Step-UP 10-13.8V na 24V 25W

Witajcie,

Podpowiedzcie proszę jakiś łatwo dostępny scalaczek, na którym można zrobić przetwornice 10-13.8V na 24V Potrzebuje max 25W mocy.

Reply to
Verox

UC3843 jest wystarczająco dostępny?

On Thu, 8 Oct 2009 18:10:49 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał:

Tak :-) dostałem z półki w BNS'ie :-) Teraz - jak rozumiem - czekają mnie poszukiwania rdzenia, dużo nauki, i nawijanie transformatora :-)

Reply to
Verox

Rdzeń proszkowy wyszarpiesz z zasilacza komputerowego - to ten żółto-biały toroid tuż przed kondensatorami wyjściowymi. Transformatora nie potrzebujesz, bo chcesz tylko podnieść napięcie i wystarczy sam dławik.

RoMan Mandziejewicz pisze:

No bez jaj, nie da się kupić normalnie takiego jednego rdzenia? Jakieś TME / ELFA itp?

Reply to
Adam Dybkowski

Koszt przesyłki wyższy od ceny rdzenia. Dało się kiedyś kupić u mnie ale niemal zbankrutowalem wiosną na detalicznej sprzedaży rdzeni w połączeniu z "polityką" Allegro.

A cóż takiego jest w "polityce allegro"? pytam poważnie, nie dla jaj...

Reply to
DJ

Od kwietnia tego roku minimum miesięcznej sprzedaży dla SuperSprzedawcy zwiększono 5-krotnie - z 1000 do 5000 PLN.

RoMan Mandziejewicz pisze:

No i co? Bez znaczka "SS" już się nie znajdzie chętnych kupujących?

Reply to
Adam Dybkowski

I to jest powod do bankructwa ?

Sprzedaż spadła tak raptownie, że mało co mnie na dno nie zaciągnęła. Jakby ktoś hamulec ręczny zaciągnął.

W momencie gdy w ciągu kilku tygodni sprzedaż maleje niemal do zera... Kupujący na Allegro nie ufają osobom z dużą ilością pozytywów i bez znaczka SS.

RoMan Mandziejewicz pisze:

Swoja droga, tak "na zas" i "dla potomnych", to da sie u Ciebie kupowac gdzies w detalu po usenetowej znajomosci czy juz tylko hurt?

Reply to
Butek

No to w rewanżu napisz allegromenadżerom, że z tegoż samego powodu utracili przychód z prowizji od sprzedaży.

Mnie na przykład to nie robi różnicy. A nawet czasami u SSa można się spotkać z olewatorstwem, bo ma dziennie 150 wysyłek i zwisa mu problem pojedynczego klienta, nawet na maila nie chce mu się odpisać. Więc ss nie jest zawsze tym czego pragną nabywcy.

Poza tym ja rozumiem przywiązanie do ss w przypadku ciuchów czy innych bibelotów... Ale elementy elektroniczne??? Dziwny ten świat. Chyba że allegro jakoś promuje wyszukiwanie z filtrem "ss-only"?

Reply to
DJ

*) Przywiązanie klientów mam tu na myśli...
Reply to
DJ

Nic się nie da - jak w marcu kupiłem ostatni raz rdzenie, tak do dzisiaj jeszcze resztki wyprzedaję. A na nowe zakupy mnie na razie nie stać - jeszcze za marcowe nie zapłaciłem. Trzeba teraz kupować w Ferysterze - ale to już gotowe wyroby a nie same rdzenie.

Pisałem. Mają to w dupie. Jak się ma ilość klientów liczoną w milionach, to się pewnymi rzeczami nie przejmuje. A spadek dochodów z prowizji zawsze można tłumaczyć kryzysem.

Nie mam pojęcia, dlaczego to tak zadziało ale tak się stało. W maju oczy ze zdumienia przecierałem a potem było już tylko gorzej. Teraz to już się nie liczy, bo jestem praktycznie bez towaru.

Mowisz ? Rdzeni na allegro taki wielki wybor ze mysle iz ostatnia rzecza jest patrzenie sie na supersprzedawce. Szczegolnie ze sie to w wyszukiwarce nie pokazuje [?].

Popatrzenie w historie tez nie sugeruje zeby SS sprzedaz rdzeni szla znakomicie.

Moze konkurencja wam wyrosla, a moze popyt spadl ? Bo po co komu taki rdzen ? :-)

A moze prace dyplomowe sie skonczyly ?

On Fri, 9 Oct 2009 22:42:52 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał:

Dzięki za kolejne naprowadzenie, to prawda chcę podbić napięcie i nie potrebuje separacji galwanicznej. Guglałem za rozwiązaniami przetwornic step-up na UC3843 jednak nie moge trafić na przykład rozwiązania układowego bez transformatora. O przetwornicach mam raczej średnie pojęcie.

znalazłem scalak LM2587 na pierwszy rzut oka spełnia wymagania... tylko kosztuje 5 dych w TME.

Reply to
Verox

On Sun, 11 Oct 2009 08:25:51 +0000 (UTC), Verox napisał:

Odpowiadam sam sobie, dla potomnych. NA elektrodzie jest podobny ukłaD:

Verox