Świetlówki ... - Page 4

Re: Świetlówki ...
Użytkownik "Jarosław Sokołowski"  napisał w

Swiatla to chyba z pol kW.

Ale tez nie chcemy. Zle sie czyta na plazy - za mocne oswietlenie.
O ile pamietam to zaleca sie kilkaset lux - czyli mniej wiecej jedna
60-100W zarowka z oprawa kierujaca swiatlo na biurko powinna
wystarczyc.
Dodatkowo nalezy oswietlic reszte otoczenia, i wychodzi nam pare
tysiecy lm na pokoj.

Albo pare m^2 okna przy zachmurzonym niebie.

Chyba da, choc to raczej przemyslowej instalacji wymaga :-)

setka mW z lasera prosto w oko i nie gwarantuje calosci siatkowki.

J.

Re: Świetlówki ...

"Jarosław Sokołowski" snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl

Odwrotnie -- zbyt słabe zmusza oczy do wysiłku.
Mnie oczy odmawiają posłuszeństwa w wyniku czytania,
ale jazda samochodem -- przywraca im ich blask. :)

Natomiast zbyt kontrastowe oświetlenie być może jest złe,
gdyż zmusza oczy do częstego marnowania czopków przy
uruchamianiu pręcików i/lub odwrotnie.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

"Desoft" jgvvhu$991$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

,,parą''.

 -- Dlaczego?
 -- Bo oślepniesz.
 -- Dlaczego?
 -- Bo ślepi czytają po ciemku za pomocą brajla.

IMO nadmiar światła szkodzi w czytaniu -- mało światła, to
rozszerzone źrenice, to konieczność akomodacyjnego ćwiczenia
oka. Organizm ludzki jest jak leniwe bydle -- trzeba go
kopniakami i batem zmuszać do pracy, jeśli się chce,
aby długo żył...

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
komuna studencka

16 z minutami - robi się na tyle ciemno, że trzeba myśleć o rozjaśnieniu
1..2..3 - gasną ostatnie światła

Mieszkanie wynajmowane i w to co wisi pod sufitem ingerować nie można, a
wiszą gówniane 'kandelabry' z gwintem e14. Żeby było w miarę jasno muszą
być zapalone 3-4 żarówki 60W - 180-240W(w jednym pokoju). Jak zamiast
tego się zapali 3-6 świetlówek to max zużycie będzie 70W.

Najpierw zostały wymienione 3 żarówki w jednym pokoju na 3 świetlówki,
było momentami ciemnawo i zapalało się żarówki, ale na rachunku widać
było zmianę. Następny krok to była wymiana reszty.

Re: Świetlówki ...

"Michoo" jh0sf9$ph4$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl

Na E14 60 watów ciągłego grzania żarówką? Mocne te oprawy.
Okazyjnie 40 watów -- OK, ale żeby stale 60 watów. :)
Długo wynajmujesz? ;)

Jeszcze jedno pytanie -- zwykłe świecowe żarówki czy jakieś z reflektorami?

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
5 lat. Żyrandol ma lekko "przypieczony" bakelitową izolację - jest
popękana i krucha, ale nic więcej (i było tak już jak się wprowadzaliśmy).

Świetlówki załatwiły jeszcze jeden problem - w pokoju u kumpla paliły
się na potęgę te żarówki, tak średnio to co 2 tygodnie wymieniał którąś.
A teraz jest spokój.

Zwykłe świecowe - reflektory by sufit doświetlały.

Re: Świetlówki ...

"Robert_J" jgqm4r$h3t$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

Moje tanie (mniej niż 3 złote za sztukę) świeciły kilka lat.
Część z nich świeci już piąty rok. Oczywiście nie świecą bez
przerwy, ale tak, jak świecą w normalnym używaniu.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Zanim się za to zabierzesz, przeanalizuj krytycznie budowę opraw do tych
świetlówek. Wiele opraw pożarówkowych nie zapewnia należytego odprowadzania
ciepła i w efekcie nastepuje zmniejszenie trwałości.
--
Jacek

Re: Świetlówki ...

Szczególnie gdy wiszą gwintem do góry

Re: Świetlówki ...
Co za życiowy trolling. Czy wiesz, że jedna świetlówka zawiera kilka mg
metalicznej rtęci? Czy znasz szkodliwość tego pierwiastka dla biosfery?

Re: Świetlówki ...

No i ?
Ktoś jednak stwierdził, że są bardziej przyjazne dla środowiska niż zwykłe
żarówki.

Re: Świetlówki ...

Jak mi filament w bulbie strzelił, to nabyłem nową, a tam na opakowaniu, że
nie nadaje się do celów domowych :P Skoro się nie nadaje, to rzeczywiście,
coś w tym jest, skoro świetlówka już jest dobra (mimo merkurjusza
zawartości). Heh... a może gdzieś po prostu kwaszą się duże zapasy żywego
srebra i trzeba je spotrzebować, to się świetlówki nomen-omen "tłucze" :)
Miast tańszych i z przyjemniejszym światłem LED-ek, oświetlających np. ulicę
Francuską w Warszawie.

Re: Świetlówki ...

Swego czasu czytalem ze po likwidacji paru technologii zostaly duze zasoby
rteci. A tu jeszcze zabroniono termometrow, no i zasoby czekaja.

Mozna prosic o jakies fotki ? Albo link do przetargu ?
Bo na ulice to trzeba sporej mocy.

A LED ...gal trujacy, arsen trujacy, lutowane SnPb ?
A w procesie produkcji i materialach chyba sporo chemi sie emituje.

J.

Re: Świetlówki ...

Post factum, one już są i świecą. Sfocić na razie nie bardzo mam jak, trzeba
by po prostu się przejechać. Nie pamiętam, jakie autobusy teraz jeżdżą
tamtędy, boczna od Ronda Waszyngtona na południe.

Żarówkami jeszcze więcej, a są ulice nimi oświetlane, tak, żarówkami
filamentowymi.

Ja nie wiem, czy one (Ga i As) występują tu w postaci wolnej, a to ma
znaczenie, choć może nie tak duże, jak przy rozróżnianiu fosfor biały, czy
czerwony. Zresztą, fosforek galu też chyba się stosuje? Ołów - może w
paliwie już nie, ale setki starszych urządzeń...

Ergo - i tak źle, i tak niedobrze. W zasadzie Słońce też należało by zgasić,
bo emituje promienie alfa, beta, gamma, X, podczerwone, panie, to jest jakaś
tam fala elektromagnetyczna, kurom ser się zwarzył w cyckach, krowom żółtka
pościnały... koty szekają, psy ćwierkają, ptaki chodza tyłem... kumo
kochana, ja pani mówię, to przez te fale elektromagnetyczne! Ja juz pani o
powietrzu nie wspomnę, tyle szkodliwości w nim lata, pani, potrujemy się,
wypompować je trzeba!
Dobra, dość sarkazmu, zaadresowałem go pseudoekologicznie. Teoretycznie
można by tu prawie wszystko dopisać, jakie to jest złe. A to jest jak w
powiedzeniu:
"Alkohol pity Z UMIAREM nie szkodzi nawet w największych ilościach".

Re: Świetlówki ...
Dzień dobry

Ogólnie rzecz biorąc, to ceramika oparta na związkach berylu stosowana
jest do tej pory w radiotechnice. Elementy izolacyjne  korpusów
elementów duzej mocy i częstotliwości bardzo często wykonuje się z
takiej ceramiki. Świadczą o tym stosowne ostrzeżenia na obudowach tych
podzespołów, na opakowaniach oraz w dołączonej dokumentacji.

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Re: Świetlówki ...

Niektorym moze trudno w to uwierzyc, ale sa tacy ktorzy maja 350km do
najblizszego warszawskiego autobusu :-)

A gdzie ?
Bo od lat sie chyba sodowki do tego celu uzywa, wczesniej rteciowki, i
to nawet nie w postaci lr-mix tylko dlawikowej.

W postaci stopu :-)
Mozliwe ze te biale diody to juz bez arsenu.

Stosuje. Z tym ze fosfor to w zasadzie nie jest trujacy, a wrec
pozadany element pozywienia.

Sodowe lampy tez sie olowiem lutuje, maja wysoka temperature pracy :-)

J.

Re: Świetlówki ...
Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jh05sn$ru0$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Chyba znalazlem,
http://www.se.pl/wydarzenia/warszawa/na-francuskiej-jest-juz-swiatecznie_165123.html
http://www.elektroonline.pl/news/3714,Ulica_w_centrum_Warszawy_oswietlona_LEDami

Philips CitySoul LED i Residium LED.

Trzeba poszukac jakie to ma parametry.

J.

Re: Świetlówki ...

http://www.se.pl/wydarzenia/warszawa/na-francuskiej-jest-juz-swiatecznie_165123.html
http://www.elektroonline.pl/news/3714,Ulica_w_centrum_Warszawy_oswietlona_LEDami

Chyba takie same lampy świecą jeszcze na końcu Zielenieckiej, koło Teatru
Powszechnego (Zieleniecka przedłuża Francuską z drugiej strony Ronda
Waszyngtona i kończy się skrzyżowaniem z Targową/Zamoyskiego przy Teatrze
-- to informacja dla nietubylców). A oświetlenie Francuskiej faktycznie
wygląda teraz bardzo dobrze.

Re: Świetlówki ...

http://www.se.pl/wydarzenia/warszawa/na-francuskiej-jest-juz-swiatecznie_165123.html

Ano, światło bardzo mi się podoba, barwy dobrze rozpalonej żarówki, nie
męczy oczu, kolory wyjątkowo naturalne, jak na sztuczne oświetlenie. Jasne,
stabilne, widać wszystko. Doskonale nadaje się do robienia zdjęć.

http://www.elektroonline.pl/news/3714,Ulica_w_centrum_Warszawy_oswietlona_LEDami

A tej nie znam, nie mój rejon...

Re: Świetlówki ...

Spoko, jak się da, to pofocę. Na razie po prostu nie mam wystarczająco
dobrego focidła do dyspozycji, aby uchwycić niezbędne niuanse...

Gdzieś widziałem, jak trafię ponownie, to postaram się zapamiętać i wskazać
miejsce.

W sodówce też chyba rtęć jest...

Mam jeszcze na osiedlu tradycyjne (wolę je "stokrotnie" od sodówek)
rtęciówki, przylukam, jak się da.

Czyli jak mrówek, nie da się uniknąć... a komary - co będą żabki jeść, jak
wybijemy wszystkie? :)