Sterowanie przez Internet

Widziałem kiedyś dyskusję na ten temat, niestety nie bardzo umiem w tej
chwili znaleźć,
a być może od tego czasu pojawiły się jakieś nowe możliwości.

Potrzebowałbym urządzenia, dzięki któremu będę mógł sterować stanem jakiegoś
wyjścia.
Idealne rozwiązanie to kilka wyjść i może ze 2 wejścia w standardzie TTL ale
niekoniecznie.
Dobrze by bylo, żeby nie żarło za dużo, bo tych urządzeń działających
nonstop zbiera się
coraz więcej. Sterowane najlepiej przez TCP lub WWW i żeby cena nie była
powalająca,
powiedzmy w okolicach ~100PLN, ale jakby było coś fajnego mogę do tej kwoty
coś dorzucić jeszcze.
Jakieś propozycje??

    bhk

Re: Sterowanie przez Internet
Poszukaj tutaj:

http://www.sklep.avt.com.pl/c/pl/38_607/1/1/0/long/internet.html

Re: Sterowanie przez Internet
Chyba juz kiedys trafiłem na te moduły.
Problem tylko w tym, że praktycznie każdy z nich wykorzystuje  moduł
IIM7010A, który tez swoje kosztuje (widziałem ceny w okolicach 80-90PLN)
Dodajac koszty samego układu to juz robi się calkiem niezla kwota ok. 200zl
której
chyba nie chcialbym wydawac, przynajmniej nie na to co oferują.
Być może ktoś może zwrócić moją uwagę na coś jeszcze?

Pozdrawiam,
bhk

Re: Sterowanie przez Internet

ENC28J60 + gniazdko + AVR jakis

@

Re: Sterowanie przez Internet

Problem w tym, ze z programowaniem uP ostatnim razem mialem do czynienia
na polibudzie. Teraz zajmuje sie juz tylko programowanie komputerów i
urządzen
mobilnych i mimo chęci troche brakuje mi czasu na nauke AVR'ow.
Tak wiec chyba to nie jest dobre rozwiazanie, potrzebuje gotowca lub cos do
polutowania. Mam nadzieje ze jeszcze nie zapomnialem jak się trzyma
lutownice
w rece ;)

bhk

Re: Sterowanie przez Internet

jak nie masz alergii na niemieckie strony, to zobacz to:
www.pollin.de
w polu <suche> wpisz AVR-NET-IO

kosztuje 19.95EUR w komplecie. Wlasnie polutowalem, ale jeszcze nie
podlaczylem.

Waldek

Re: Sterowanie przez Internet

No niestety mam troche alergie na niemiecki.
Nie mniej jednak wygląda ciekawie, ma to czego potrzebuje a nawet za dużo,
nie potrzebuje ADC, ale domyślam się ze to jakby gratis z powodów
wykorzystania
takiego, a nie innego uP.
Daj znac jak to odpalisz. A przy okazji to jak tym się steruje. Z tego co
wydumalem
ze stronki to jest chyba jakas biblioteka dla .NET Framework, co by mnie
cieszyło
niezmiernie.

Pozdrawiam,
bhk

Re: Sterowanie przez Internet

ma 8 wyjsc TTL, 4 wejscia TTL i 4 analogowe, ale chyba tez jako TTL mozliwe.

Jest CDek z przykladowym programem oraz karteczka z MACem zaprogramowanym w
tym Atmelku.  Nie wiem, czy jest biblioteka, ale w opisie jest dosc dobrze
opisane jak tym sterowac (Rozkazy ASCII albo przez RS232, albo TCP-IP port
50290). Mozna tez podlaczyc LCD 2x16 (HD44780 compatible) w trybie
4-bitowym. Sterowanie jest juz wbudowane. Jestem akurat na chorobowym, wiec
jak bede mogl siedziec a nie lezec to sie zabiore za podlaczenie i zdam
sprawe.

Waldek

Re: Sterowanie przez Internet
Znalazłem jeszcze inne rozwiązanie, a mianowicie
moduł Thibbo EM100. Jest to konwerter Ethernet<->RS232
z tym, że podobno każda linia może być wykorzystana jako
I/O w standardzie TTL. Małe, zgrabne, mało żre.
Czy ktoś miał może do czynienia z tym układem i może mi powiedzieć
jak się tym steruje jeśli nie jest w trybie RS232 (virtual port),
generalnie interesuje mnie czy można jakoś samemu kontaktować
sie z tym przez TCP/IP?

bhk

Re: Sterowanie przez Internet

Nie wiem czy cena będzie przystępna, ale polecał bym EM1000, pod
warunkiem, że masz najpierw firewalla.
Programowanie w odmianie Basica, do nauczenia w jakieś 20 minut.
I możesz zrobić naprawdę dużo.

(Byle nie z Kamami)

Andrzej

Re: Sterowanie przez Internet

Tibbo są droogie.

Re: Sterowanie przez Internet

Fakt, ale w zamian dostajesz gotowy do współpracy z internetem system.
Chcesz mieć stronę www, dołączasz ją do projektu, mają być obrazki
dołączasz je i działa. Nie potrzebujesz właściwie jakiejkolwiek wiedzy o
sieci, serwerze WWW itp. Dziecko po przejrzeniu dwóch przykładów zrobi
na tym stronę WWW na której guzik będzie zapałał lub gasił LEDa.
I to niestety koniec zalet EM1000, cała reszta przypomina Windows 98
pracujący na maszynie całkiem fajnej maszynie ale z 8 MB RAMu.

Andrzej

Site Timeline