swietlowka rurowa a dlawik

czesc,

odziedziczylem akwarium i tak mnie tknelo aby sprawdzic ile to pradu
zyzywa oswietlenie (i inne elementy: pompka, grzalka).

Oswietlenie bo sie przerazilem. Jest tam swietlowka rurowe Osram 18W i
do tego starter i dlawik. Miernik (taki gniazdkowy) pokazuje 41W z fi
0.98. To troche duzawo jak na swietlowke 18W.

Miernik obciazony zarokwa 40W pokazuje 39W fi 1.00 - wiec jest
sprawny.

Wiec moje pytanie: czy te 20-pare watow roznicy to jest strata
spowodowana przez dlawik???

Czy wymiana dlawika i startera na elektroniczny zasilacz cos zmieni?

BTW: rura to Osram 18W i swiatlo 865. Czy sa moze odpowiednie LEDowki,
ktore nadawalyby sie do oswietlania akwarium?

--
ThinkXtra

Re: swietlowka rurowa a dlawik
Dnia 2013-03-26, o godz. 13:19:38

A czy grzeje się jak 20W? 30W lutownica jest dosyć ciepława.

Pozdrawiam
MM

Re: swietlowka rurowa a dlawik
On Tue, 26 Mar 2013 14:31:27 +0100, Maciej Milinkiewicz

z tego co sie dowiedzialem, to przez dlawik i pewnie bedzie zalozony
zasilacza (zaplonnik) elektroniczny.

Ale mam pytanie: czy taki zaplonnik (starter+dlawik lub zasilacz
elektroniczny) moze byc np. 1.5m od rury aby dac to poza akwarium
gdzie jest wilogoc a do akwarium same 2 przewody.

--
ThinkXtra

Site Timeline