Sterownik żyrandola

Witam Widziałem żyrandole halogenowe z przełączanymi sekcjami sterowane za pomocą pojedynczego włącznika zasilania. W żyrandolu jest układ który odpowiada za sterowanie sekcji, dalej trafa do halogenów.

Jak to się może nazywać? Gdzie szukać takich sterowników? Kto produkuje?

Reply to
EM

Nie wiem jakie widziałeś żyrandole, ale przy dwu sekcyjnym żyrandolu można zainstalować coś takiego:

Nie dawno trafiłem na to przypadkiem.

Reply to
Qwinto

tylko jakby Qwinto mial 2 przewody fazowe dochodzace do zyrandola, to by mu ten cyrk nie byl potrzebny. Tutaj pomoze tylko sterowanie albo radiowe, albo poprzez NF na przewodzie fazowym. Mozna rozebrac chinszczyzne z jakiegos leroja czy innego takiego. Bywaja po kilkadziescia zl. Gotowce bywaja, ale sa drogie (widzialem po > 100EUR za sztuke). Samorobka tez jest mozliwa, ale wymaga conieco elektroniki. Mozna np. wziac generatorek nf i sprzegnac go przez kondensator z faza, po drugiej stronie PLL (np. NE567), i na licznik z przekaznikami. No i masz cos w rodzaju wlacznika swiecznikowego n-sekcyjnego. Jak sa 2 przewody fazowe, to mozna dac jeden do sterowania tym, co opisal EM, albo takowy uklad rozbudowac, dorabiajac licznik jw.

Waldek, Houston, TX

Reply to
Waldemar Krzok

Dziękuję, ale wspomniany przekaźnik bistabilny sekwencyjny to niezupełnie to. Bo tutaj trzeba właśnie zasilanie cały czas podać. (jeśli by nie było potrzbne zasilanie, a sterowanie byłoby włącznikiem zwykłym - bistabilnym to by było to :) ) Najlepiej jakby pamiętał ostatnie ustawienie.

Nie musi to być oczywiście sterowanie radiowe. A NF to nie wiem co ma oznaczać. Ogólnie chcę uniknąć projektowania takiego czegoś, chyba, żeby cena gotowych powalała. Tak więc pytam gdzie te gotowce są dostępne?

Tak więc dalej poszukuję...

Reply to
EM

przed wojną ten problem pewnie rozwiązano by przy pomocy przełącznika obrotowego (krzywki) napędzanego elektromagnesem z wychwytem i kołem zapadkowym. Po dobrym nasmarowaniu działało by ze 20 lat.

:)

Reply to
gary

Wiesz ile tranzystorów dziś jest warta jedna krzywka?? ;-) JaC

-----

zapadkowym.

Reply to
ąćęłńóśźż

ąćęłńóśźż pisze:

aaaa, no i było by odporne na przepięcia w sieci, udary prądowe, wyładowania atmosferyczne i nie kasowało by poprzedniego stanu pod wpływem napięcia odkształconego

Reply to
gary

Jedna czy milion ? Bo jedna z miliona to niewiele :-)

niska czestotliwosc.

np. Berker Radio System. Sterowanie droga radiowa. Mozliwosc zainstalowania nadajnikow w puszce oraz piloty. Tu masz ich cennik:

Tak na skroty: para wlacznik i odbiornik to okolo 600zl + VAT.

Inne firmy tez to robia, ale ceny porownywalne. Berker jest jedna z tanszych firm.

System Instabus jest wygodniejszy w moim mniemaniu, ale potrzebny jest dodatkowy kabel sterujacy, wiec dla ciebie do dupy.

Waldek, Houston, TX

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Fajne, tylko źle zaprojektowane cykle, jedna z żarówek w cyklu zapala się dwa razy (co może skrócić jej żywotność), powinno być jedna/obie/druga/żadna.

a.

Reply to
Wemif