Świetlówki ... - Page 5

Re: Świetlówki ...

Jest. Ale jest tez i sod :-)

Glowy nie dam, ale ostatnio to chyba rteciowki niepopularne, a
zastepuje sie metalohalogenkowymi (MHI).

Czyli takie "nie tylko sodowki". Rtec nadal zawieraja, ale luminoforu
juz nie.

A co bociany ?

J.

Re: Świetlówki ...

Efektem domina - po szeregu! ITD...

Re: Świetlówki ...

Na marginesie: i jednego i drugiego jest na Ziemi znacznie mniej niż
wolframu. Może by tak ekolodzy oprotestowali ledówki :)

--
P. Jankisz
Re: Świetlówki ...
W jednym z najistotniejszych aspektów.  Z zastrzeżeniem, że nie można
ich wyrzucać do śmieci ze względu na jw.  Czy nie posiadasz umiejętności
wnioskowania wielotorowego?

Re: Świetlówki ...

Wnioskowanie wielotorowe polega na:
Wprowadzamy świetlówki, to zapewniamy ich bezpieczną utylizację.
Tak jak to zrobiono z akumulatorami samochodowymi, świetlówkami z zakładów
przemysłowych itp.

Teraz to co jest, można nazwać radosną twórczością - tfu - ekologów. W
skrócie to jest chore.

--
Desoft

Re: Świetlówki ...

A jak zrobiono z akumulatorami samochodowymi? Podobno są jakieś kaucje
pobierane przy sprzedaży. Ale jak ze dwa albo trzy razy kupowałem nowy,
to nikt nie pytał czy będę zwracał stary. Cena też była wystawiona jedna.

Z tym że stary akumulator, to ja zawsz dawałem na złom. Choć to kłopot,
to inaczej się nie da i nie warto. Ale żarówki zawsze się wyrzucało
na śmietnik, więc nie dziwi mnie, że ludzie dalej robią to sami ze
świetlówkami. Jeśli ktos tej sytuacji nie przewidział, to znaczy, że
jest głąb.

Re: Świetlówki ...

Właśnie sobie przydreptałem z drobnych zakupów w Tesco Gocław.
Specjalnie przy aku przeczytałem, ze jak się nowy kupuje, to się zostawia
"depozyt" w wysokości 30PLN, a jak w ciągu miesiąca zda się stary i okaże
paragon/fakturę, to "depozyt" zostanie zwrócony.

Re: Świetlówki ...

Zwykle kupowałem na stacji benzynowej. Nikt przy kasie nie pytał o stary.
Ten stary też zazwyczaj zostawiałem na stacji (niekoniecznie tej samej).
Mam wrażenie, że to były rzeczy od siebie niezależne, a także niezależne
od moich finansów. Ale może nie zwróciłem uwagi na jakiś drobiazg.

Re: Świetlówki ...

A było spróbowac bez zwracania starego, bądź z opóźnionym jego oddaniem, co
by zrobili :)

Re: Świetlówki ...

Przecież tak właśnie postąpiłem. A co zrobili, opisałem wyżej.

Re: Świetlówki ...

Naprawdę? Na każdym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym umieszcza
się teraz obrazek z przekreślonym kubłem na śmieci. Nawt na głupim
kabelku USB, który zrobiony jest z tych samych materiałów (tworzywo
sztuczne i metal) co na przykład nóż kuchenny. Ale na żarówkach, tych
prawdziwych, takiego oznaczenia nie widziałem.

Re: Świetlówki ...
Użytkownik "Jarosław Sokołowski"  napisał w wiadomości

Tak prawde mowiac to nie wiem, ale to ma pewien sens zeby smieci
organiczne, papiery, itp powedrowaly do miejskiej spalarni smieci,  a
puszki, butelki, sprezyny z mebli - do utylizacji. No i oczywiscie
telewizory, radia i zarowki :-)

J.

Re: Świetlówki ...

Tak, aha, mów mi Wujek...
Mam gdzieś seryjkę kiepskich zdjęć, ale ciut widać, jak pojemnik z
plastikiem i pojemnik z papierem, opróżniany jest na tę samą pakę...
Odszukać, wrzucić gdzieś? :) Z mojego osiedlowego śmietnika... Fajna
ekologia, kurtyzana jego rodzicielka... Segregacja :D

Jak leży na fajansie, to zglądam czasem, co tam w środku, jak ładnie
wygląda, ale do użytku się już nie nadaje, wyrywam trafa i głośniki,
ewentualnie (sporadycznie już) lampy. Niewiele tego, ale czasem coś się
pojawi.

Re: Świetlówki ...

Przy czym tu bardziej chodzi o to zeby odroznic rzeczy palne od
niepalnych.
Palne spalic, i nie miec problemu z wysypiskiem smieci.

Plastiki sie akurat dosc dobrze pala, tylko nie wiem co z chlorem.

J.

Re: Świetlówki ...

Ktoś to tłumaczył w ten sposób, że w zakładzie utylizacji i tak odbywa
się segregacja. A oddzielne pojemniki sa po to, by wychować ludzi na
przyszłość. Bo jak na razie, ludziska segreguja tak, że i tak fachowcy
muszą po nich poprawiać. Za to w ten sposób zoptymalizowano transport.
To wcale nie jest głupie -- jak śmieci nie są zasyfione gnijącymi
odpadkami, to przemysłowa segregacja w zakładzie ma sens.

Nie tylko chlor, jeszcze dioksyny i inne podobne przyprawy. Płucze
się, czasem dopala w wysokiej temperaturze (bywa, że mikrofalami).

Ale palenie plastików już jest nieekologiczne. Wytwarza się je z paliw
kopalnych -- z węgla, ropy i gazu. A ekologia teraz polega na tym, by
paliw nie palić. Bo wtedy robi sie niedobry dwutlenek węgla. Plastiki
to właśnie ratują -- paliwa nie są spalane, tylko syntezuje się z nich
trwałe polimery. Teraz trzeba tylko na wysypisku dokonać ich sekwestracji
(to takie mądre i modne ostatnio słowo). Lepsze to od pomysłu sekwestracji
wody sodowej w starych wyrobiskach, na co idzie sporo kasy.

Re: Świetlówki ...

Tym się za dzyndzla nie przejmowali, palne rowno z niepalnym, na jeden
syf...

Przytruje tego i owego pewnie...

Re: Świetlówki ...

Oczywiście, masz rację. Dużo można odzyskać, sprzątanie świata - może to
taka moda - ale niemiło spacerować po lesie oglądając śmietniki. Odzysk
elektrośmieci - dlaczego nie- jeżeli jest takie zapotrzebowanie. Zrobić
normalny biznes: opłaca się segregować śmieci to robimy to, bo za to płacą.
Tylko po co dorabiać do tego ideologię 99% CO2 produkują wulkany, resztę -
tfu - ekolodzy.

--
Desoft

Re: Świetlówki ...
Nie każdemu normalnemu człowiekowi zależy na tym, żeby wszystko było
biznesem i żeby za to płacić.

<snips />
Mit i nieprawda.

Re: Świetlówki ...

W ogóle segregacja odpadów ma sens. Ale niekoniecznie według kryteriów
elektryczne/nieelektryczne.

Re: Świetlówki ...

Tu sie zgadzamy ... ale jak zajrzec do kosza ... teraz malo niespozywczych
i nieelektrycznych :-)
buty,ubrania - pala sie. Garnki, kubki, talerze ?