Świetlówka rurowa - pobór mocy

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał:

Kto ci w to uwierzy? A ja jasnowidzem nie jestem, potrafię tylko czytać i pisać:)

Użytkownik "Michoo" napisał:

To ta kompaktowa brała 20W, a ile brała sama świetlówka?

Świetlówka ma napięcie zasilania około 110V a w sieci jest 230V, więc chcesz powiedzieć że zasiliłeś ją bez zasilacza? Chyba coś ściemniasz z tą świetlówką 30W, nigdy takiej nie widziałem, gdzie taką kupiłeś?

Użytkownik "Irek N." snipped-for-privacy@taki.tajny.jest> napisał w wiadomości news:k9urmk$ns5$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

Niedługo kondonów zakażą, ale będą w sprzedaży, jako pokrywy na słoiki - ponoć (jak to grzecznie napisać...) stare babcie robiąc przetwory, kupowały kondony, by nimi uszczelniać słoiki, coby dostępu powietrza nie było... Papierosów zakażą, będą jako pałeczki dymne "do odstraszania owadów" :P, ciekawe, czy także z banderolami :) Ta moja... hmm... chyba 3.50 kosztowała, nie pamiętam... a nie, już widzę, 6 zyla, jest niewyraźna metka na spodzie... Normalne były coś kole

2.00-2.50... Nie macie wrażenia, że tak naprawdę ekologii jest w tym wszystkim tyle, co w gównie tortu? Że rzeczywistym jest aby kuzyn pociotka wujka siostry brata szwagra miał z czego kosić kasiorę? To aby wykosić konkurencję, najpierw zakaz, potem wolna droga do lewych działań...
Reply to
Anerys

Użytkownik "J.F." napisał:

Widzę ze kolejny teoretyk się odezwał. To weź mi wytłumacz jak ta twoja moc pozorna rozgrzewa go do temperatury powodującej oparzenie po potknięciu? A najlepiej mierniczek w łapkę mierzymy rezystancję, pojemność i indukcyjność, chyba taki znawca mierniczków sobie z tym poradzi?

Nawet moc pozorna to też jest moc i nawet jakby za nią nie płacić to nie znaczy że jej nie pobierasz. Zresztą w związku z oszczędnościami w energetyce mam poważne wątpliwości czy te nowe liczniki nie mierzą przypadkiem całkowitej mocy:)

Dobry dowcip:)

Nagrzana rura świetlówki jest tak gorąca ze nie da się jej dotknąć ręką, ale oczywiście ze jest chłodniejsza od żarówki, tylko zauważ ze powierzchnia rury jest wielokrotnie większa od powierzchni żarówki. Gdyby żarówka miała powierzchnię świetlówki to była by od niej chłodniejsza:)

Użytkownik "Anerys" snipped-for-privacy@spoko.pl napisał w wiadomości news:50c324a5$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Z tego co gdzieś ostatnio widziałem to ileś tam firm produkujących kineskopy synchronicznie ograniczało produkcję czego skutkiem były wyższe ceny. To jest afera i Jej Wysokość Unia nakłada kary.

Nie wiem skąd wynika nakaz produkowania ile tylko się da. Przecież każda produkcja to jest:

- zużywanie zasobów naturalnych,

- zużywanie energii,

- emisja ciepła,

- emisja dwutlenku węgla. Dzięki wspólnym działaniom te firmy przyczyniły się do większej oszczędności zasobów naturalnych niż urzędnicy unijni wprowadzając na przykład dyrektywę, o mocy w trybie stand-by.

Obecnie ileś tam firm produkujących żarówki synchronicznie ogranicza ich produkcję czego skutkiem są wysokie ceny żarówek. Naturalną konsekwencją powinno być uznanie tego za zmowę cenową.

O ile się orientuję to są jakieś kwoty/limity produkcji cukru/mleka itp. Czyż to nie jest narzucanie rolnikom odgórnie zmowy cenowej.

Zły uczynek: Ktoś Unii ukraść krowa. Dobry uczynek; Unia komuś ukraść krowa. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "J.F." napisał:

Za to jest to bardzo wydajne źródło ciepła, dlatego kule grzewcze są legalne:)

Może wymień mi jakieś wydajne źródła światła, bo chyba nie wierzysz w bajki o nie grzejących świetlówkach i LEDach?

Użytkownik "J.F." napisał:

Przy 20W trudno żeby był gorący, niemniej kompakt jest ciepły a nie zimny:) Opowiadając o stratach góra 2W myślisz że pozostałe 18W przemieniają się w czyste światło?:)

Dnia Sat, 8 Dec 2012 12:29:41 +0100, Anerys napisał(a):

Jesli chodzi o zarowki to zasadniczo nie. To jest naprawde bardzo niewydajne zrodlo swiatla i powinni tego zabronic :-)

Dnia Sat, 8 Dec 2012 11:02:49 +0100, news napisał(a):

Cokolik w czasie pracy goracy nie jest, a tranzystory bez radiatorow. IMO - strat jest gora 2W ..

Dnia Sat, 8 Dec 2012 11:01:20 +0100, news napisał(a):

Ale wiesz ze dlawik dlawi glownie dzieki indukcyjnosci a nie rezystancji ? I to jest moc pozorna ..

Tez Chin sa wystarczajaco dobre :-P

Alez da. 36W to nie jest malo, ale rozlozone na duza powierzchnie i mimo ze cieple - to rury nie sa tak gorace jak zarowki.

Jeszcze lepiej to widac na kompaktowych - 20W to nie 100, daje sie pomacac.

Szkoda ze nie nalezysz do tych ludzi, co to potrafia miernik uzyc :-)

Użytkownik "J.F." napisał:

Ale chyba nie oddajesz jej w wiaderku? Ona musi przejść przez wszystkie rezystancje odbiornika, jak i rezystancje generatora, no i oczywiście to co zostanie w elektrowni to z powrotem nie zamieni się w węgiel:)

hła hła hłaaaaa

A ja pod ręką miałem dlatego opisuje obserwacje. Zresztą ty pewnie macasz jakiegoś mało mocowego kompakta i tam faktycznie ta moc rozchodzi się po obudowie i palcem niewiele czuć. Pomacaj taką z 40W świetlówką.

Widzę że jakoś wszyscy w tym wątku tacy zaskoczeni:) Ja też byłem zdziwiony gdy się okazało że wali się propaganda wielkiego wodza. Niektórzy to nawet widzą i nie mogą uwierzyć, tak im propaganda beret zryła:)

Użytkownik "J.F." napisał:

Ale to sobie tylko myślisz i nic z tego nie wynika:) Z twojego myślenia wynikała przypuszczenie że przetwornica w tym kompakcie ma sprawność 90%. tylko super drogie wysoko sprawne przetwornice coś takiego osiągają i na pewno nie ma ich w kompaktowych świetlówkach:) Ja myślę że chińsk przetworniczka ma tak około 50% sprawności:)

Dnia Sat, 8 Dec 2012 13:24:40 +0100, news napisał(a):

chwyc sobie lutownice 20W :-P

Nie, mysle ze 18W idzie do rury. Co nam daje calkiem przyzwoita sprawnosc przetwornicy.

Użytkownik "J.F." napisał:

Ja tylko widzę żeś głęboko wierzący!!! Ja kiedyś byłem nieufny i wkręciłem do żyrandola trzy 20 watowe świetlówki kompaktowe w miejsce jednej żarówki 60W i trochę się zdziwiłem że było ciemniej:)

Dnia Sat, 8 Dec 2012 13:21:39 +0100, news napisał(a):

Ale wierze w to ze 20W swietlowka kompatkowa daje mniej wiecej tyle swiatla co 100W zarowka. 80% nieuzasadnionych strat.

Dnia Sat, 8 Dec 2012 13:21:21 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

Tu nie chodzi o to ze trzeba produkowac duzo, tu chodzi o to ze sie umowili. Produkowac malo im wolno, umawiac sie nie wolno.

Ale o wplywach do budzetu zapomniales :-)

Ale to jest zmowa zatwierdzona i organizowana przez UE :-)

Podobnie np cena MTR w sieciach komorkowych - tu zmowy zakazane, a tam prezes-urzednik organizuje konferencje w celu ustalenia :-)

Ale jakby producenci sie dogadali ze tranzystory beda po dolarze, a mocniejsze po 10, to bys sie nie ucieszyl ? :-)

W dniu 2012-12-08 16:34, J.F. pisze:

Kiełbasę czy inną wędlinę też można zrobić w całości z mięsa lub z 20% mięsa plus skrobia, kukurydza, woda, chemia i co tam jeszcze da się wcisnąć. Masz produkt bez niepotrzebnego zużycia mięsa, nawet ta oszczędna jest tańsza (jak się nie nie liczy zbyt dokładnie), ale czy na pewno jest to lepsze i czy "o takie kiełbase żeśmy walczyli"? Producenci świetlówek i parówek będą zachwalać te swoje wynalazki pod niebiosa, tylko jakoś ani oczy ani żołądek nie chcą zrozumieć że to jest lepsze ;)

Reply to
Piotr Dmochowski

Dnia Sat, 8 Dec 2012 13:13:02 +0100, news napisał(a):

Pobieram, a za pare ms oddaje :-P

Byloby najprosciej, ale nie wiem czy zgodnie z przepisami. Wiec one pewnie licza osobno moc czynna, bierna indukcyjna bierna pojemnosciowa. I wychodzi wiekszy rachunek niz za pozorna :-P

Ale to akurat nie dowcip.

Rur pod reka nie mam, ale kompaktowe sobie wlasnie pomacalem. Te spiralne maja kilka punktow gdzie faktycznie juz jest za cieplo, ale wiekszosc daje sie trzymac. Mam jedna taka co udaje mleczna zarowke, ta jest faktycznie ma zewnetrzny klosz goracy. Trzonek z przetwornica trzyma sie bez problemu.

A zeby bylo smieszniej, to termopara w ... powazaniu odczucia i pokazuje ~60 C we wszystkich przypadkach. Wiem ze to trudno zmierzyc, ale to mnie troche zaskoczylo ...

Nie, bo musialaby miec 200W.

Dnia Sat, 8 Dec 2012 16:33:38 +0100, news napisał(a):

Nie jestem az tak wierzacy - tez wkrecilem i widze ze jest podobnie.

Dnia Sat, 8 Dec 2012 16:21:34 +0100, news napisał(a):

No nie, kabelkiem odsylam :-)

Ale tak to niestety dziala - no nie - w wegiel sie nie zamienia, ale wegla mniej idzie.

No niestety - chinska swietlowka za 5 zl, przetwornica niby g*, a jednak w praktyce calkiem dobra.

20W. 100W zarowka ktora tam wczesniej byla jednak parzyla.

A czemu - akurat o tym to sie nie czuje oszukany przez propagande, moze tylko uwazam ze zarowek nie nalezalo zakazywac ... no i troche za wczesnie zakazano.