Świetlówki ...

"Mario" jh3nk8$1g5$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl

Dalej nie czytam, bo i Ty nie czytałeś tego, co ja napisałem, ale napisałeś to, co Ci podpowiedział duch proroczy. Ja napisałem, że na stronie, do której podano link,

cena (chodziło tylko opłaty zmienne) za 1 kWh jest dwa razy nizsza (na przykład

18.16 groszy plus VAT lub 20.85 groszy plus VAT) i zapytałem, jak mam liczyć.

"Eneuel Leszek Ciszewski" jh1537$18k$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

-=-

Marcin Wasilewski pisze rozsądnie, podważając moje wywody:

"Marcin Wasilewski" jh1fh3$5kr$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

w sposób rozsądny. Ty zaś w moim mniemaniu piszesz nierozsądnie. :) IMO problemem nie jest jakieś moje ewentualne zniechęcenie do rozmowy czy mój upór bądź moje zbyt mocne przywiązanie do mojego stanowiska (a nie mam tutaj żadnego) ale Twoja, Mario, :) niechęć do rozmowy. :)

Jan Maria Rokita lub Marian Opania -- imiona od Maryi.

A Twoje imię?...

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Użytkownik "Waldek" snipped-for-privacy@nie.dam napisał w wiadomości news:jh1aeh$eeh$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Się przedpiśca pytał to wygrzebałem z zakamarków pamięci :) Wojtek

Reply to
wowa

To jest stawka za usługę dystrybucji. Do tego dochodzi opłata za energię. Popatrz na rachunek a jeśli jeszcze nie płacisz sam rachunków to zapytaj taty.

Możemy rozmawiać o konkretach a nie o twoich wyobrażeniach jak wygląda dorosłe życie.

Eneuel to zapewne od koncernu Enea.

Reply to
Mario

"Mario" jh4ik3$dfh$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl

"Eneuel Leszek Ciszewski" jh44p3$lma$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

Tata też nie wie... Tak naprawdę, to tata chce wiedzieć, nie ja.

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Ale zadał proste pytanie: dlaczego nie mleka? mleko ma podobną strukturę.

Problem w tym że najwięcej do wydymania używa się prawa.

To prawie dwie różne firmy: jedna sprzedaje wodę, druga ją odprowadza. przyjęli że nie będziesz znosił do domu wody w znacznych ilosciach - dlatego jeden licznik. Ale jest jasno napisane 8zł/m3 - i w miom przypadku woda i ścieki razem - żadnych podpozycji.

Jak widzisz łatwo się pomylić w przeliczeniach i patrząc na tą dyskusję trudno podać cenę 1kWh. A nawet inaczej: jeszcze nie padła tutaj prawidłowa cena 1kWh.

Reply to
Desoft

Użytkownik "Desoft" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:jh5ahk$9q3$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Ale posiadając domek możesz sobie założyć osobny licznik na kranie znajdującym się z zewnątrz domu i za wodę zużywaną do podlewania ogródka płacić bez opłaty za odprowadzenie ścieków. W przypadku prądu można by się było zastanowić po co to rozróżnienie.

Wg mnie (teoretyzuje, bo nigdy z takiej usługi nie korzystałem) gdy "prąd" zakupujesz w innym zakładzie energetycznym niż miejscowy (co jest jak najbardziej możliwe). Wtedy otrzymujesz dwie faktury - od miejscowego ZE za opłaty przesyłowe i od tego z drugiego końca Polski za energię elektr..

Reply to
Marcin Wasilewski

W Niemczech dostajesz jeden rachunek, choć opłata przesyłowa też jest pobierana. Ale ją rozlicza twój dostawca i wyszczególnia na rachunku.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

"Desoft" jh5ahk$9q3$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

Prawa ludzkiego -- prawa Boskie (prawa przyrody) są proste i zrozumiałe dla ludzi. A prawa ludzkie zazwyczaj są tworzone w celu wydymania, czy (jak kto woli) w celu dominowania prawodawców nad innymi ludźmi.

Jakoś ceny energii dostarczanej przez ZE nie można do tej pory zrozumieć -- do tej pory nikt z dyskutantów tej ceny mi nie podał, podczas gdy cena tejżę samej energii elektrycznej i tak samo dostarczanej przez innego dostawcę

jest mniej tajemnicza.

Łatwo obliczyć koszt wody ciepłej i zimnej, łatwo zrozumieć cenę ciepła/ogrzewania, a coś, co powinno być o wiele prostsze do wyliczenia, energia elektryczna, wymyka się poza zasięg możliwości mierniczych...

Kupuję komputer -- sprzedawca liczy mi koszt transportu, koszt zużycia surowca i powietrza czy wody, koszt utylizacji [środowiska] i ochrony środowiska? Nie, choć najchętniej by te czynniki uwidaczniano...

A dlaczego tak jest? Dlatego, że nie mogę dziś kupować energii tu a jutro tam, podczas gdy mogę natychmiast zrezygnować z tego sprzedawcy komputera, który mąci.

I że nie będziesz korzystał kibelków poza domem. ;) W istocie i z cudzych kibelków człek korzysta, i wodę znosi -- choćby mleko czy inne jedzenie. Może warto postawić stosowne liczydła, dorzucić opłaty takie i inne?...

I dzięki temu człowiek wie, ile płaci i za co -- jak może ograniczyć swoje wydatki, i czy to ograniczanie opłaca się. Mówiąc inaczej -- człowiek dzięki takiemu prostemu liczeniu żyje świadomie. [żyje jak człowiek, bo nieświadome życie to życie zwierząt i roślin]

Bardzo trudno -- zatem można wpisać niemal dowolną liczbę jako kwotę do zapłaty.

-- Panie prezesie, synoptycy mówią, że będzie ładna pogoda w przyszłym tygodniu. Może by tak nad morze pojechać... -- Pani Zuziu, proszę dopisać do rachunków po 5 złotych i rozdać nadwyżkę pracownikom, aby mogli pojechać na urlop do Sopotu...

Pewnie tak dobrze nie jest. Nie każdemu i nie do Sopotu... Konkretnym osobom i nad cieplejsze morze?...

Otóż to. :) Wątek ciągnie się i ciągnie a ceny jak nie ma, tak nie ma.

-=-

Białystok buduje filharmonię. Budowa ciągnie pieniądze, filharmonii jej brak. Ale na szczęście filharmonia jest sponsorowana przez mecenasów kultury -- także przez Zakład Energetyczny. Na nieszczęście ZE nie chce płacić swoimi pieniędzmi, zapewne tłumacząc to tym, że z filharmonii będą korzystali tacy ludzie jak ja, nie zaś szefowie ZE. Co zatem czyni ZE? Zleca mojemu ojcu pracę, odbiera efekty tej pracy -- ale za pracę tę nie płaci, zasłaniając się czym? Oczywiście prawem. :)

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Dnia Sat, 11 Feb 2012 19:20:58 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

Komu sie wymyka ? Ja ci podalem, inny kolega ci podal, a w koncu to nie wiem o co sie tu klocimy - napisalem 1kWh kosztuje ok 50gr, oczywiscie z dostawa do domu, no i w jednej taryfie, siegnij do swojego rachunku za prad, zobacz ile sam zaplaciles. Jak roznica jest ponad 10% to pisz.

KGO juz sie podaje.

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@40tude.net...

Nie wiesz komu sie wymyka ? - bedzie taniej ;)

Waldek

W dniu 2012-02-09 02:09 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

RWE

G11 - 0,511926 zł/kWh brutto (energia+przesył)

G12 - dzień 0,547596 zł / noc 0,36531 zł brutto (energia+przesył)

Adam Dybkowski

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" snipped-for-privacy@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:jh3ief$ouo$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Ale przecież, wszędzie indziej masz to wliczone w cenę towaru. Płacąc na net w kablu - płacę za wszystkie składniki biorące w tym udział... Jedną, jasną, przejrzystą (no, powiedzmy, ale załóżmy, ze tak) opłatę.

Inni sobie radzą, czemu energetyka nie?

Reply to
L501 aneryS

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" snipped-for-privacy@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:jh3ijl$p93$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Umiesz liczyć? :) Im więcej tych dodatków będzie, tym bardziej bym się spodziewał, że nawet celowo wykorzystując zamieszanie z tym, bardziej mnie wydymają na kasę, czyli prócz skadników za mleczuszko, dodadzą do nich tyle, ile to mleko kosztuje w jednek opłacie. Czyli - zapłaci się więcej.

Reply to
L501 aneryS

Użytkownik "Marcin Wasilewski" snipped-for-privacy@adres.pl napisał w wiadomości news:jh5v8i$8jh$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Jak miałem telefon z Netii, na linii Tepsy, to płaciłem tylko jedną fakturę. Która zawierałą abonament, pakiet i opłaty za rozmowy. Dalej, to się Netia z tepsą bujała, ja zapłaciłem JEDNĄ fakturę, mimo, że składniki były różne, nie było tam jednak niczego w stylu "składnik zmienny opłaty stałej" i "składnik stały opłaty zmiennej". Jaśniejsze by było, gdyby był po prostu abonament, z którego, jak w telefonii, pokrywa się koszt utrzymania łącza, urządzeń i obsługi, jak i opłata za energię. Bez rozkwaszania się na pierdylion niuansów. A jak chcą rozdrabniać, to niech to będzie dla ludzi jasne co jest co, skąd i dlaczego - najłatwiej jest dymać społeczeństwo, jeśli nie wie, że jest dymane. Może tego się boją?

Reply to
L501 aneryS

"J.F." snipped-for-privacy@40tude.net

Problem w promieniu tego koła. :) Bo 2 złote to też około 50 groszy. O tym, że ta energia kosztuje około 50 groszy, słyszę chyba od co najmniej 10 lat -- a w tym czasie drożała ona chyba niejeden raz.

O tym, że mam sięgnąć do rachunku -- czytam stale. Tak, jakby do Ciebie (i do innych obrońców mącenia) nie docierało, że na rachunku nie ma jasnego wyliczenia.

Pomijam oczywiście rachunki prorocze. [choć pojmuję, dlaczego mordowano proroków]

Ani razu nie znalazłem w tym wątku (w innych wątkach także nie znalazłem) strony ZE, na której by pokazano proste wyliczanie typu:

xx groszy za 1 kWh

yy złotych na wczasy rodziny szefa ZE

zz dolarów (w przeliczeniu na złotówki wg kursu NBP z tabeli A z dnia wskazanego jako ostatni dzień roboczy przed wystawieniem rachunku) za paliwo do elektrowni

aa na budowę filharmonii (potworka na miarę potworków sowieckich)

bb na pensję dyrektora filharmonii białostockiej (bardzo grubego i jedzącego bez umiaru)

cc na inne koszty utrzymania filharmonii, w tym na ochronę (zagłuszkami, stoperami) ogłuszanych (pojękiwaniem kotów ciąganych za ogony przez skrzypaczki i przez skrzypków -- zwanych czasami muzykami) żubrów żyjących obecnie w pobliżu obecnej filharmonii białostockiej a będącymi pod ochroną

dzięki któremu mógłbym żyć (i używać energii elektrycznej) świadomy kosztów.

Mam watomierz -- ale co z tego, skoro nie wiem, co weń wpisać jako cenę. :)

Owszem, ale mimo tego cena za komputer jest łatwa do odgadnięcia przez/dla kupującego.

-=-

Cena energii jest trochę podobna do cen samochodów. Samochód kosztuje

100 jednostek, do tego trzeba doliczyć 10 jednostek za możliwość jeżdżenia, 20 jednostek za to, że nie samochód ten rozpadnie się natychmiast, 15 jednostek za coś innego... Na końcu można odjąć rabat (w wysokości na przykład 60%) i trzeba doliczyć cło, akcyzę, VAT, który można pominąć, i to bez okratowania...
Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"L501 aneryS" 4f36c3ac$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl

Za mleko w Carrefourze tak samo -- na przykład zł 1.99 za jeden litr Doskonałego mleka. Nie ma mowy o ,,około'' czy subskładnikach ceny.

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Użytkownik "Adam Dybkowski" <a1d2y3b4k5o6w7s8@g1m2a3i4l5.6c7o8m> napisał w wiadomości news:jh6egr$t4b$ snipped-for-privacy@news.icm.edu.pl...

I jak zwykle wychodzi, że w Default City płacą najmniej za energię, choć zarabiają najwięcej. 0,512 w szycie, to ponad 15 groszy taniej niż w ENEA, po szczycie co prawda 8 groszy drożej, ale i tak bym wolał. Przy tak skonstruowanej taryfie, to korzystanie z G11 (pewnie większość ludzi tak ma) to w zasadzie frajerstwo. :)

Reply to
Marcin Wasilewski

Użytkownik "Marcin Wasilewski" snipped-for-privacy@adres.pl napisał w wiadomości news:jh6jh8$9op$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

No nic tak sobie porównałem ceny bez opłaty przesyłowej:

G12 RWE: 0,2586 / 0,2989 G12 ENEA: 0,2037 / 0,4378

G11 ENEA: 0,3499 G11 RWE: 0,2754

I trzeba się będzie w końcu zebrać i zmienić dostawcę. ENEA może wyjść taniej tylko wtedy gdy ktoś grzeje elektrycznie i włącza piece akumulacyjne tylko od 22-08 i 13-15. Ja nie mam takiego profilu zużycia.

G11 to w ogóle, zwyczajnie kopara mi opadła.

Reply to
Marcin Wasilewski

W dniu 2012-02-11 21:37 Marcin Wasilewski napisał(a):

Porównaj sobie jeszcze w szczegółowych cennikach, czy tańsza w RWE niż w ENEA jest sama energia, czy może przesył. Szybko wyjdzie, czy opłaca się kupować energię z RWE nawet jak mieszkasz na drugim końcu Polski - bo o dziwo opłata za przesył jest niezależna od liczby km, jaką energia ma pokonać (w gruncie rzeczy nieco dziwne, czy mieszkasz tuż przy elektrowni czy 1000 km od niej, cena za przesył ta sama).

Od kiedy można dowolnie wybierać w Polsce dostawcę energii (producenta), warto porównywać cenniki. Nie mam pojęcia, dlaczego w RWE jest najtaniej w Polsce - może tu węgiel do elektrociepłowni tańszy niż na Śląsku? ;)

Reply to
Adam Dybkowski

Użytkownik "Adam Dybkowski" <a1d2y3b4k5o6w7s8@g1m2a3i4l5.6c7o8m> napisał w wiadomości news:jh6p16$qpl$ snipped-for-privacy@news.icm.edu.pl...

No podliczyłem stawki za energię w RWE + stawki za przesył ENEA i ceny wychodzą ciekawe:

G11: 0,4852 zł/kWh

G12: 0,531 / 0,3409 zł/kWh

Co prawda w RWE o 2 zł jest wyższa opłata stała przy odczycie co 12 m-cy:

RWE 2,59/m-c ENEA 0,54/m-c

Ale nawet przy zużyciu 100 kWh/m-c to daje to 0,02 zł więcej na kWh. Da się przeżyć.

Reply to
Marcin Wasilewski