sterownik RGB do led ?

Pełno teraz tego na rynku, przeważnie do taśm ledowych rgb, ale kilka
zmacałem i nie nadają mi się z kilku powodów:
- zbyt niska częstotliwość pwm (widać kątem oka
migotanie/interferencje?, zwłaszcza przy niskich jasnościach danej barwy)
- ustawiony kolor po zmniejszeniu ogólnej jasności totalnie się
rozjeżdża. Wiem że to wynika z nieliniowości poszczególnych kolorów w
taśmie, ale powinno dać się korygować jakoś.
- zbyt duże zakłócenia (po włączeniu przy kilkumetrowych taśmach led - w
danym pomieszczeniu nawet radiotelefon PMR ma gruby syf w eterze)
- przydała by się możliwości sensownego zdefiniowania na stałe kilku
kolorów/jasności i ich wygodnego (nawet przewodowego) załączania -
przeważnie trzeba się przeklikać mega-tandetnym pilocikiem przez X
opcji/kolorów by uzyskać to co się chce...

Czy będę musiał wziąć avr i nastrugać coś własnego, czy jednak wśród
mnóstwa chińskiego szajsu jednak da się coś takiego znaleźć?

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: sterownik RGB do led ?

Firma Proxima

Re: sterownik RGB do led ?
Chodzi ci o http://www.lightshop.com.pl/proxima/rgb_controller_2053.html
? To troszkę armata do much, w dodatku z DMX i koniecznością dodania
elementów wykonawczych-driverów. Nie potrzebuję zrobić oświetlenia
amfiteatru czy dyskoteki, tylko kolorowy sufit do pokoju dla dziecka.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: sterownik RGB do led ?

ja mam taki
http://allegro.pl/sterownik-led-rgb-pilot-ir-6a-44-przyciski-i2593200271.html
ale są też mniejsze piloty, mają kolory bezpośrednio na przyciskach
jest wada bo obsługuje tylko 1 taśmę 5m jak masz więcej to trzeba
kupić większy zasilacz i repeater do sygnału

jeffrey

Re: sterownik RGB do led ?
  Nie potrzebuję zrobić oświetlenia
No to w tym aspekcie podane wady zdają się być bez znaczenia.

Re: sterownik RGB do led ?
Nie bardzo ;)
Skoro nawet ja widzę migotanie, to oczy dziecka mogą
męczyć/niszczyć/denerwować się dużo bardziej.
Działanie PMR wspominam, ponieważ w tym samym pasmie chodzi
"elektroniczna niania" (realnie - radio PMR z vox w nadajniku po stronie
pokoju dziecka).
Włączenie konkretnego koloru bez włączenia niczego innego - chodzi np o
włączenie wcześniej ustawionego "słabego nocnego światełka" bez
błyśnięcia pełną jasnością i obudzeniem dziecka.