Stężenie kwasu solnego do lutownia

Witam

jakie powinno być stężenie kwasu solnego, przeznaczonego do oczyszczania powierzchni lutowanych przed lutowaniem?

Czy 30%-wy jest dobry

Pozdrawiam

Jacek

Reply to
jacek

Użytkownik "jacek" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:c0ikb2$bdq$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

A co lutujesz ? Blachę cynkową na dach ? Jeśli tak to dobry %. Jeśli lutujesz coś innego , nie używaj kwasu

Reply to
sp9lwh

oczyszczania

Aż za dobry i niezbyt dobry jednocześnie. Do lutowania blachy cynkowanej, żelaza itp. lepsza jest mieszanina kwasu solnego z fosforowym bodajże, dostępna w sklepach pod nazwą "Fosol".

Mam nadzieję, że grupę do zadana tego pytania wybrałes przypadkowo i nie masz zamiaru lutowac kwasem elektroniki? Widziałem kiedyś zestaw do samodzielnego montażu (Amatorski Wzmacniacz Stereofoniczny na GML025 prod. unitry) polutowany fosolem. Tragicznie to wyglądało...

Jarek P.

Do tego nie używa sie kwasu solnego tylko wodnego roztworu chlorku cynku. Ponieważ użyskuje się ten płyn rozpuszczając cynk w kwasie solnym, stąd przekłamanie.

Reply to
Jacek Maciejewski
Reply to
Dariusz K. Ladziak

Nie chcesz chyba tego uzywac do lutowania elementow elektronicznych? Jezeli robisz dachy z blachy ocynkowanej to jestes na niewlasciwej tematycznie grupie.

Reply to
bubba

Czy ktos probowal wspolpracy tych srodowisk ? Protel 99SE nie chce sie zainstalowac na W98SE (wersja polska) ... Na marginesie to samo dotyczy Worda 97 (cos z rejestrem dot. jezyka polskiego), i MicrosoftVisualC++ 6v0 (tez konflikt z rejestracja biblioteki). Moze to jakis slad ale mysle ze chodzi o to ze WIN98SE jest polski, ale wszystko chodzilo dobrze jak mialem WIN98 PL!!! Z gory dzieki

Reply to
buke

Dnia Mon, 16 Feb 2004 09:43:45 +0100, buke snipped-for-privacy@tlen.pl napisał:

miałem protela 99se pod win98 chidził prawidłowo, z instalają też nei było problemów... prawdopodobnie masz coś nie tak z systemem

Reply to
Przemek Kuchta

Tak w nieelektronicznym lutowaniu stosuje sie ok 15% roztwor kwasu solnego do lutowania rownierz brazu i mosiadzu

Reply to
toadi