sterownik RGB do led ?

Pełno teraz tego na rynku, przeważnie do taśm ledowych rgb, ale kilka zmacałem i nie nadają mi się z kilku powodów:

- zbyt niska częstotliwość pwm (widać kątem oka migotanie/interferencje?, zwłaszcza przy niskich jasnościach danej barwy)

- ustawiony kolor po zmniejszeniu ogólnej jasności totalnie się rozjeżdża. Wiem że to wynika z nieliniowości poszczególnych kolorów w taśmie, ale powinno dać się korygować jakoś.

- zbyt duże zakłócenia (po włączeniu przy kilkumetrowych taśmach led - w danym pomieszczeniu nawet radiotelefon PMR ma gruby syf w eterze)

- przydała by się możliwości sensownego zdefiniowania na stałe kilku kolorów/jasności i ich wygodnego (nawet przewodowego) załączania - przeważnie trzeba się przeklikać mega-tandetnym pilocikiem przez X opcji/kolorów by uzyskać to co się chce...

Czy będę musiał wziąć avr i nastrugać coś własnego, czy jednak wśród mnóstwa chińskiego szajsu jednak da się coś takiego znaleźć?

Reply to
BartekK

Firma Proxima

Reply to
wchpikus

W dniu 2012-09-13 13:51, wchpikus pisze:

Chodzi ci o

? To troszkę armata do much, w dodatku z DMX i koniecznością dodania elementów wykonawczych-driverów. Nie potrzebuję zrobić oświetlenia amfiteatru czy dyskoteki, tylko kolorowy sufit do pokoju dla dziecka.

Reply to
BartekK

ja mam taki

są też mniejsze piloty, mają kolory bezpośrednio na przyciskach jest wada bo obsługuje tylko 1 taśmę 5m jak masz więcej to trzeba kupić większy zasilacz i repeater do sygnału

jeffrey

Reply to
Jeffrey

Nie potrzebuję zrobić oświetlenia

No to w tym aspekcie podane wady zdają się być bez znaczenia.

Reply to
Padre

W dniu 2012-09-14 02:15, Padre pisze:

Skoro nawet ja widzę migotanie, to oczy dziecka mogą męczyć/niszczyć/denerwować się dużo bardziej. Działanie PMR wspominam, ponieważ w tym samym pasmie chodzi "elektroniczna niania" (realnie - radio PMR z vox w nadajniku po stronie pokoju dziecka). Włączenie konkretnego koloru bez włączenia niczego innego - chodzi np o włączenie wcześniej ustawionego "słabego nocnego światełka" bez błyśnięcia pełną jasnością i obudzeniem dziecka.

Reply to
BartekK