[stm8s] High sink capability - chyba nie rozumiem

Problem na pewno śmieszny :)...

Mam nadzieję ,iż ktoś mnie naprostuje jeśli będę się mylić...
Otóş wspomniana rodzina: stm8s ma piny oznaczone w datasheetcie jako
High sink - ale jak to rozumieć to za bardzo nie wiem. Czy chodzi to o
wydajność portu z włączonym P-Buffer i wydajności +20mA i -20mA ,czy
tylko -20mA (to mi bardziej pasuje do open drain output).
Czyli pisząc inaczej jeszcze :D , czy pin oznaczony High-sink może
wyprowadzić/przyjąć prąd do 20mA ,czy nie ?

--
Saper/nolin11
nolinno11_usun snipped-for-privacy@gmail.com

Sink oznacza możliwość "wciągania" prądu, czyli prąd płynący do pinu. W
przeciwnym kierunku używanie się określenia source.

Re: [stm8s] High sink capability - chyba nie rozumiem

High-sink = "silne zero".
P.G.

Re: [stm8s] High sink capability - chyba nie rozumiem

Do takiego pinu możesz wpuścić prąd max. 20mA. Czyli np. diodę świecącą
podłączasz do VCC przez rezystor a katodę do pinu procka. I świeci jak
wystawisz tam zero.

Re: [stm8s] High sink capability - chyba nie rozumiem

Dziękuje wszystkim :)