Świetlówki ...

W dniu 8.02.2012 r. 17:14, kk pisze:

W jednym z najistotniejszych aspektów. Z zastrzeżeniem, że nie można ich wyrzucać do śmieci ze względu na jw. Czy nie posiadasz umiejętności wnioskowania wielotorowego?

Reply to
no+spam

Użytkownik <no+ snipped-for-privacy@mail.invalid napisał w wiadomości news:jgubs4$bn7$ snipped-for-privacy@news.icpnet.pl...

Wnioskowanie wielotorowe polega na: Wprowadzamy świetlówki, to zapewniamy ich bezpieczną utylizację. Tak jak to zrobiono z akumulatorami samochodowymi, świetlówkami z zakładów przemysłowych itp.

Teraz to co jest, można nazwać radosną twórczością - tfu - ekologów. W skrócie to jest chore.

Reply to
Desoft

Dnia Wed, 08 Feb 2012 18:37:41 +0100, no+ snipped-for-privacy@mail.invalid napisał(a):

Nawet wtedy.Wiecej rteci do srodowiska emituje elektrownia weglowa zasilajaca zwykla zarowke.

Użytkownik <no+ snipped-for-privacy@mail.invalid napisał w wiadomości news:jgual0$auv$ snipped-for-privacy@news.icpnet.pl...

Taaaa, przypomina to: napluć komuś w twarz - deszcz pada. Mamuty też obwiniasz za globalne ocieplenie? czy może to wina człowieka pierwotnego?

Teraz za to w niedalekiej przyszłości będziemy mogli wykopywać rtęć. Co komu do tego na co zużywam energię elektryczną? płacę za nią. Dlaczego marnujesz te paliwa kopalne jeżdżąc samochodem? piechotą nie łaska? Jestem za tym żeby zlikwidować samochody spalinowe. A jak komus się śpieszy to może biegać.

Ale wiesz dlaczego nie nadają się do użytku domowego?

Reply to
Desoft

Taka elektrownia zasila po pierwsze wiele innych rzeczy. Maszyna w zakładzie to 50-100kW o piecach nie wspomnę. Jak ktoś tutaj zauważył (mi też tak wychodzi z pomiarów) wymiana żarówek na inne oswietlenie nie daje zauważalnego zmniejszenia zużycia energii.

Reply to
Desoft

Dnia Wed, 8 Feb 2012 19:56:25 +0100, Desoft napisał(a):

A mowimy tylko o tym weglu, ktory zasila zarowki. Stare swietlowki paruja gdzies na smietnikach, a obok z komina leci rteci mniej.

To niech sobie wkreci zwykle zarowki i porowna jeszcze raz - cudow nie ma :-)

Aczkolwiek... sam pisalem ze w skali calego kraju tez nie bardzo widac roznice. Albo ludzie juz od dawna uzywali swietlowek, albo wkrecaja zapasy. A to powinny byc ze 3GW w skali kraju ...

Dnia Wed, 8 Feb 2012 17:29:26 +0100, L501 aneryS napisał(a):

Swego czasu czytalem ze po likwidacji paru technologii zostaly duze zasoby rteci. A tu jeszcze zabroniono termometrow, no i zasoby czekaja.

Mozna prosic o jakies fotki ? Albo link do przetargu ? Bo na ulice to trzeba sporej mocy.

A LED ...gal trujacy, arsen trujacy, lutowane SnPb ? A w procesie produkcji i materialach chyba sporo chemi sie emituje.

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:tvmvs9dl8hdf.1i3eliuwzgxcx$. snipped-for-privacy@40tude.net...

Post factum, one już są i świecą. Sfocić na razie nie bardzo mam jak, trzeba by po prostu się przejechać. Nie pamiętam, jakie autobusy teraz jeżdżą tamtędy, boczna od Ronda Waszyngtona na południe.

Żarówkami jeszcze więcej, a są ulice nimi oświetlane, tak, żarówkami filamentowymi.

Ja nie wiem, czy one (Ga i As) występują tu w postaci wolnej, a to ma znaczenie, choć może nie tak duże, jak przy rozróżnianiu fosfor biały, czy czerwony. Zresztą, fosforek galu też chyba się stosuje? Ołów - może w paliwie już nie, ale setki starszych urządzeń...

Ergo - i tak źle, i tak niedobrze. W zasadzie Słońce też należało by zgasić, bo emituje promienie alfa, beta, gamma, X, podczerwone, panie, to jest jakaś tam fala elektromagnetyczna, kurom ser się zwarzył w cyckach, krowom żółtka pościnały... koty szekają, psy ćwierkają, ptaki chodza tyłem... kumo kochana, ja pani mówię, to przez te fale elektromagnetyczne! Ja juz pani o powietrzu nie wspomnę, tyle szkodliwości w nim lata, pani, potrujemy się, wypompować je trzeba! Dobra, dość sarkazmu, zaadresowałem go pseudoekologicznie. Teoretycznie można by tu prawie wszystko dopisać, jakie to jest złe. A to jest jak w powiedzeniu: "Alkohol pity Z UMIAREM nie szkodzi nawet w największych ilościach".

Reply to
L501 aneryS

Szczególnie gdy wiszą gwintem do góry

Reply to
Padre

Desoft napisał:

A jak zrobiono z akumulatorami samochodowymi? Podobno są jakieś kaucje pobierane przy sprzedaży. Ale jak ze dwa albo trzy razy kupowałem nowy, to nikt nie pytał czy będę zwracał stary. Cena też była wystawiona jedna.

Z tym że stary akumulator, to ja zawsz dawałem na złom. Choć to kłopot, to inaczej się nie da i nie warto. Ale żarówki zawsze się wyrzucało na śmietnik, więc nie dziwi mnie, że ludzie dalej robią to sami ze świetlówkami. Jeśli ktos tej sytuacji nie przewidział, to znaczy, że jest głąb.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Desoft napisał:

Rtęć jest względnie tania, więc raczej się nie opłaca brać ją z wysypisk. Ale zdaje się, że już się opłaca zbierać kurz uliczny i traktować go jak rudę platyny.

Reply to
Jarosław Sokołowski

W dniu 2012-02-07 18:23, J.F pisze:

Gdzie?

pzdr mk

Reply to
mk

W dniu 8.02.2012 r. 19:49, Desoft pisze:

Już nie mam siły tego przekminiać, sorry, EOT.

Okupiwszy to masowymi problemami zdrowotnymi.

To krótkowzroczne. Jak dla mnie, energia elektryczna powinna być za darmo, ale ludzie muszą się zdobyć na minimum samokrytycyzmu. Trucie siebie -- przede wszystkim sąsiadów -- jest uczciwie jak diabli (piszę o wyrzucaniu świetlówek na śmieci).

Odpisałbym ci, dlaczego się mylisz, ale nie zamierzam nikogo pouczać tutaj, jak ma żyć.

Nie wiem. Współczesne CFLe też rozgrzewają się przez minuty. A lampy siarkowe działają na zasadzie światłowodu. Schematy do półprzewodnikowych ballastów krążą po necie. ESL mają minimalny warm-up time (ale na metalach ziem rzadkich potrzebnych do wytworzenia wydajnych luminoforów elektroluminescencyjnych kładzie łapę pewna azjatycka republika ludowo-demokratyczna).

Reply to
no+spam

Użytkownik "mk" <reverse_lp.pw@myzskm> napisał w wiadomości news:4f32daf2$0$1270$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

ENEA

G11 - 0,5592 zł

G12 - 0,6699 zł / 0,286 zł

Reply to
Marcin Wasilewski

Tak. Jest to produkt przestarzaly. Zamiast swiata wytwarza glownie cieplo. Najwyzszy czas aby zrodlem swiatla byly wlasnie zrodla swiatla. Zarowka zarnikowa byla przesadnie tania, co moze miec znaczenie dla jakis biedakow w afryce ale nie dla rozwinietego europejskiego spoleczenstwa.

Pozdrawiam

Marek

Reply to
Marek Borowski

W imię walki z biedą kupujmy drożej i trujmy własne środowisko.

Reply to
kk

Pan Marek Borowski grozi:

Jezusmaryjachrystepanieratujsięktomoże! Słońce nam zabiorą i wyłączą!

Jako przedstawiciel rozwiniętego europejskiego społeczeństwa pragnę zakomunikować, że tu u nas okteślenie czegoś "przesadnie tanim" nie ma najmniejszego sensu. Niedawno o cenach i ich ewolucji rozmawiałem z kanadyjskim przedstawicielem rozwiniętego amerykańskiego społeczeństwa. Jako przykład towaru "bezcennego" wymienił zapałki. Tam u nich w Kanadzie, jak ktoś nie ma zapałek a chciałby je mieć, to idzie do sklepu, a tam mu je dają. Oczywiście jedno pudełko, a nie cały karton czy paletę (ale kto by chciał mieć więcej niż jedno pudełko zapałek?).

Reply to
Jarosław Sokołowski

"Robert_J" jgtb9u$2e9$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

Ja teraz świecę 4 światełkami, choć tak naprawdę potrzebuję jednego -- i to tego, które nie świeci w tej chwili. :) I te

4 świecące mnie oślepiają -- zaraz je przygaszę, ale znam takich mocnych, którzy oślepną, lecz będą świecili pełną mocą!!!

Podobnież z muzyką -- są tacy, którym słuch więdnie, ale słuchają pełną ,,parą''.

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

No właśnie, czas się zdecydować czy słońce ma grzać czy świecić.

Reply to
kk

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" snipped-for-privacy@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl...

Właśnie sobie przydreptałem z drobnych zakupów w Tesco Gocław. Specjalnie przy aku przeczytałem, ze jak się nowy kupuje, to się zostawia "depozyt" w wysokości 30PLN, a jak w ciągu miesiąca zda się stary i okaże paragon/fakturę, to "depozyt" zostanie zwrócony.

Reply to
L501 aneryS