Superheterodyna FM - deser - Page 3

Re: Superheterodyna FM - deser

:-) ja też się zdziwiłem.

Do tego to Infiniti G35 ma "analogowy" zegarek pokładowy z białą
tarczą i wskazówkami... Wygląda to na celową dekorację w stylu "retro".

Podejrzewam, ze to "wejście na iPoda" to po prostu 3mm jack tak
z patosem wielkim nazwali :-)
Nie sądzę aby tam było specjalne gniazdko Appla i sterowanie iPodem,
ale auto mam dopiero od początku grudnia, potem parę tygodni
spędziłem w Polsce, potem było bardzo zimno w styczniu i nie
miałem czasu się tymi gadżetami jeszcze pobawić. Jak już rozczaję
dokładnie co i jak tam jest zrobione to dam Ci znać ;-)

Bluetooth oczywiście ma, nawet ma rozpoznawanie głosu przy
wyborze imienia z listy telefonicznej ale zastosowanie go jest do
obsługi telefonu/głośnomówiący zestaw - chyba nie do car-audio.
Ale kto wie? Może ja nie wiem - instrukcji jeszcze nie czytałem :-)
Co do wejścia USB to chyba nie ma. A co to SD - nie wiem co to.
Chodzi Ci o gniazdko kart pamięci Secure Digital? Na 98% nie ma.
Ale zastanówmy się - jak ja mu mogę włożyć w paszczę do zmieniacza
6 płyt DVD-Audio po 4.7 Giga muzyki każda (a może nawet dwustronne
po 8Giga) to chyba taka karta pamięci już nie jest mi potrzebna :-)

Jak na auto z 2007 roku, przedostatni rocznik z linii nadwozia
2004-2008 (podobnie wyposażone) to ma niezłą elektronikę.
Nawigacja jak na tamte lata bardzo fajna, z touchscreenem, itp.
Nafaszerowali całe auto elektroniką z rozpoznawaniem głosu
i nawet mój polski akcent za bardzo nie przeszkadza więc się
chłopaki postarali ;-) A kaseciaka jednak z jakichś przyczyn zostawili :-)))

Re: Superheterodyna FM - deser

Co wskazuje na target, jako ze auto nie najtansze to celuja nie w 19-21 a
nieco wyzej.

Re: Superheterodyna FM - deser

Tak jest... :-)

Re: Superheterodyna FM - deser

Ladowarka, stacja dokujaca - przy popularnosci ipoda w USA to ma
sens.
W Polsce to dopiero jak Apple doplaci .. albo iPoda dostanie sie od
dealera w promocji :-)

Hm, jesli ma profil "zestaw glosnomowiacy", to chyba i muzyczke
stereo odtworzyc sie przez to da. A jesli to potrafia, to profil
"audio sink" chyba nie jest dla nich problemem. Ale obsluga wtedy
raczej z telefonu.
Chcialoby sie zeby mogl siegac do pamieci telefonu i samemu
odtwarzac ..

I chodzic potem z paczka plyt, angazowac nagrywarke, bo ci sie pare
nowych utworow spodobalo ?
Nie, jedna karta 32G, zabierasz do domu, dogrywasz, kasujesz ..
A karta tylko dlatego ze z reguly ladnie schowana, nie to co USB -
albo wystaje i ulamac mozna, albo gleboko w dziurze i wiekszy
pen/odtwarzacz sie nie miesci :-)

A przy okazji .. radio znacznie tansze, bo ta zmieniarka to chyba
swoje kosztuje :-)

J.

P.S. Przejdz sie do .. jubilera ? Nareczny zegarek z cyferkami
trudno kupic. Takie czasy ze teraz tylko wskazowkowe modne.

Re: Superheterodyna FM - deser

W USA też chyba ta moda szybko minie bo MP3 innych firm
kosztują po 20-30 dolców a iPody to wiecie sami ile...
Ale jest to tutaj jakiś tam symbol, prestiż i te sprawy, więc ludziki
kupują aby szpanować przed innymi ludzikami :-)

Pobawię się tym w takim razie... :)

Nic nie kosztuje, bo jest standardowym wyposażeniem tego auta.
Nie można go mieć bez zmieniarki.
Zresztą taki 6-płytowy zmieniacz jest standardem w wielu innych,
znacznie tańszych samochodach (np. mojej hondy accord 2004).
Co wyróżnia tą Acurę to możliwość odtwarzania DVD-Audio na
dosyć rozbudowanym (jak na samochód) systemie głośnikowym.
Oprócz typowych 4 głośników montują bowiem standardowo
subwoofer w bagażniku i centralny głośnik w środku deski
rozdzielczej skierowany wprost do góry na przednią szybę...

Czasy się zmieniły... ja w ogóle zegarka na ręce nie noszę.
I wśród moich znajomych/przyjaciół mało kto nosi.
Jeśli ktoś z nich nosi, to właśnie nie po to aby sprawdzać czas
(bo to można robić telefonem komórkowym, komputerem, itp)
tylko nosi dla ozdoby, jako właśnie częśc biżuterii...
Zegarki cyfrowe nigdy jakoś specjalnie ozdobne nie były :-)

Re: Superheterodyna FM - deser

Hmm... I tak i nie. Przez dłuższy czas używałem takiego "taniego" (to
znaczy gdy go kupowałem około 2005 roku to taki tani on nie był ;P)
odtwarzacza MP3 na USB. Miało to radio FM, 256MB flasha, funkcję
kiepskiego dyktafonu i nawet nie było takie tragiczne pod względem
wykonania. Dopiero po jakimś czasie ekranik zaczął tracić kontakt z PCB
a przełącznik blokady przycisków przestał działać. Niemniej generalnie
najważniejsze funkcje wciąż działają po pięciu latach, gdybym chciał go
wyjąć z szuflady i odpalić.
Jednak jakiś czas temu zaczął mnie denerwować. Nabyłem więc niedrogo, z
drugiej ręki iPoda Video. Czynnikiem który przesądził była obecność
dysku twardego, który pozwoliłby mi pomieścić cały zbiór muzyki. Pozwala
to wyeliminować wkurzające sytuacje, kiedy ma się ochotę posłuchać
piosenki albo albumu X, a ten akurat został w domu. :) Mogę powiedzieć
jedno - różnica diametralna. O wiele większa jakość dźwięku, o wiele
lepsza jakość wykonania. Poza zainstalowaniu RockBoxa to już po prostu
bajka. ;) Do tego jeszcze dochodzi wspomniane złącze stacji dokującej,
które pozwala na zastosowanie akcesoriów - dedykowane głośniki ze
sterowaniem (i np. pilotem), sterowania z kierownicy w samochodach itp.

Wniosek? Jeśli już porównujemy iPoda to tylko z konkurencją z tej samej
kategorii. Wiem, że może iPod nie znajdzie się na samym szczycie, ale mi
 wystarczy. Nie chciało mi się czekać aż na Allegro wypłynie jeden z
modeli polecanych na forach przez ludzi z sekty Apple haters. ;)

Też widzę tą tendencję do nienoszenia zegarków. Śmieszne to trochę.
Delikwent nagle na zajęciach zaczyna grzebać w torbie albo kieszeni,
wygina się przy tym tak, aby móc go dosięgnąć. Naciska przycisk,
spogląda i spektakl się powtarza - tym razem celem schowania komórki. Ja
w o wiele krótszym czasie wykonam dwa niewielkie ruchy: głową (lub
samymi gałkami ocznymi) oraz nadgarstkiem. Bez przykuwania czyjejkolwiek
uwagi. ;)

Albo na egzaminach - co pięć minut pytanie: "panie profesorze, ile minut
do końca?". Komórek wyciągać nie można, to zrozumiałe. Ale zegarka
naręcznego założyć to nie łaska?

Re: Superheterodyna FM - deser

:-)))) Fajne... ale ja już do szkoły nie chodzę i na "dzwonek" nie czekam
:-)

Re: Superheterodyna FM - deser

To alergia czy kwestia odciecia skory od powietrza ?

bo sa jeszcze paski tekstylne i parciane.

J.

Re: Superheterodyna FM - deser

Nie mam pojęcia. Kiedyś mi się tak nie robiło...

No, jeśli z materiałów naturalnych, to od bidy da się wytrzymać. Ale te
łapią jakieś "syfy" i potrafia się zrobić nienajmilsze w dotyku. Ale
chociaż jakiś czas da się w nich wytrzymać.

--
Pająk chwat,
wszystkich brat!

Re: Superheterodyna FM - deser

nie tylk prestiz, ale chcesz np wnuczkowi prezent kupic .. nie wiem
czy taki za 30 dolcow wypada :-) A w dodatku np jestes starej daty i
chcesz "cos dobrego".

Wczoraj akurat jakis pelen zachwytu filmik ogladalem jaki to ten iPod
wspanialy rynek wyprodukowal. I kolejna zaleta - mozna sobie kupic
utwory w applestore. Nie trzeba krasc, ripowac, kupowac calych albumow
- podoba ci sie, zamawiasz, placisz grosze.

No i jeszcze niuans z polskiego rynku - takie fajne plajerki sa .. ale
tylko na baterie AAA. Nie laduja sie z USB. A z kolei inne - aku
wbudowane, nie mozna zabrac bateryjki na zapas ..

Ale ktos jednak placi. Producenci tez kase licza, mozna zaoszczedzic
ze 100$.

W renault tez. A swoja droga - jak to sobie radzi z nawigacja ?
Ma osobny naped, wgrywa plyte do pamieci, czy zmieniarka dwunapedowa ?

I to mnie martwi - lubie cyferki, ale jakos nikt ladnych nie robi ..
albo brzydkie, albo wielkie, albo plastik, albo wszystko naraz :-)

J.

Re: Superheterodyna FM - deser

O tym nie pomyślałem.
Ale ta z iPoda też wbudowana i na zapas nie weźmiesz drugiej.

Tu mnie rozbawiłeś... Nie mówimy o jakimś koreańcu gdzie
w standardzie masz kierownicę i cztery koła a za wszystko inne
musisz płacić osobno, łącznie różnymi cenami kolorów nadwozia :)
Acura w USA się na takie drobiazgi nie rozdrabnia...

Mówimy o samochodzie, który sprzedają tu jako nowy w cenach
netto rzędu 35-40 tysięcy dolarów. Koszt 100 nie gra tu roli bo
przecież bez zmieniarki to zwyczajnie wstyd auto dziś sprzedawać :-)
Zresztą Acura w USA przyjęła strategię marketingową taką,
że w niektórych modelach "wszystko" jest w standardzie i po
prostu albo stać Cię i bierzesz full wypas a jak Cie nie stać
to wypier***aj to innego sklepu bo tu Cie nie lubimy :-)
Akurat ta TL-S miała full wypas zawsze. Mniejszy model TL miał
już coś tam do wyboru, ale też zdaje się tylko navigacja i coś tam
jeszcze było opcją - jakieś 2-3 opcje w sumie a reszta dupereli
była w standardzie.

Nawigacja w moim aucie chodzi na zupełnie osobnym napędzie
DVD ukrytym w bagażniku. Nie wiem jak to rozwiązali w innych
autach, ale tu jak chce odnowić mapy to muszę kupić nową płytę DVD.

:-)
Bo wyświetlacz LCD taki jakiś niewdzięczny a led byłby ładny ale za
dużo prądu żre i świeciłby jak głupi cały czas lub guzika wymagał.

Re: Superheterodyna FM - deser

Z ciekawoB6%ci: jak wyjmiesz DVD, to przestaje dziaB3%aE6%?
Bo ja to znam teBF% w wersji, BF%e zawartoB6%E6 DVD jest kopiowana do flas=
ha
i dvd potrzeba tylko przy update.

Marek

Re: Superheterodyna FM - deser

Musiałbym wyciągnąć i sprawdzić :-)
Ale chyba pamiętam przy jeździe próbnej w innym takim aucie
że nie było w napędzie płyty to na LCD było "włóż płytę" po starcie
auta i nie chciało działać.

Zresztą nawigacja na pewno korzysta z płyty przy pracy w moim bo
raz mi się zdarzył komunikat z błędem "error reading DVD disk"
i uwaga abym odwiedził "dealera" gdy się to będzie powtarzać.
Najgorsze że się franca sama nie umiała zresetować - akurat
potrzebowałem wiedzieć gdzie zjechać z autostrady więc musiałem
zjechać na pobocze, wyłączyć silnik i od nowa odpalić auto aby
nawigację zresetować. Mam nadzieję że się to nie powtórzy bo
rzeczywiście odwiedzę "dealera" i przyjdę z kolegami ;-)

Re: Superheterodyna FM - deser

Ale na milionie sztuk to jednak 100 mln $ oszczednosci.
tu 10$, tam 50 .. i robi sie miliard.

No tak, moze dlatego ma tez kasete :-)

Ale gramofonu na winylowe plyty nie ma, wiec kto powiedzial ze ma miec
zmieniarke zamiast kilku gniazd SD/USB :-)

"tradycyjne" rozwiazanie w samochodach .. ale i oni kiedys dostrzega
ze to przezytek i niewygoda i za duze koszta :-)

Ale kiedys byly. Jakby to byl problem zrobic metalowa koperte,
wodoszczelna i nie robic koniecznie grubego na centymetr ?

J.

Re: Superheterodyna FM - deser

Który producent samochodów sprzedaje tyle aut?

Kasetę ma pewnie z powodu, o którym wspomniał Ghost - adresują
auto do raczej starszej grupy demograficznej, a Ci mogą mieć sporą
kolekcję muzyki wciąż niezdigitalizowaną, na taśmach, i posiadanie
decka w aucie mogą uważać za warunek konieczny do kupienia auta.

E, no z tu jest powód dosyć oczywisty :)
Z gramofonem może być duży problem w aucie co ma 285-konny
silnik. Przyspieszanie i zakręty mogłyby porysować płyty ;-)

Ceny pamięci flash w 2002-2004 roku gdy to auto projektowano
pewnie były jeszcze zaporowe w stosunku do napędów DVD-ROM.
Moje autko rocznik 2007 dzieli wspólne cechy z rocznikami 04-08.
Pamiętaj że to auto ma duży ekran i dosyć wyraźne mapy/grafikę
a więc potrzebowali sporo miejsca - DVD wtedy wydawał się lepszym,
tańszym pomysłem niż SD. Trzeba sprawdzić co montują w Acurze TL
nowej generacji. Rocznik 2009 jest już całkowicie przeprojektowany.
Nie zdziwiłbym się gdyby odeszli od napędów DVD na rzecz flash
memory. Wiem że nawigacja jest zupełnie inna - bez touchscreena,
wysunięta dalej od kierowcy, bliżej przedniej szyby, sterowana
wyłącznie głosem i joystickiem w kolumnie centralnej.

Re: Superheterodyna FM - deser

Poszukaj na ebayu starych zegarków Seiko. Ja kupiłem nigdy nie noszony,
z nalepkami i zero śladów noszenia. Produkcja sprzed 25 lat, model A359.
Mi się podoba. Nowych nie widziałem, żeby były cyfrowe, eleganckie i bez
zbędnego szpanerstwa.
Maciek

Re: Superheterodyna FM - deser
The Matrix has you, Marek Lewandowski...

Hmm, gdyby tylko e-ink miał większą rozdzielczość... ;))

Sławek
--
  ________ Elektronik:
_/ __/ __/ takie coś, co w atomiku popierdziela po orbitce dokoła jąderka

OIDP protokół zmieniarki nie jest jawny i stąd te ceny.

e.

Site Timeline