Super kondensatory

Witam Grupe po latach :)

Mam pytanie robil ktos kiedys przy 'czipach' balansujacych super-kondensatory np. 50F/2.5V x 2 w szeregu ?

Wygoglalem takie z Lineara, ale strasznie maly pakunek - take bardzo bardzo drobne do lutowania piecowego, recznie tego raczej nie da sie... no moze goracym powietrzem jedynie; Dalo by sie to czyms bardziej skomplikowanym ale latwiejszym w montazu zastapic ?

Klu jest chyba w tym, zeby nie pozwolic przekroczyc nap. 2.2 albo 2.5V na kondensatorze, a jak napiecie jest ponizej to nie pobierac pradu wcale jesli to mozliwe; jakis obwod z komparatorem albo mikro op amp mialby sens? Musialo by spelniac role bardzo ostro odcinajacej diody zenera na obu kond. jednoczesnie...

Pozdr. el es :)

Reply to
el_es

lol no oczywiscie nie z komparatorem ;)

A tak poza tym co powyzej, to prawie jak odpowiednio zgrany i policzony op-amp...?

Reply to
el_es

W dniu sobota, 1 kwietnia 2017 18:38:58 UTC+2 użytkownik el_es napisał:

W każdym serwisie laptopów Ci to pospawają.

Reply to
stchebel

Ja tego nie sprzedaje nie jestem repem :P od tych czipów znaczy.

el es

Reply to
el_es

W czym zatem problem? Zanosisz do serwisu laptopów czy innych komórek, pytasz ile za pospawanie kostki, oni mówią, płacisz, spawają i oddają. A swoją szosą to wydawało mi się że supercapy w szeregu nie wymagają balansowania.

Reply to
AlexY

[...]

To ciekawe... to jak je zabezpieczyc przed nadmiernym wzrostem napiecia przy ladowaniu ? tolerancja +-20%... (max U zwykle ponizej 3V, tak, 3V... typowo przeznaczone na 2.2 albo

2.5V) ? jakies zrodlo moze masz?

el es

Reply to
el_es

W dniu 2017-04-04 o 01:22, AlexY pisze:

Swego czasu rozbierałem UPS 24V do PLC Beckhoffa, zrobiony właśnie na supercapach. Tego typu:

ł zasilanie mojego systemu około 45 sekund. Z czasem coraz mniej (sekundy) aż całkiem umarł i nie pozwolił się uruchomić ani zasilić PLC Beckhoffa. Rozebrałem i wylane były wszystkie kondensatory. No i jeśli chodzi o balansowanie to on tam miał kontroler do tego. Zrobiłem swego czasu fotki, ale odnaleźć nie mogę...

Ale czy można bez podłączyć większą ilość? One są na niskie napięcie, jak któryś padnie to reszta w łańcuchu zostanie też zabita.

Reply to
Irokez

Nic pewnego, ze 2 lata temu planowałem zmodyfikować g-wiz'a żeby napęd był zasilany z supercapa przemysłowego 48V a ten z kwasówek przez regulator. I o ile pamiętam on miał poszczególne kondensatory jeden nad drugim we wspólnej rurce, fabrycznie bez jakiejkolwiek kontroli ani wyprowadzeń między celami. Nie mogę namierzyć ani jego oznaczeń ani dokumentacji. To była stara konstrukcja, możliwe że obecne są balansowane.

Reply to
AlexY

No generalnie potrzeba balansowania wynika wlasnie z

- tolerancji +-20% pojemnosci

- zaleznosci rezystancji od temperatury

- i tego ze to NIE JEST BATERIA i napiecia samo nie ogranicza...

W sumie to najprostszym balanserem bylby chyba op amp wlasnie - tylko trzeba by takiego zasilanego +-2.5V lub mniej; albo cos w tym rodzaju jak stopien wyjscia OPA z mosfetow skleic? tak gdybam.

el es

Reply to
el_es

W dniu 2017-04-05 o 01:01, el_es pisze:

Nie, najprostszym balancerem jest dioda zenera :)

Reply to
Janusz

Bylaby, gdyby nie to, ze 'kolanko' zjada za duzo energii po naladowaniu i odlaczeniu napiecia ladowania...

el es

Reply to
el_es