Sterownik lampek choinkowych

Czy sterwonik lampek choikowych da się w prosty sposób przerobić tak, żeby
sterował lampkami (LED) w ten sposób że działa zawsze ten sam program
ewentualnie świecą światłem ciągłym? TIA

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Nic nie piszesz  na temat sterowanika, ale:
Po pierwsze LEDy trzeba zasilać prądem stałym.
Po drugie w szereg z diodami trzeba dać opornik ograniczający prąd.
pzdr,
Andrzej

Re: Sterownik lampek choinkowych
W wiadomości

W skład sterownika wchodzi jakiś scalak zalany żywicą oznaczony QD0056C, 4 x
dioda 1N4007, 4 x tranzystor PCR406, 1 x kond. elektrolit. 50V/2,2mikroF,
dwa rezystorki o nieustalonej wartości, no i oczywiście mikrswitch.
Podglądałem budowę na kompletach z przezroczystego tworzywa i wychodzi na
to, że każda LED ma swój rezystorek. Z jednej strony sterownik jest zasilany
z sieci, z drugiej wychodzi 5 przewodów. Komplet składa się z 200 LED

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Dla B6%cisB3%oB6%ci: tyrystor.

Pozdrawiam,
PaweB3%

Re: Sterownik lampek choinkowych

To jest tyrystor a nie tranzystor.

Nie każda - tylko kilka w łańcuchu.

Maciek

Re: Sterownik lampek choinkowych
W wiadomości

Być może, nie jestem w stanie tego stwierdzić, bo nie będę rozwalał izolacji

--
Big Jack
         //////     GG: 660675
Re: Sterownik lampek choinkowych
Wszystkie diody i rezystory są połączone w szereg. To nie jest tak, że
diody są zasilane z równoległych dwóch przewodów. Miejsce instalacji
tych rezystorów może być obojętne. Mogły być nawet w pudełku sterownika
ale trochę się grzeją, więc bardzo mądrze je przenieśli na zewnątrz,
obok diod i podzielili na kilka mniejszych.
Maciek

Re: Sterownik lampek choinkowych

Po co przerabiać. Chińczyki produkują oświetlenie na ledach.
Dostępne są zestawy białe i kolorowe.
Diody są tam połączone szeregowo.W każdej gałęzi 25 sztuk, osiem z nich ma
szeregowo włączony rezystor 2K. Jeden szereg w takim chińskim programatorze
zasilany jest napięciem ok.120V .

Pzdr

Site Timeline