swietlowka 54W a starter od 20W?

witam, czy elektronika od kompaktowej swietlowki odpali swietlowke 54W?

Odpali [no, nie obiecuje, mnie odpalila 40W].

Tylko jakos dziwnie ciemno swieci :-)

I tranzystor zmienia się w dymistor?

Nie, plytka wydaje sie dzialac sprawnie.

250 - 450VAC (zależy od długości i stanu życia) 50kHz.

Nie liczyłem, na jakiej f to biega, ale może mieć problem z zapalaniem rury - trzeba kropnąć WN żeby przebić na początku. Aha - dla własnego spokoju daj kondensator w szereg z lampą. Niby trafo DC nie przenosi :) ale przy 50kHz i tym napięciu, to chcesz, żeby wyjście miało silnie ograniczoną wydajność.

Reply to
Marek Lewandowski

robiłem też takie próby- prawie zawsze odpalała ale różna siła świecenia...najlepiej jak moc kompaktu zbliżona do mocy swietlówki(rury)..natomiast poziom zakłóceń po tych przeróbkach zdecydowanie większy przy pewnej odległości od rury...i lepiej swiecą te miniaturowe świetlówki niż normalne

Reply to
dziad_ek

Dnia 4 Feb 2007 23:48:29 -0800, dziad snipped-for-privacy@o2.pl <dziad snipped-for-privacy@o2.pl napisał:

sadze ze bedzie dzialac tylko slabo, w tych przetwornicach jest dlawik ktory limituje prad jaki plynie przez rure. Jakby dac mocniejsze tranzystory i mniejszy dlawik oraz troche to pierscionkowe trafko przezwoic toby moglo dzialac normalnie, np polux kompaktowy 40W tym sie rozni od biedronek 15W ze dlawik ma mniejsza indukcyjnosc, tranziaki sa w to-220 i zwoi na tym trafku pierscionkowym jest mniej wiecej 2 razy mniej (ale samo trafko wyglada tak samo). Co do wydajnosci to rury wbrew temu co belkoca reklamy daja wieksza ilosc swiatla, np mam 18W rure tungsram ktora ma 1300lm, 26W kompakt ma cos 1400lm.

Reply to
yorgus

co do przewijania trafa w przetwornicy to mija się to z celem, bo przekroczona zostanie moc w przetwornicy , natomiast dławik ma właśnie zadanie ograniczyć prąd a tym samym zapewnić bezpieczeństwo pracy tranzystorów i głownie przez to jasnośc świecenia nie jest duża...zaś jeśli chodzi o reklamowanie świetlówek kompaktowych to większość tych tanich ma do bani luminofor i wcale jaśniej nie świeci niż żarówka tej samej mocy, może tylko jest lepsza żywotność ...natomiast 15Watów philipsa rzeczywiście daje mocne światło ale też kosztuje...myślę,że gdyby udało się zgrać prąd jaki normalnie jest potrzebny do pracy rury . to zastosowanie przetwornicy byloby sensowne, jednak zawsze pozostaje problem produkcji zakłóceń

Reply to
dziad_ek

musisz pamiętac o tym,że kazda świetlówka to rura wypełniona najczęściej parami rtęci...i w stanie spoczynku tych par jest nieco mniej.w momencie startu następuje krotkotrwałe podgrzanie skrętek i łatwiejszy zapłon lampy tym bardziej iż napięcie jest wtedy wysokie ponad 100V.podczas pracy jak zmierzyłem to napięcie na świetlówce (miniaturowa 8W) jest około 50V i zmienia się w miarę zuzywania się rury

Reply to
dziad_ek

skąd weźmiesz skrętki w CCFL? To, że pytający postuje jakby był dzieckiem neostrady wychowanym na webforach to tylko powoduje, że osoby, które pyta, jego postów nie widzą... ale on pytał o ccfl...

Reply to
Marek Lewandowski

ten generatorek na ne555 nie za bardzo dziala, a jakby na ten tranzystor podac sygnal z jakiejs nogi lpt, swietlowka i tak ma byc do kompa wiec moglaby byc wlaczana softwareowo z pc. Tylko czy ktos zna program ktory by generowal odpowiedni sygnal na port...

Reply to
Gibol

zapewne nie przeczytałeś mojego posta wcześniej, albo jesteś totalnie zielony. Jeśli nie przeczytałeś, to przeczytaj, zaznaczam: 50kHz. Jeśli jesteś zielony, to odpuść sobie, bo WN na 50kHz nie trzyma się za mocno żadnego kabla i skacze...

Reply to
Marek Lewandowski