step up na l6920db

Zachęcony przez Was do rozwiązania dylematu bateryjnego poprzez
użycie przetwornicy dc-dc uruchomiłem  układ na l6920db. Przy
parametrach dlawika podanego w przykladowej aplikacji 10 uH 0.8A, Vin
1.4 naładowany nimh, Vout 3.3V, Cout 47uF przetwornica ma problem z
stabilnyn zasilaniem rfm12b, który przy nadawaniu pobiera max 30mA.
Efekt jest taki, że transmiter nic nie nadaje. Zaczyna wszystko
działać dopiero gdy Cout zamienie na 1000uF. Przetwornica obciążona
jedynie R20% Ohm chodzi ok 3 sek. i się wyłącza. 160mA to chyba nie
powinno być poza jej mozliwosciami przy sprawnosci min 80%? Datasheet
nie podaje explicite Ioutmax.

Re: step up na l6920db
Hello Marek,

Na pierwszych, przykładowych wykresach w PDFie widzę wartości 47uH i
100uF. I tego bym się na Twoim miejscu trzymał.

 RoMan
Re: step up na l6920db
On Mon, 11 Mar 2013 11:14:29 +0100, RoMan Mandziejewicz

Transmiter (25 mA max) przy 100uF nie rusza, dopiero rusza przy 1000
uF. Natomiast test obciazalnosci samym R (I= 160mA) nie działa dluzej
niż kilka sek. na zadnym (47/100/1000}.

Re: step up na l6920db

No to imo masz coś skopane w projekcie. (Zły layout albo np. kondensator
o wysokim ESR, albo dławik o małej gromadzonej mocy - koralik?)

Re: step up na l6920db

Jaki parametr dlawika masz na myśli - dobroć?

Re: step up na l6920db

Nie, prad nasycenia.

Przy tych 160mA to u Ciebie moze chyba z 1A w szczycie poleciec.
Dlawik musi miec stosowna szczeline.

J.

Re: step up na l6920db
Hello Marek,

Energia. Ipk^2*L/2

 RoMan
Re: step up na l6920db
Oscyloskop w dłoń, i patrz, czy te "25mA max" to nie jest 25mA średniego
poboru, a szpilki są 10x większe ;) Podobnie ta praca kilka sekund -
sprawdź co się dzieje na aku, może przy tej częstotliwości prądu
obciążenia są szpilkowe spadki napięcia, które już wyłączają
przetwornicę, bo te 1.4v na nimh to tak na chwilę, po chwili będzie
_średnie_ 1.2v a szpilkowe obciążenie jeszcze je zdławi, mimo że
_średni_ pobór prądu niewielki.
Tak czy inaczej powstaje pytanie, czy zastosowane kondensatory
elektrolityczne są low-esr (czy w ogolę coś filtrują przy częstotliwości
pracy twojej przetwornicy, czy tylko marnują prąd w grzanie samych
siebie), czy dodałeś do nich jakieś np 100nF dla wyższych
częstotliwości, i czy masz jakiś taki kondensator równolegle do tego aku?

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: step up na l6920db
Hello Marek,

Ale rozumiesz, że masz DWA elementy do zmiany. Zarówno dławik jak i
kondensator.

 RoMan
Re: step up na l6920db
On Mon, 11 Mar 2013 13:33:19 +0100, RoMan Mandziejewicz

 pardon, nie doczytalem dokładnie. Na ktorej stronie w pdf widzisz
wykres z takimi parametrami H i C? U mnie tego nie ma.

Re: step up na l6920db
Hello Marek,

H?

Chyba jednak jest.
http://www.st.com/st-web-ui/static/active/en/resource/technical/document/datasheet/CD00002171.pdf
str. 4 - wykresy sprawności.

 RoMan
Re: step up na l6920db
On Mon, 11 Mar 2013 16:30:58 +0100, RoMan Mandziejewicz
http://www.st.com/st-web-ui/static/active/en/resource/technical/documen
t/datasheet/CD00002171.pdf

ale ja piszę o l6920db, to jest zupełnie inny pdf, z innymi
wartościami H i C na wykresach sprawnosci.

Re: step up na l6920db
Hello Marek,

http://www.st.com/st-web-ui/static/active/en/resource/technical/document/datasheet/CD00002171.pdf

Rzeczywiście - są inne wartości. Ale ja bym takich nigdy nie
zastosował, szczególnie przy tak małym pobieranym prądzie.

Pochwal się PCB, bo tu - poza dławikiem - może się kryć problem.
Uprzedzając: na pająku ten układ nie będzie działać poprawnie.

 RoMan
Re: step up na l6920db
On Mon, 11 Mar 2013 18:48:20 +0100, RoMan Mandziejewicz

jest na plytce stykowej i to pajak na maxa. Pomijajac ten problem z
praca pod sporym obciazeniem uklad działa druga dobę bez zgrzytów.Co
do pytania o PCB to wcześniej planowałem  użyć mcp1624 ale ten
l6920db ma "fixed" 3.3v i zabezpieczenie przed odwroceniem
polaryzacji zasilania więc wydał mi się atrakcyjniejszy. W pdfie do
mcp1634 jest przykładowy layout pcb, więc myślę, że jak zastosuję się
do sugestii z tego pdfa to powinno być ok.

Re: step up na l6920db

Jednak to był zły dławik, jak wymieniłem na wiekszego klocka 2A to
przetwornica od razu zaczęła porządnie  trzymać  Vout, 20 ohm 0.5W
jako obciążenie gorący się robi a Vout z 3.3 spada jedynie do 3.1,
jestem pod wrażeniem :-).