Świetlówki ... - Page 6

Re: Świetlówki ...

Nawet wtedy.Wiecej rteci do srodowiska emituje elektrownia weglowa
zasilajaca zwykla zarowke.

J.

Re: Świetlówki ...

Taka elektrownia zasila po pierwsze wiele innych rzeczy. Maszyna w zakładzie
to 50-100kW o piecach nie wspomnę.
Jak ktoś tutaj zauważył (mi też tak wychodzi z pomiarów) wymiana żarówek na
inne oswietlenie nie daje zauważalnego zmniejszenia zużycia energii.

--
Desoft

Re: Świetlówki ...

A mowimy tylko o tym weglu, ktory zasila zarowki. Stare swietlowki paruja
gdzies na smietnikach, a obok z komina leci rteci mniej.

To niech sobie wkreci zwykle zarowki i porowna jeszcze raz - cudow nie ma
:-)

Aczkolwiek... sam pisalem ze w skali calego kraju tez nie bardzo widac
roznice. Albo ludzie juz od dawna uzywali swietlowek, albo wkrecaja zapasy.
A to powinny byc ze 3GW w skali kraju ...

J.

Re: Świetlówki ...

Mam zwykłe żarówki łącznej mocy (mierzonej) 908W.
Nosiłem się z zamiarem wymiany na inne - no bo taka moc...
Jednak na razie przestało mi się spieszyć. Nie jest to znacząca moc
pobierana.
Tak na marginesie dodam, że ściemniacze zaskoczyły mnie pozytywnie - przy
300W zainstalowanych dają regulację mocy od 80W.
Przeliczając, gdybym wymienił najbardziej używane żarówki na co innego, to
nie uzyskam zwrotu kosztów w ciągu roku.

--
Desoft

Re: Świetlówki ...

A do czego jeszcze pradu uzywasz i jakie masz srednie miesieczne
zuzycie zima, a jakie latem ?

Nie bardzo rozumiem skad ten zachwyt, ale ... sciemniane zarowki maja
jeszcze gorsza sprawnosc.

Nie bardzo rozumiem, bo podtrzymuje wyliczenia - zwraca sie po
kilkuset godzinach swiecenia, czyli pewnie w pol roku.

No chyba ze oszczedzales na kablach, a teraz musisz intensywnie uzywac
sciemniacza, zamiast wylaczyc niepotrzebne zarowki :-)

J.

Re: Świetlówki ...

Chyba jak każdy: pralka, sprzęty kuchenne itp. Nie mam kuchenki
elektrycznej.
Wyliczenia (szacunkowe) nie nadają się do niczego. Kupiłem miernik energii i
zacząłem analizować.
Czuwanie (tak typowo w nocy = wszyscy śpią) pożera mi 66W dokładnie
pożerało, bo wczoraj przepięcie dwóch przewodów dało mi 30zł oszczędności
rocznie (6W)
Dokładając do tego lodówkę daje mi to 50% zużycia.
Rachunki:
za lipiec - listopad 460zł
za maj - lipiec 190zł
marzec - maj 180zł
styczeń - marzec 100zł
listopad - styczeń 200zł

No i mamy zonka.. styczeń-marzec sprawdziłem dwa razy to nie pomyłka.
Tak wygląda rzeczywiste zużycie do szacowanego.

Jak jeszcze gorszą? to co napisałem dotyczy żarówkowego.

ale zmierzyłeś? czy szacujesz?

--
Desoft

Re: Świetlówki ...

No i wlasnie - "100W" zarowka zasilana 50W daje swiatla znacznie mniej
niz zarowka od poczatku projektowana na 50W, i nie jest to polowa
swiatla przy nominalnej pracy
I chyba nawet mniej niz dwie 25W - choc sprawnosc wzrasta z moca (i
lekko spada z napieciem - amerykanskie zarowki na 120V maja wieksza
sprawnosc niz nasze na 230V).

Szacuje. No ale cudow nie ma - tak po prostu musi byc.

Byc moze u niektorych to jest niezauwazalne, bo np "jalowy" pobor mocy
mam ~40W, do tego lodowka, komputer, kiepskie dvd, pralka, piekarnik -
no i te 300W wlaczone na 2h dziennie nie odbija sie tak bardzo na
rachunku.

J.

Re: Świetlówki ...

Ja spodziewałem się gorszego bilansu. Fakt - rewelacja to nie jest, ale na
dzisiejsze ceny źródeł światła nie warto przerabiać.

Jednak są, też się zdziwiłem. Mój temat o wymianie żarówki 100W na ledy.
Myślałem że tutaj najwięcej "urwię". Jednak kupiłem miernik i zacząłem
"naukowo".
U mnie najwięcej mocy idzie w lodówkę i czuwanie - już pisałem to jest 50%
całego zużycia.
Co mnie zaskoczyło na tyle ze na razie ekonomię oswietlenia zostawiłem na
boku , a zająłem się ekonomią tego co jest ekonomiczne :)

Zdziwiłem się, tylko jeden telewizor kilkuletni ma pobór standby 4W, reszta
ponizej 2W, nawet moje home made. Tylko że to idzie 24/dobę. Wczoraj
zredukowałem 6W czuwania - przeliczając zysk to jakieś 30zł na rok, a to
oznacza że będę mógł świecić żarówką 100W kupioną za 1zł przez ( wrrr...
liczę już drugi raz) 500 godzin?!! -  odliczając lato - daje mi to dwie
godziny dziennie.

Fakt. u mnie głównym obciążeniem jest PC pracujący 24/dobę. Ma pobór równy
lodówce.

--
Desoft

Re: Świetlówki ...

To nie cud, tylko fakt że prócz żarówek w domu używanych
jest znacznie więcej urządzeń :-). I wymiana samych żarówek
na świetlówki spowoduje spadek zużycia energii o... np. 5%
:-). Co przy np. moich średnich rachunkach rzędy 250-280
zł//2 m-ce jest niezauważalne :-).

Re: Świetlówki ...

Chyba Ty trollujesz.
Grecja zasypana, Włochy też, z 50 osób zmarło z zimna i to się nazywa
globalne ocieplenie?
Zarówki też komuś przeszkadzały? Nie miały rtęci? nie było o czym dziamolić?

--
Desoft

Re: Świetlówki ...

Nie można powiedzieć, by rtęć nie szkodziła. Bo jest od botuliny mniej
toksyczna, ale znaaacznie wredniejsza (vide dwumetylortęć - jak działa).

To jest kilka jaskółek. Ja bym jednak pomierzyl globalnie bilans ziemi, nie
tylko kilka krajów. Jako ciekawostkę - tuż przed powodziami, w lipcu '97 w
Hiszpanii w górach... tak, spoadł śnieg. Co się nawet w lutym tam rzadko
zdarza. Czy to o czyś świadczy? Lokalnie może tak...
Inna sprawa, ze problem globalnego ocieplenia jest sztucznie naginany,
nadymany przez media. A tu nagle się okazuje, że krowy bekając mają w tym
kilku(nasto)procentowy udział. Tylko ciekawe, jak to pomierzono :P
Tu potrzeba by porządnych, rzetelnych badań. Ale to by nie było medialne.

Moze trzeba spotrzebować istniejące zapasy tego szlachetnego metalu (w 2
dawnych źródłach znalazłem takie przypisanie), to robi się masowo
świetlówki?
W żarówce niezbyt się da zastosować... Niby one prądu żarły, ale też
elektrofiltry w kominach elektrowni są daleko skuteczniejsze, niż kiedyś,
więc chyba nie ma az takiego zagrożenia? Ale, wicie panie, od tych komurkuw
(pisownia celowa) panie to krowy mi się nie niosą, a moje kury mleko dawac
przestały, a psy to dupami szczekajom"
(
http://www.youtube.com/watch?v=lQbNmW2fkzQ
)

Re: Świetlówki ...

"W naszym kraju największym dostarczycielem metanu jest rolnictwo.
Wyliczono, że emisja metanu od 1 krowy wynosi 0,3 kg na dobę. Emisja metanu
odpowiada za ok. 18% globalnego efektu cieplarnianego. "
http://www.portalhodowcy.pl/hodowca-bydla/72-numer-10-2008/326-oddzialywanie-na-srodowisko-intensywnej-produkcji-mleka .
Lata temu na jakimś programie typu Discovery pokazali taki pomiar bodaj w
Australii. Zagroda na ładnej zielonej łące z dużą ilością czujników metanu i
środowiska :) Krówki nieświadome swoich pięciu minut beztrosko się pasły :)
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę

Cos sie tak czepil krówek ?
A świnki to nie pierdza i nie produkuja obornika ... ?
- z ciekawosci, jaka jest roczna konsumpcja wolowiny & wieprzowiny ?

Re: Świetlówki ...

Produkują za przeproszeniem gówno, nie obornik. A pierdzą tyle co
człowiek -- organ pierdzący mają podobny do naszego. Co innego krowy
i inne przeżuwacze. To nie tyle one same ten metan robią, co hodowane
przez nie w żołądku jednokomórkowce, które na ich zlecenie przerabiają
celulozę na coś bardziej strawnego.

Ciekawość można zaspokoić rocznikiem statystycznym (albo guglem).

Re: Świetlówki ...

Fakt bezsporny :)

Mniemalem ze zrodlem metanu sa glownie bąki
i pochodna rozkladu obronika czyli gowna wymieszanego np. ze slomą ;)
- moze gowno krowie jest bardziej efektywne od swinskiego - nie bede sie
spieral :D
ale wiem ze takowe instalacje do produkcji "biogazu" istnieja.

Pozdro

Re: Świetlówki ...

Z pierdami, bengalami, zefirkami włącznie :)

Oba śmierdzą :)

Na bazie kawałów o teściowych, to czaem żartuję, że najbardziej ekologiczny
napęd samochodu, to teściowa przyssana dupą do zbiornika gazu w aucie i
żrąca tonami fasolkę po bretońsku :) Świeżutki pierdunik w cylindrach -
silnik aż się będzie rwał do pracy :))

Re: Świetlówki ...

Biogazownie na świńskie albo ludzkie gówno też można próbować robić, ale
do tego potrzeba specjalnie hodowanych i tresowanych mikrobów. A te, to
są delikatne stworzonka, od byle czego dostają niestrawności, a wtedy
z gazu nici. Sens ekonomiczny jest taki sobie. Natomiast krowie gówno,
to doskonały surowiec energetyczny. I to potrójnego działania.

Najpierw krowa puszcza bąki. Jest tego bodaj coś koło 150 kWh miesięcznie
w przeliczeniu na wartośc opałowa metanu.

http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/howaboutthat/2274995/Cow-farts-collected-in-plastic-tank-for-global-warming-study.html

Jak się krowę na noc zaparkuje w oborze, to ona tam jeszcze obornika narobi.
A rzeczone mikroby wcale nie marudzą, że mają robotę w dupie, tylko w tym
oborniku dalej metan produkują. Do tego jeszcze ciepło -- obornik może się
rozgrzać nawet do 80°C, energię da się pobierać wymiennikiem. To co zostaje,
a także wyschnięte krowie placki z pastwiska, świetnie nadaje się na opał.
Dla ludów pustyni suche wielbłądzie łajno jest jedynym opałem. Tuaregowie
warzą na tym wyśmienitą kawę.

Re: Świetlówki ...

Się przedpiśca pytał to wygrzebałem z zakamarków pamięci :)
Wojtek

--
[...]

Zawsze można zrobić pomiar lub statystykę aby pokazała to co chcemy.
Jak z tym tłumaczeniem: Dlaczego jest tak zimo w Grecji, Włochach i na
Bałkanach - bo jest globalne ocieplenie.

100 milionów lat temu pasły się tam o wiele większe krówki.
Gdyby wtedy byli już ekolodzy to dzisiaj nie mielibyśmy węgla i ropy.
I wcale to nie zmierzało ku zagładzie, wręcz odwrotnie - trzeba było z góry
przywalić czymś większym żeby to rozwalić.

--
Desoft

Re: Świetlówki ...
Pewnie.

Tak, to się właśnie nazywa globalne ocieplenie. To nazwa potoczna. Jest
przejawem rozregulowania globalnego klimatu (prawdopodobnie o
charakterze ocieplenia) -- Europa to 1.17% powierzchni Ziemi.

Przeszkadzała góra 5% sprawność i fakt, że większość elektryczności na
świecie wytwarza się z paliw kopalnych.

Nb. ja LEDy do oświetlenia zacząłem wprowadzać jakoś tak z kilka lat
temu.  Inni znani mi ludzie, którzy mają taką możliwość, wycięli sobie
świetliki w dachu (licząc z tym, że poniosą pewne straty ciepła).

Gdybym projektował dziś oświetlenie do mieszkania, to rozważałbym
miniaturyzowane lampy sodowe lub rtęciowe o korygowanym spektrum (wobec
niedostępności lamp ESL, ksenonowych, siarkowych, tellurowych i innych
egzotycznych o wysokiej sprawności).

Site Timeline