Stereo audio kablem antenowym

WItam,

Potrzebuję przesłać sygnał audio stereo kablem antenowym. Wiem, że to głupie ale tego zmienić nie mogę :). Domyślam się, że potrzebuję jakiegoś modulatora i demodulatora. Z tego co popatrzyłem to są podobne modulatory TV czy kamer przemysłowych, ale aż taka funkcjonalność nie jest mi potrzebna. Czy ktoś się spotkał z takim małym "audio" modulatorem? Osobna kwestia do czy jakość dźwięku przesyłana takim modulatorem (choćby tym TV) nie będzie odbiegać od standardu CD?

Reply to
ternyk
Krzysztof Kucharski

W dniu 30.09.2011 08:01, ternyk pisze:

Chyba najłatwiej obecnie będzie przesłać to cyfrowo.

Kabel antenowy to koncentryk, czy symetryczny?

Można zastosować AES3id dla którego standardowym medium jest kabel 75 ohm lub zrobić własny koder i dekoder. Jakość CD do osiągnięcia.

Pozdrawiam, Michał

Reply to
Michał Smolnik

W dniu 2011-09-30 08:01, ternyk pisze:

Kablem antenowym (koncentryk 75ohm) czy torem antenowym (który równocześnie robi za antenę dla czegośtam)? Jeśli tylko kablem - to potraktuj go jako dobry kabel "cyfrowy" do spdif, daj po obu stronach konwertery audio-spdif i będziesz miał jakość cyfrową. Coś takiego:

(i symetryczna wersja w drugą stronę), do dostania u nas za kilkadziesiąt zł. Stereo to nie problem, problemy zaczynają się jak byś chciał 5.1 i więcej ;)

Przy modulatorze tv-fm-stereo jakość znacznie odbiegnie od CD...

Reply to
BartekK
Reply to
Krzysztof Kucharski

Dziękuję wszystkim za pomysły. SPDIF to chyba najlepsza opcja (też nie wpadłem na to :)), bo mam takie wyjście tylko szkoda, że ten konwerter (SPDIF to Analog RCA) jest dosyć drogi.

Reply to
ternyk