczne. Jak dla mnie, energia elektryczna powinna być za
darmo, ale ludzie muszą się zdobyć na minimum samokrytycyzmu. Trucie
siebie -- przede wszystkim sąsiadów -- jest uczciwie jak diabli (piszę o
wyrzucaniu świetlówek na śmieci).

Odpisałbym ci, dlaczego się mylisz, ale nie zamierzam nikogo pouczać
tutaj, jak ma żyć.

Nie wiem.  Współczesne CFLe też rozgrzewają się przez minuty.  A lampy
siarkowe działają na zasadzie światłowodu.  Schematy do
półprzewodnikowych ballastów krążą po necie.
ESL mają minimalny warm-up time (ale na metalach ziem rzadkich
potrzebnych do wytworzenia wydajnych luminoforów
elektroluminescencyjnych kładzie łapę pewna azjatycka republika
ludowo-demokratyczna).

Re: Świetlówki ...

Przy tamtym globalnym ociepleniu nie było rtęci, elektrowni, spalin itd.
Nie ma więc o czym dziamolić i stąd EOT. Tylko że było i to duuuużo większe.

Zgodnie z ekologicznymi dyrektywami :)

To już było - nazywało się komunizm - i większość tego nie chce.

A produkcja takich świetlówek?
Wystarczy odwiedzić dowolny zakład produkujący coś i zobaczyć jak nie
wszystko jest tak jak pokazują w telewizji. Twierdzisz że taki używający
rtęci to ideał?
W telewizji mówili że przebadali ileś tam stacji benzynowych na jakość ON i
wszystkie testy wypadły pozytywnie, a sąsiadom diesle nie odpaliły...

Tak jak z prądem, nie chcę aby mnie ktoś pouczał jak mam go wykorzystywać.
Cennik wystarczy.

--
Desoft

Re: Świetlówki ...

Nieprawda. Dopiero władza radziecka plus elektryfikacja każdej wsi
równa się komunizm. Tak powiedział towarzysz Lenin, a on nie może
się mylić.

Re: Świetlówki ...
Tak. Jest to produkt przestarzaly. Zamiast swiata wytwarza glownie
cieplo. Najwyzszy czas aby zrodlem swiatla byly wlasnie zrodla swiatla.
Zarowka zarnikowa byla przesadnie tania, co moze miec znaczenie dla
jakis biedakow w afryce ale nie dla rozwinietego europejskiego
spoleczenstwa.

Re: Świetlówki ...

W imię walki z biedą kupujmy drożej i trujmy własne środowisko.

Re: Świetlówki ...
Pan Marek Borowski grozi:

Jezusmaryjachrystepanieratujsięktomoże! Słońce nam zabiorą i wyłączą!

Jako przedstawiciel rozwiniętego europejskiego społeczeństwa pragnę
zakomunikować, że tu u nas okteślenie czegoś "przesadnie tanim" nie
ma najmniejszego sensu. Niedawno o cenach i ich ewolucji rozmawiałem
z kanadyjskim przedstawicielem rozwiniętego amerykańskiego społeczeństwa.
Jako przykład towaru "bezcennego" wymienił zapałki. Tam u nich w Kanadzie,
jak ktoś nie ma zapałek a chciałby je mieć, to idzie do sklepu, a tam
mu je dają. Oczywiście jedno pudełko, a nie cały karton czy paletę (ale
kto by chciał mieć więcej niż jedno pudełko zapałek?).

Re: Świetlówki ...

No właśnie, czas się zdecydować czy słońce ma grzać czy świecić.

Re: Świetlówki ...

Ale mimo wszystko nadal się sprawdza.

Dobrze wysterowane włókno jest. W żarówkach halogenowych sprawność jest
znacznie wyższa, niż w zwykłych filamentowych.
Poza tym pamiętajmy, ze są osoby z uszkodzonym układem nerwowym, gdzie
drobnostka może wywołac atak padaczki, bardzo zwraca się uwagę na to, aby
widmo światła nie było zbyt rozległe.

Coś czuję, że gdyby to rzetelnie policzyć, to można by się zdziwić.

Re: Świetlówki ...

Jest, ale wtedy trwalosc takiej zarowki to np 50h.
Im wieksza trwalosc tym gorsza sprawnosc.

A i tak jest to glownie zrodlo ciepla a nie swiatla.

A jestes pewien ze w ogole zauwazy roznice ?

J.

Re: Świetlówki ...

I co - to źle, szczególnie przy dzisiejszych temperaturach na zewnątrz ?

Powiedz to Słońcu.

--
P. Jankisz
Re: Świetlówki ...

--
Włodek

Re: Świetlówki ...
Nawet nie chce mi sie komentowac tak zalosnie niskich argumentow.

Nie popieram eko terrorystow, ale rozumiem problemy ekologiczne ktore
same by zninely gdyby zredukowac populacje nawiekszego drapieznika o
95%, Pewnie juz niedlugo natura sama zrobi wlasnie taki porzadek.

Pozdr

Marek

Re: Świetlówki ...

Wymień jedno źródło światła używane przez człowieka, które wytwarza głównie
światło - to jest 51% minimum.

--
Desoft

Re: Świetlówki ...

Robaczek świętojański. Czytałem o jednym gościu, co w warunkach bojowych
prowadził operacje (medyczne) przy butelce wypełnionej tymi źwierzakami.

A teraz produkuje się przemysłowo źródła światła zawierające syntetyczną
lucyferyne i lucyferazę -- te same, co u robaczka. W tej reakcji chemicznej
grubo ponad 51% energii wyzwala się w postaci światła (w stosunku do
emitowanego ciepła).