Sterownik dla LCD

Użytkownik M. B. napisał:

Witam, możliwość kaskadowego łączenia mają uPD7225, (NEC). Ale nie wiem, jak teraz z dostepnością szczególnie PBFree. A może procesor z kontrolerem LCD ? 4x40 obsługuja Atmega3290 i Atmega6490 Pozdr. Marco

Reply to
Marek P.

Użytkownik M. B. napisał:

Witam, Powiem tak. te drugie com-y podpinasz do niczego :)

Faktycznie w PDFie tego nie ma, Ale ja mam :) jeszcze wersje drukowaną (mój elementarz i biblia jeśli chodzi o sterowniki LCD) Port szeregowy łączysz równolegle (oprócz oczywiście CS) VLCD1,2,3 też, Reset, Sync, też. Acha, CL1 też (tu trzeba dać clocka a nie R pomiędzy CL1 i CL2) CL2 open Comy są z 1 uPD7225 acha. uPD7225 tylko z 5V

Ale moja sugestia jest taka, Szybciej, ładniej i w ogóle :) to bedzie ATmega3290 jako driver LCD z dowolnego portu szergowego, Vcc od 1.8 do 5V, softowe ustawianie kontrastu itp. Ale wybór jest Twój. Pozdro Marek

Reply to
Marek P.

Użytkownik M. B. napisał:

w HT1621 się nie da!! bo nie ma synchronizacji pomiędzy układami segmentów z com. a w NECu jest :) NEC ok 2$ co do narzedzi do Atmegi to : kompilator C - free symulator z podglądem LCD - free najtańszy programator 5 zeta + 15 minut roboty bardzo dobre narzędzie (programator +debbuger w ukłądzie (JTAGmkII)

1100-1200zeta.

Napisz na priva i podaj telefon będzie szybciej, bo nie bardzo mam czas śledzić listę :) Pozdr, Marek

Reply to
Marek P.