Sterowanie urzadzeniami przez USB lub ew. COMa

Friday, September 05, 2003, 5:24:01 PM,Konop nastukał(ła):

K> Chodzi Ci o pilota na podczerwień, tak?? W sumie to nie jest to zły pomysł, K> ale nie chcę dokładać do pokoju z kompem kolejnego badziewia w postaci K> pilota... tu na biurku i tak zawsze jest bałagan, bo z kompa korzystaj± 4 K> osoby i każdy ostawia troszkę swoich rzeczy, potem kto¶ inny je gdzie¶ K> przestawia, więc ten pilot raczej szybko się gdzie¶ zgubi.... A skaner i drukarka ma LPT czy USB? Jak USB to mozesz sobie zrobic banalny przelacznik na przekazniczku/czkach (jesli na 3 urzadzenia) i wyprowadzic switch na przod obudowy (skaner/drukarka/custam)- i zamontowac na zaslepce. (jak chcesz to nawet mozesz sobie "podbajerzyc" diodami pokazujacymi wlaczone urzadzenie - nie baw sie we wlaczanie programem bo sie zaj*** zanim zrobisz a efekt bedzie problematyczny wzgledem wlozonego wkladu pracy. na LPT juz gorzej bo masz sporo sygnalow - ale sa tez dostepne przelaczniki LPT - gotowe za kilkadziesiat zl, z reguly na 2 urzadzenia/drukarki.

Reply to
=?Windows-1250?B?o3VrYXN6IEJvbGVzdGE=?=

Fri, 05 Sep 2003 17:50:23 +0200 jednostka biologiczna o nazwie BLE_Maciek <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Cholera znow nie doczytalem. Myslalem ze chodzi o wlaczanie zasilania. Skoro chcesz przelaczac LPT to mozesz (z pow. sprzetem dolaczanym do RSa) uzyc po prostu multipleserow dla sygnalow biegnacych w jednym kierunku i kluczy (np. 4066) dla szyny danych (dwukierunkowa).

Reply to
BLE_Maciek

Nie wylaczac ich w ogole :-) Wiekszosc urzadzen w tej chwili niewiele bierze.

Polecam. choc i na triakach da sie zrobic.

Najprosciej - zainstalowac sobie wygodnie listwe z wylacznikiem [sa takie co maja kabel na jednym koncu, a wylacznik na drugim - te najlepsze], podlaczyc te wszystkie ustrojstwa i wlaczac wszystkie naraz.

Troche okablowania wiecej .. zwykle wylaczniki i zwykle gniazdka. Glupie, proste, niezawodne :-)

Firma APC kiedys cos podobnego robila - w formie podstawki pod monitor.

Pomyslow z inteligentnym nie polecam - bedziesz mial zylion problemow do pokonania zeby tym zgrabnie sterowac. W koncu sie okaze ze prosciej sie schylic pod stol :-) USB to dodatkowe kilka klopotow.

Hehe.. faktycznie to zle napisalem... ale mi chodzilo o przelaczanie zsilania!! :)...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Mon, 8 Sep 2003 13:52:20 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "Konop" snipped-for-privacy@gazeta.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Ale po co Ci USB jak Ty chcesz kilka przekaznikow wlaczac. A transoptor to jednak na wszelki wypadek lepiej dac (oczywiscie w przypadku wykorzystania RS-232) wyjdzie bezpieczniej i taniej od MAX232.

Reply to
BLE_Maciek