Świetlówka rurowa - pobór mocy - Page 2

Re: Świetlówka rurowa - pobór mo cy

Pomijając fakt że pomiar mocy tej świetlówki watomierzem z lidla jest mocno
wątpliwy, to zwróć uwagę że ty mierzyłeś pobór mocy całego kompaktu,
czyli
świetlówki z jej zasilaczem, wiec teraz zmierz moc pobieraną przez samą
świetlówkę (taka szklana rurka:)

Świetlówki maja zwykle napięcie zasilania 110V, więc ponad połowa mocy
idzie
na grzanie dławika. Z zasilaniem przetwornicami jest podobnie, bo dobra
przetwornica niestety spoooro kosztuje.
Ja rozumiem pytającego, bo on nie wie i dlatego się pyta, ale nie rozumiem
tej całej masy mądrali opowiadających ze świetlówkę można wziąć w
rękę a
żarówki nie, bo od razu widać ze w życiu świetlówki w ręku nie mieli a
wypowiadają sie jako eksperci.
Rozgrzanej świetlówki 36W, 40W nie da się wziąć w rękę, podobnie jak jej
dławika. Ich energooszczędność, taniość, ekologiczność i zdrowotność
tylko propaganda głoszona na na uczelniach, w prasie i telewizji, bo każdy
kto ma miernik i potrafi go użyć to obali.

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Ale wiesz ze dlawik dlawi glownie dzieki indukcyjnosci a nie rezystancji ?
I to jest moc pozorna ..

Tez Chin sa wystarczajaco dobre :-P

Alez da. 36W to nie jest malo, ale rozlozone na duza powierzchnie i mimo ze
cieple - to rury nie sa tak gorace jak zarowki.

Jeszcze lepiej to widac na kompaktowych - 20W to nie 100, daje sie pomacac.

Szkoda ze nie nalezysz do tych ludzi, co to potrafia miernik uzyc :-)

J.

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Widzę ze kolejny teoretyk się odezwał. To weź mi wytłumacz jak ta twoja moc
pozorna rozgrzewa go do temperatury powodującej oparzenie po potknięciu? A
najlepiej mierniczek w łapkę mierzymy rezystancję, pojemność i indukcyjność,
chyba taki znawca mierniczków sobie z tym poradzi?

Nawet moc pozorna to też jest moc i nawet jakby za nią nie płacić to nie
znaczy że jej nie pobierasz. Zresztą w związku z oszczędnościami w
energetyce mam poważne wątpliwości czy te nowe liczniki nie mierzą
przypadkiem całkowitej mocy:)

Dobry dowcip:)

Nagrzana rura świetlówki jest tak gorąca ze nie da się jej dotknąć ręką, ale
oczywiście ze jest chłodniejsza od żarówki, tylko zauważ ze powierzchnia
rury jest wielokrotnie większa od powierzchni żarówki. Gdyby żarówka miała
powierzchnię świetlówki to była by od niej chłodniejsza:)

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Pobieram, a za pare ms oddaje :-P

Byloby najprosciej, ale nie wiem czy zgodnie z przepisami.
Wiec one pewnie licza osobno moc czynna, bierna indukcyjna bierna
pojemnosciowa. I wychodzi wiekszy rachunek niz za pozorna :-P

Ale to akurat nie dowcip.

Rur pod reka nie mam, ale kompaktowe sobie wlasnie pomacalem.
Te spiralne maja kilka punktow gdzie faktycznie juz jest za cieplo,
ale wiekszosc daje sie trzymac.
Mam jedna taka co udaje mleczna zarowke, ta jest faktycznie ma zewnetrzny
klosz goracy. Trzonek z przetwornica trzyma sie bez problemu.

A zeby bylo smieszniej, to termopara w ... powazaniu odczucia i pokazuje
~60 C we wszystkich przypadkach. Wiem ze to trudno zmierzyc, ale to mnie
troche zaskoczylo ...

Nie, bo musialaby miec 200W.

J.

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Ale chyba nie oddajesz jej w wiaderku? Ona musi przejść przez wszystkie
rezystancje odbiornika, jak i rezystancje generatora, no i oczywiście to co
zostanie w elektrowni to z powrotem nie zamieni się w węgiel:)

hła hła hłaaaaa

A ja pod ręką miałem dlatego opisuje obserwacje.
Zresztą ty pewnie macasz jakiegoś mało mocowego kompakta i tam faktycznie ta
moc rozchodzi się po obudowie i palcem niewiele czuć. Pomacaj taką z 40W
świetlówką.

Widzę że jakoś wszyscy w tym wątku tacy zaskoczeni:)
Ja też byłem zdziwiony gdy się okazało że wali się propaganda wielkiego
wodza. Niektórzy to nawet widzą i nie mogą uwierzyć, tak im propaganda beret
zryła:)

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

No nie, kabelkiem odsylam :-)

Ale tak to niestety dziala - no nie - w wegiel sie nie zamienia, ale wegla
mniej idzie.

No niestety - chinska swietlowka za 5 zl, przetwornica niby g*, a jednak w
praktyce calkiem dobra.

20W. 100W zarowka ktora tam wczesniej byla jednak parzyla.

A czemu - akurat o tym to sie nie czuje oszukany przez propagande, moze
tylko uwazam ze zarowek nie nalezalo zakazywac ... no i troche za wczesnie
zakazano.

J.

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

To podłącz sobie do prądnicy raz żarówkę i raz kondensator, tak żeby prądy
były takie same i kręć korbką. Czy uważasz ze do zasilenia kondensatora
wystarczy raz zakręcić korbką a potem to ona się będzie sama kręciła bo
kondensator energie odsyła?:)

Za takie herezje to powinni banować, plonkować i palić na stosie:)

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Świetlówki mierzyłem. Takie kompaktowe. Miały pobierać 20W i brały ~20W.
Jak się je ściemniło to schodziły do 12W (Ale dawały wtedy już dość
brzydkie światło.). Mierzyłem też kalibrując miernik świetlówkę UV (nie
kompaktową, tylko klasyczną) - miała brać 30W i brała 30W mocy z sieci
"przerzucając"  ~45VA.

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

To ta kompaktowa brała 20W, a ile brała sama świetlówka?

Świetlówka ma napięcie zasilania około 110V a w sieci jest 230V, więc chcesz
powiedzieć że zasiliłeś ją bez zasilacza?
Chyba coś ściemniasz z tą świetlówką 30W, nigdy takiej nie widziałem, gdzie
taką kupiłeś?

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Cokolik w czasie pracy goracy nie jest, a tranzystory bez radiatorow.
IMO - strat jest gora 2W ..

J.

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Przy 20W trudno żeby był gorący, niemniej kompakt jest ciepły a nie zimny:)
Opowiadając o stratach góra 2W myślisz że pozostałe 18W przemieniają się w
czyste światło?:)

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

chwyc sobie lutownice 20W :-P

Nie, mysle ze 18W idzie do rury.
Co nam daje calkiem przyzwoita sprawnosc przetwornicy.

J.

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Ale to sobie tylko myślisz i nic z tego nie wynika:)
Z twojego myślenia wynikała przypuszczenie że przetwornica w tym kompakcie
ma sprawność 90%. tylko super drogie wysoko sprawne przetwornice coś takiego
osiągają i na pewno nie ma ich w kompaktowych świetlówkach:)
Ja myślę że chińsk przetworniczka ma tak około 50% sprawności:)

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy
Hello news,

Bzdury opowiadasz. Nie ma ŻADNEJ filozofii w uzyskaniu sprawości
powyżej 80% nawet w najbardziej prymitywnej przetwornicy na dwóch
MJE13003. To z samej konstrukcji jest sprawne i sprawne być musi, bo
chiński księgowy zawału by dostał, gdyby musiał wsadzać 13007 zamiast
13003.

 RoMan
Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Tak samo nie ma żadnej filozofii żeby w kilogramie kiełbasy był kilogram
mięsa a jednak w życiu takiej w sklepie nie znajdziesz, tak samo w życiu nie
znajdziesz sprawnego chińskiego badziewia ani butów, chociaż tak samo w
produkcji dobrych butów nie ma żadnej filozofii.
Ja tylko mówię o tym co jest na rynku a tm dobra przetwornica jest
rzadkością i jest strasznie droga:)

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

No to zakładając Twoje 50% sprawności, świetlówka 20W oddaje w cieple 10W.
MJE13003 mają 1,5W. No to tu teoria idzie w krzaki, bo jak chinczyk nagiął
te 1,5W i on ma faktycznie 0,75W to jak do diabła wytrzymuje 10W bez żadnego
kawałka blaszki?

--
Irokez

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy
Hello news,

Całkowity brak związku. Niesprawna przetwornica pali półprzewodniki.

 RoMan
Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy
On Sat, 8 Dec 2012 16:31:27 +0100, "J.F."

I co - chwycił? ;)
Ja nawet 8W nie chwycę ;)

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Biorąc pod uwagę, że oprawa była ledwo ciepła to szacuję 17-19W.

Nie. Jakbyś wiedział o czym piszesz to byś nie zadał tego pytania -
jakim cudem świetlówka podpięta bezpośrednio do sieci miałby mieć 30W
czynnej i 15W biernej? Miała kiepski zasilacz to fakt, ale moc bierna
straty generuje na grzaniu kabli.

Ty coś w ogóle mało widziałeś. Tylko po co się tym chwalić?

W sklepie sprzedającym świetlówki do dezynfekcji wody produkowane przez
philipsa.

Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy

Żarówka... żarówka... Niecały miesiąc temu nabyłem, celem "mania" zapasu,
zarówkę. Wróć, Kulę Grzewczą, o mocy 100W, MATOWĄ, made in... Hungary.
OIMPNM, oni weszli do Unii razem z nami :) Madziarzy sprytni są, obeszli
zakaz w prosty sposób - nigdzie na opakowaniu nie jest napisane, że to
żarówka. Jedynie po rosyjsku jest napisane "elektryczna lampa do
oświetlenia", w żadnym z innych języków nie. W kiosku, licencja General
Electric, ponoć długowieczna...
Poza brakiem "żarówki" jest chyba wszystko, klasa energetyczna, moc, rysunek
opiewający zawartość pudełka, jasność, trwałość (2500h), nawet certyfikat CE
(nie China Export) i jakieś inne znaczki... Nawet 12 gwiazdek w okręgu na
niby-fladze... Jest też znaczek przekreślonej chatynki... :) Podobny fałsz,
jak z Agencjami Towarzyskimi :P Albo, jak z dopala... wróć, z
"kolekcjonerskimi" akcesoriami do konserwacji komputerów :P :))