Sterowanie silnikiem przez rezystor?

Witam. Czy wiecie cokolwiek o sposobie sterowania silnikiem dmuchawy samochodowej przez taki elektroniczny rezystor.

Sygnał podawany jest na czteropinowe złącze przez centralkę klimatyzacji. Nie wiem nic o napięciu jakie tam jest podawane. Widzę tam

1) VBat 2) Diag 3) Vin 4) n.c.
Nie wiem czy to sygnał np. PWM i jaki. Chciał bym uruchomić tą dmuchawę i mieć możliwość sterowania obrotami ale budować oddzielny sterownik to ostateczność. Może dało by się jakiś prosty mikrokontroler (AtMega) zmusić do współpracy z tym fabrycznym. Jeśli coś wiecie w temacie to proszę o poradę.

Inne foto:

Pozdrawiam. Paweł Kasztelan.

Ps. Pochodzi chyba z VW Tuareg lub T5.

W dniu 13.05.2014 18:59, Paweł Kasztelan pisze:

Podobne urządzenia z Volvo (firmowane chyba przez Boscha) z lat 2000 sterowane były napięciem 0-5V. Spróbuj, czy będzie działać.

Pozdrawiam,

Reply to
Michał Smolnik

A u Chryslera pwm-em. Trzeba zaglądnąć w serwisówkę i się pewnie wyjaśni. Ale tak jak pisał PcmOl, lepiej chyba do tego kontrolera podpiąć sobie mosfeta bezpośrednio.

Pozdrawiam

Marek

Reply to
Marek Wodzinski

W dniu 2014-05-14 21:55, Marek Wodzinski pisze:

No niestety serwisówki nie mam i nie bardzo mam skąd zdobyć (VW T5,Tuareg,Turan) Można podpiąć bezpośrednio ale też trzeba zapewnić mu chłodzenie i zamocować go jakoś trzeba w tej dziurze po tym elektronicznym rezystorze. Właściwie trzeba wymienić takie samo na takie samo :) Może ma ktoś VW i mógł by podejrzeć oscyloskopem co się dzieje w tej wtyczce. Proszę, proszę. Ten rezystor pochodzi z tylnej nagrzewnicy ale może w przedniej jest taki sam.

Pozdr. PK