Superheterodyna FM - deser

Małe co nieco z dawnych lat. <

Sama kostka (czyli MAA661/TAA661) jest o tyle ciekawa, że po odpowiednim ustawieniu punktu pracy pozwalała na to : <

czyli zbudowanie ultraprostego odbiorniczka UKF.

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

A po co budować takie radyjka jak niedawno widziałem w kiosku gazetę z radyjkiem. ładna obudowa, zegarek, stereo, bateria i słuchawki w komplecie. Z dychę kosztowała gazeta z radiem. Dużą zaletę miało radio z gazety. Za dychę na

100% działało.
Reply to
kogutek

kogutek pisze:

I znowu się zaczyna. Kiedyś było takie hobby, nazywało sie radioamatorstwo. Możesz o tym poczytać w Internecie. :> Wierz w to lub nie, ale paru radioamatorów (sam się do tej grupy mogę zaliczyć) jeszcze się znajdzie. To zapewne do nich ta wiadomość była adresowana. Zresztą założę się, że nie każdy projekt z AVR robiony przez młodsze pokolenie (wychowane już na mikroprocesorach) ma w 100% praktyczne zastosowanie. Nieraz też taniej można by kupić odpowiednik w sklepie. W dziale DIY portalu elektroda.pl także pojawiają się projekty robione dla czystej satysfakcji.

Reply to
Atlantis

kogutek - where do you want to go today ?

Bo można. [1]

Primo, miało automatyczny tuning góra/dół. Secundo, lepsze radio mam w mojej mptrójce[1] :) Tertio, niektórzy lubią własnoręcznie zmontować coś co gra...

[1] W sumie to po co ludzie tworzą sami MP3-playery, skoro można gotowego kupić za kilkanascie-kilkadziesiąt złotych?

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Obecnie to nie ma zadnego sensu. Dawniej troche mialo.

Qwinto! Cssy... Cssy ja moge s tobą pogadać?

Są jeszcze MP3 w postaci kasety magnetofonowej, które można wrzucić w radioodbiorniki posiadające odtwarzacz :) (nie, nie przelotka mp3-radio, tak, przewijanie działa)

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Oto moja odpowiedź na list, którego autorem jest u :

Robią. Wciąż. Robią kompoty, kiszą ogórki i kapustę. Wędzą mięcho. No szok normalnie...

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

The Matrix has you, Marek Lewandowski...

Hmm, gdyby tylko e-ink miał większą rozdzielczość... ;))

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba
Reply to
Krzysztof Tabaczyński

Hello, Krzysztof Tabaczyński. You're right on time.

No, zalana parówa to je ono :)

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

u pisze:

No proszę. Widać moja matka jeszcze nie zdążyła się dowiedzieć, że robienie domowych przetworów jest passe. ;)

Reply to
Atlantis

u pisze:

Wytłumacz to tym wszystkim krótkofalowcom, którzy uparli się żeby składać transceivery QRP, chociaż komuna minęła i sprzęt można bez problemu kupić. ;)

Zdefiniuj pojęcia "prostego" i "skomplikowanego". Dzisiaj sprawa trochę stanęła na głowie, bo pełnowartościową superheterodynę można złożyć poprzez dolutowanie kilku elementów do specjalizowanego układu scalonego w rodzaju TDA7000 lub TDA1083.

Reply to
Atlantis

Moherowe berety zawsze byly zacofane :-)

Inna sprawa ze jak sobie poczytacie sklady roznych produktow spozywczych to wrocicie do mamusi.

Np herbatka malinowa o zawartosci 0% herbaty i 0.5% malin :-)