święte krowy - Page 5

Re: Swięte krowy

Az zajrzalem do archiwum .. nie, chyba nie. Tam sie jakos slabo
krecilem. A w ogole to ona po angielsku w wiekszosci.

Zaraz - na jakiej grupie sie wszyscy klocili, z Duchnowskim na czele?
pl* chyba jakas, ale ktora ? Tamtej zreszta tez nie lubilem.

J.

Re: Swięte krowy

Hm, w 1992 udzielałem się na soc.culture.polish z Finlandii,
z tamtejszego uniwersytetu. Królowali polonusy i właśnie
wtedy pojawił się tam pierwszy post z Warszawy z jakiejś
uczelni, nie pamiętam niestety z jakiej. Pamiętam za to
powszechną niechęć, z jakim spotkał się fakt dostępu
do tego medium z Polski.

Pozdrowienia,
MKi

Re: Swięte krowy
Hello MKi,

Połączenie konferencji POLISH z grupą soc.culture.polish nastąpiło na
przełomie 1990/91 roku.

Re: Swięte krowy

Czy gdzie można o tym poczytać? W rok 1992 byłem mocno zielonym
użytkownikiem Usenetu, trafiłem na niego tylko dzięki małej grupce
Polaków pracujących we wspomnianej Finlandii. To, o czym piszesz
troszkę zmienia mój obraz ówczesnego świata internetu...

Co do mojej wcześniejszej wypowiedzi: Jednak Google jest wielkie!
Sięga nawet do takiej prehistorii... Post, o którym piszę:
http://groups.google.com/group/soc.culture.polish/browse_thread/thread/46f6b50bbbca6937?hl=pl #
Pewnie się zawinie, więc: http://www.tinyurl.pl/?cQVuFOHQ
Przesadziłem z ta powszechnością niechęci...

Pozdrowienia,
MKi

Re: Swięte krowy
Hello MKi,

Wystarczy poczytać posty z 1991 roku i trafisz tam na podpisy kończące
się FIDONET.ORG. W tym mój. Z Polski.

Akurat na tej grupie ostał sie tylko jeden mój post i to
nienajszczęśliwszy. Zresztą - nie bardzo było o czym pisać, bo
towarzycho się strasznie rozpolitykowało :(

Re: Swięte krowy
Internet to nie jest twoja prywatna dzialalnosc, gdzie mozesz sobie sam
dyktowac regulaminy. I nawet jesli jako pierwszy wyslales newsa po
polsku to o NICZYM nie swiadczy. Naprawde nie chce mi sie juz na ten
temat dyskutowac. W czasach kiedy ja zaczynalem z netem tj. 1994
brak polskich znakow byl POWSZECHNY. Od pojawienia sie tpsowego dostepu
do netu w 1997 zaczalem obserwowac systematyczny wzrost ludzi ktorzy
uzywaja pl-krzaki, natomiast proby tepienia nieuzywania (co wywoluje
moja kontre) obserwuje dopiero w ostatnich latach. Oczywiscie pisze caly
czas o email/usenet/www.

Na tym etapie to pozostawilem. Rownie dobrze pewnie mozna uzywac obecnie
CB radia zamiast komorek. A jesli uwazasz iz FidoNet jest obecnie do
czegos przydatny to prosze podaj przyklady.

http://groups.google.com/group/pl.comp.os.linux/browse_thread/thread/3c93a30e246556af/283d57ea1bb5461e?hl=pl#283d57ea1bb5461e

Niestety nic wczesniejszego nie znalazlem i ja, a prywatniej poczty nie
mam zamiaru upubliczniac.

Zgadza sie. Tylko ze ja nie pisze o grupach w us i fidonet.

Pozdr

Marek

Re: Swięte krowy

Regulaminy w postaci FAQ istniały od początku. A od kilkunastu lat jak
korzystam z newsów to zawsze znajdowałem w nich, że w polskiej
hierarchii obowiązuje pisanie po polsku z ISO-8859-2. Pisanie bez
polskich liter było tolerowane ze względu np. na piszących spoza Polski.

Re: Swięte krowy

A cos sie zmnienilo ? juz nie jest tolerowane ?

Pozdr

Marek

Re: Swięte krowy

Toleruje się coś co nie jest normą. Pisanie bez polskich liter (nie wiem
czemu piszesz pl-krzaki) nie było normą. A tolerowanie wynikało z faktu,
że niektórzy za granicą nie bardzo mogli stosować polskie kodowanie.
Kreowanie się na geeka przez ostentacyjne zlewanie pliterek jest trochę
śmieszne.
Co innego w ircu który jest trochę klimatyczny i raczej wymaga szybkiego
odpisywania bez szczególnej dbałości o formę.

Re: Swięte krowy

Hm, ja bym napisal ze jednak bylo norma nawet w kraju.
Te rozne komputery po prostu nie akceptowaly ogonkow, tylko
sporadyczne programy.

a wczesniej w e-mailu, a potem na newsach.

J.

Re: Swięte krowy
Hello J.F.,

Jarek, nie pieprz głupot - Twoje pisanie jest tolerowane, bo jesteś
zabytkiem klasy zerowej na newsach. Ale nie rób z tego ideolo.

Re: Swięte krowy

RoMan jesteść gość.
Nikt Ci nie fiknie.

Artur(m)

Re: Swięte krowy
Hello Marek,

Twoja konsekwencja jest zabijasta - najpierw narzekasz, że nie ma
pasjonatów i wszyscy działają dla mamony a teraz żądasz wykazania się
przydatnością. Przydatność jest zerowa - węzeł działa dla idei. Tak
samo jak dla idei w 1990 roku założyłem piewszy w Polsce BBS
wielodostępny. Dopiero Maloka - dla kasy - to powtórzyła. Parę lat
później.

http://groups.google.com/group/pl.comp.os.linux/browse_thread/thread/3c93a30e246556af/283d57ea1bb5461e?hl=pl#283d57ea1bb5461e

1998 rok. Aleś się wysilił... To całe 7 lat po moich występach.

Jasssne.

Piszesz o niepisaniu po polsku - to była jedyna grupa na której był
zakaz pisania z polskimi literami. Czyli standardem był US-ASCII.
Było to 20 lat temu.

Re: Swięte krowy
Troche dziwnie to interpertujesz. Napisalem iz fajnie iz masz sprzet
muzealny na chodzie - to nie bylo ironicznie. Sam mam kolecje 12 roznych
modeli amig. (chyba jeszcze calkiem sprawne). Piszasz iz nie jest on
specjalnie juz przydatny stwierdzam po prostu iz jest zabytkiem. A
pielegnowanie go to hobby. Ty sie zaperzyles iz nie jest muzealny, czyli
jak rozumiem sluzacy do czegos innego niz hobby.

Chyba zwow zle interetujesz. Nigdy nie pisalem iz na polskim usenetcie
nie wolno bylo uzywac polskich liter. Po prostu brak polskich liter byl
powszechny a dopuszczony jest do dzis i beda ludzie tacy jak ja ktorzy
nie lubia pl-krzakow i nie beda ich uzywac dopuki nie musza.

Pozdr

Marek

Re: Swięte krowy
Hello Marek,

Nie lubisz języka polskiego i wolisz walić byki jak ostatni
analfabeta? Pisz po angielsku na grupach do tego przeznaczonych.

Re: Swięte krowy
Hello Mario,

Jeszcze dycha - moderatorzy się obijają. Ostatnie posty z 16 marca.

Re: Swięte krowy
On Sun, 22 May 2011 10:36:24 +0200, Marek Borowski

Lata 80-te to nie jest początek informatyki w Polsce.

Swoją pracę magisterską napisałem na 8-bitowym Atari - o dziwo, z
polskimi znakami na ekranie i wydruku (chociaż sam je musiałem
dorobić).
Problemy z kodowaniem przerabiałem (przerabiałem też, dosłownie,
generatory znaków w igłówkach i sterownik do ChiWritera).
Brak polskich znaków był przez wszystkich współpracowników
postrzegany jako ułomność, tolerowana w wersji roboczej, ale
niedopuszczalna "na pokaz".

Początek lat 90-tych, uczelniana pracownia komputerowa, w której
prowadziłem zajęcia z tzw. "informatyki" - chyba się bardzo nie
spóźniłem...?

Dla mnie śmieszne (i straszne) jest zaprzeczanie własnemu dziedzictwu
kulturowemu i wychwalanie idei "zjednoczenia" narodów poprzez
niszczenie różnic pomiędzy nimi. No, ale pamiętam hasła
internacjonalizmu i bratniej współpracy pomiędzy narodami...

Żeby nie było całkiem off-topic - potrafię "zawatować" bezpiecznik i
doprowadzić do garażu prąd poskręcanymi w palcach kawałkami przewodu
znalezionego w piwnicy. Ale traktuję to jako "dirty hack", prowizorkę
zrobioną tam, gdzie nie ma innego wyjścia, a nie wychwalam jako
świetne rozwiązanie, bo proste i tanie. Nie twierdzę też, że
ułomnością jest brak tej umiejętności.

Artur Stachura

Re: Swięte krowy

No wlasnie - sam przerabialem. Zadanie dla informatykow, "zwykly
czlowiek" mial znikome szanse.

Zalezy do czego - w publikacji oczywiscie niedopuszczalne,
w krotkim roboczym e-mailu - czemu nie.

J.

Re: Swięte krowy

Do kolegi z pracy. Do kontrahenta to już będzie nieeleganckie.

Re: Swięte krowy

Znow - zalezy w czym. Co innego oferta czy ktore ma wydrukowac,
co innego jakis "roboczy" email. Czy tylko przeczyta, czy otworzy
sobie w wordzie i wszystko mu na czerwono podresli.

No i jaki ten kontrahent - jeden nie zwroci uwagi, inny sie obrazi.
No i to teraz - 15 lat temu bylo troche inaczej.

A zycie dopisalo kolejny rozdzial - SMS do kontrahenta z polskimi
znakami czy bez ? :-)