Sterowanie oświetleniem - Page 3

Re: Sterowanie oświetleniem

Ale my to wiemy.
Tylko ze to nie powoduje ze sie tranzystor nie spali przy przelaczaniu
duzego pradu malym pradem :-)

J.

Re: Sterowanie oświetleniem
Jarku, proszę Cię!
Co to znaczy duży i mały?
Czy się nie spali przełączając 25A początkowym prądem ładowania bramki
20mA?
To zależy jakiego z 10 000 typów MOSFETA użyjesz.
Mam wziąć lutownicę i sprawdzić?
Może zasymulujesz to co masz na myśli np. tutaj:
http://www.partsim.com/
S.

Re: Sterowanie oświetleniem

Duzy musi byc wystarczajaco duzy, a maly wystarczajaco maly :-)

Nie, to nie dziala
http://www.partsim.com/simulator#10156

A moze i dziala, i zdazylo zasymulowac uszkodzenie tranzystora ? :-)

J.

Re: Sterowanie oświetleniem
Nie wiem dlaczego nie symuluje. W każdym razie styki się nie skleiły :-)

Inwerter im działa:
http://www.partsim.com/simulator/#1001
S.

Re: Sterowanie oświetleniem

Ale zarowka nie swieci, bo tranzystor puszcza miliampery :-)

im moze dziala, ja pomieszalem, pomieszalem, i nadal nie dziala.
do d* taki symulator :-)

J.

Re: Sterowanie oświetleniem
Myślę, że ten symulator to zwykły SPICE, ale w ładnej formie.
Problem leży w ograniczonej liczbie modeli MOSFET.
Kliknij i zmień model na 2N7000 (BS170) Inaczej się już to zachowuje.
Ale nie wiem, czy pokażesz bez właściwego modelu co chcesz.
S.

Re: Sterowanie oświetleniem
ziałał,

No widzisz, ale tutaj jest idealnie. Nie zapala światła, albo migocze
 -
dokładnie wiem który to jest!
Wymiana - no chyba nie da się łatwiej.
W przypadku o którym piszesz, maszyna musiała być stara, przekaźn
iki
pewnie wyklepane. Ja w takich przypadkach zalecam wymianę wszystkich od

razu. Do kompletu przegląd styków, gniazd/podstawek. Jest bardzo duż
szansa, że problem się skończy. Koszt wcale nie mały (i nie chodz
i tylko
o hardware), czasami się bardzo opłaca tak zrobić.

i drogo.

Odnosisz analogię do maszyny. Tam zgoda, najgorszy sen diagnosty. Ale w

przypadku obwodów dedykowanych nie ma takiego problemu.

Miłego.
Irek.N.

Re: Sterowanie oświetleniem
Użytkownik "Sylwester Łazar"  napisał w wiadomości
Tak patrzę na tą dyskusję i myślę, że:
1) mimo wiedzy, strach przed elektroniką Cię zniewala,

Wiedza obejmuje tez te wszystkie spalone tranzystory, ktore sie
widzialo,  a nawet spalilo, i to czasem tak szybko ze nie wiadomo
kiedy :-)

Szczytowe jednak 325, z tolerancjami juz 350, a Irek moze byc
przyzwyczajony do 3 faz i juz blisko 600V.

25A to zarowki biora przy rozruchu, wiec co - tranzystor 250A 1700V ?
No powiedzmy 50A 1500V ..

podłączał go
czasu.

jakos ten film pominalem - moge prosic o namiar ?

Ale przekaznik jest dobry. Uzywany w domu ... wlasciciela moze przezyc
:-)

Spasc z drabiny mozna, moze do klienta trzeba dojechac 200km, i to nie
raz, reputacje mozna stracic, albo i hobby, jak po trzeciej awarii w
ciagu roku zona kaze to zlikwidowac :-)

J.

Re: Sterowanie oświetleniem
http://www.alpro.pl/s202/grzejnik4W.mpg
http://www.alpro.pl/s202/lampaLED220V-1W.mpg

Przegrałem specjalnie dla Ciebie jeszcze raz:-)
S.

Re: Sterowanie oświetleniem

No nie tylko :)

Wiesz, LED-ka to jednak nie to samo co energooszczędna.
Faktem jest natomiast, że klucz o jakim piszesz nie powinien doładowy
wać
lampki, skubany tworzy całkiem dobrą przerwę.

Miłego.
Irek.N.
ps. fajny oscylek, mam sympatię do takich.

Re: Sterowanie oświetleniem

Co Ty pi... piszesz. Toć to związku z przykładem nie ma.
Masz w kompie wyłącznik na TRIAKU?
W UPS-ie też masz półprzewodnikowy?
Kurde, ja zawsze widziałem mechaniczny hebel... w obu przypadkach!

W UPS dużej mocy prostownik wejściowy, przełączniki sieciowe robi się często
na tyrystorach. Jedyna mechanika to Ski na wejściu teraz w slidnych upsach
nie ma przekaźników tylko IGBT czy tyrystory.

Łukasz

Re: Sterowanie oświetleniem

E tam. Jak w obwodzie będzie choć jedna żarówa to się upływ zamknie przez
nią. A jak nie będzie, to daj na stałe opornik 100K ze 3W i będzie OK.
--
Jacek

Re: Sterowanie oświetleniem

Triak + optoizolacja + scinanie przepiec + pomiar pradu np.
przekladnikiem pradowym i wylaczenie triaka po
przekroczeniu Imax. Jesli zdazysz go wylaczyc odpowiednio szybko nim
chwyci nastepna polowke to zniesie przeciazenie. Sa jeszcze
bezpieczniki polimerowe:) Niesmiale przypominam.

Re: Sterowanie oświetleniem
nie

Wez jeszcze pod uwage to ze zabezpieczenia przeciwprzepieciowe na
linii elektrownia-odbiorca sa rozmieszczane czesciej w wiekszych
miastach. Na wioskach bywa roznie, najczesciej ich brakuje bo to koszt.

Site Timeline