Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury

Hej.
Mam problem z handlowcem, bo mi wciska informacje, ze statecznik Vossloh
Shwabe, seria FBC-136 ma cieplny zaplon.
Uruchomilem go i zapalił rure natychmiast po wlaczeniu. Wiec niby w jakim
czasie mial on podgrzac elektrody w rurze?

Mial ktos do czynienia z ta seria? Jak wyglada zaplon na cieplo w
statecznikach elektronicznych?

Pzd.
ar-c

Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury

Teoretycznie jest nawet w tych najprostszych chinskich kompaktowkach.
W praktyce tez sobie zadaje pytanie "kiedy".

J.

Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury

Teoretycznie można bardzo dużym prądem w bardzo krótkim
czasie :-). A jak jest w praktyce to sami Chińczycy pewnie
nie wiedzą...

Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury
Órzytkownik "Robert_J"  napisał

do zapłonu "rury" grzanie wcale nie jest potrzebne, wystarczy impuls
odpowiednio wysokiego napięcia:O)

Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury

Owszem, tylko że tego typu zapłon negatywnie wpływa na jej zywotnosc.

Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury

a niby dlaczegusz to?:O)

Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury

Bo tak pisza madre ksiazki.

J.

Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury

a czytałeś jakąś z nich?:O)
jeśli tak to ośfieć nieczytających i wyjaśnij owy wpłyf na żywotnosć?:O)

Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury
Wpływu książek na żywotność świetlówek nie znam. Ale zimny zapłon, nawet jak Ci
się to nie podoba, skraca żywotność świetlówek. Z jakiego powodu, znajdziesz
sobie w Internecie. Jak sam znajdziesz to na dłużej zapamiętasz.

Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury

czy mnie się o podoba czy nie to nie ma tutaj znaczenia, szkoda tylko że ty
wypowiadasz się na temat o kturym zielonego pojęcia nie masz i zasłaniasz
się mądrością głupcuf, czyli internetem:O)

Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury

Napisz to poprawnie ortograficznie, to Ci napiszę, co i dlaczego ze
świetlówkami.

--
Marek Lewandowski

Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury

mnie łaski nie robisz, a ja nic ci poprawnie nie muszę pisać, jesli masz coś
do powiedzenia to powiec to osobie o to pytającej w wątku:O)

Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury

Ty pytałeś, dlaczego zimny zapłon niszczy rurę, nie starter wątku. Na
jego pytanie (o dobry soft start) nie mam odpowiedzi. Ale widzę, że jak
chcesz, to umiesz poprawnie pisać...

A zapalanie rury z żarzonymi katodami bez ich wstępnego podgrzania
skutkuje wyrwaniem materiału z powierzchni elektrod i rozpyleniem go po
luminoforze (dlatego końce starych rur są ciemne - to zjawisko zachodzi
zawsze, tylko przy poprawnie żarzonych elektrodach bardzo powoli). W
efekcie dość szybko rura jest od środka ciemna, traci na jasności, a jak
się elektrody "skończą" to przestaje się zapalać w ogóle, albo świeci
słabo (bo emisyjność kawałka stalowego drutu zatopionego w szkło jest
taka sobie i sporo napięcia idzie na w ogóle uwolnienie elektronu,
zamiast na jego przyspieszanie i pobudzanie rtęci do świecenia).

--
Marek Lewandowski

Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury

czysty pszypadek:O)

wypalanie się elktrod to zjawisko normalne w każdej lampie wyładowczej,
elektrody w świetlufkach wyaplają się zarówno przy odpalaniu na "ciepło" jak
i na "zimno", po prostu na ciepło napięce powodujące jonizację jest znacznie
mniejsze, a co do ciemnego nalotu i trwałości to uwierz że ja potrafię
świetlufkę zapalić na ciepło tak że pszeżyje zaledwie kilka sekund i pojawi
się ciemny nalot na końcach:O)

nie wiem jaki cel przyśfiecał konstruktorom śfiertluwek z takim udziwnieniem
żarników, domyślam się że chodziło o to żeby poradzić sobie z zapłonem bez
wysokiego napięcia, a może chodziło dokładnie o to żeby te rury szybko się
paliły i żeby biznes się kręcił?:O)

Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury

Panowie, naczytaliście się w necie różnych wypowiedzi niekoniecznie
prawdziwych.
Po pierwsze. Rury posiadają żarniki, które wstępnie rozgrzewają rurę w celu
ich zapłonu. Nie ma to nic wspólnego z wydłużeniem żywotności rur, bo same
rury z racji ich konstrukcji mają żywotność bardzo dużą. Pierwszym i
ostatnim zadaniem tych włókien jest umożliwienie zapalenia świetlówki przy
niższym napięciu zasilającym.
Nietety najbardziej newraligicznym elementem, który ulega uszkodzeniu w
takiej rurze i powoduje, ze rura jest do wyrzucenia to jest właśnie to
włókno żarzące. W przypadku tradycyjnego układu zapłonowego spalenie się
takiego włókna powoduje, że rura jest wyrzucana.
Co do zaczerniania rury wewnątrz to faktycznie występuje takie zjawisko, ale
występuje ono przede wszystkim wtedy, kiedy włókno jest żarzone i rura jest
odpalana. Zjawisko to jest o wiele mniejsze przy rurach, które nie posiadają
wstępnego żarzenia, a odpalane są na zimno wyższym napięciem. W przypadku
wyższego napięcia zasilającego bez potrzeby wstępnego żarzenia rury
wytrzymują o wiele dłużej. Tu nalezy porównać czas żywotności samej rury
(bez wstępnego żarzenia) do czasu żywotności żarnika, który ogranicza
żywortność rury przy tradycyjnym układzie zapłonowym. Ponadto układ
odpalający rurę bez wstępnego żarzenia potrafi pracować na rurach, które
mają przepalone wlókna i to właśnie jest wykładnikiem żywotności rur.
Argumentami przemawiającymi przeciwko układom elektronicznym tj.
przetwornicom podwyższającym napięcie zasilające rury jest fakt, że układy
te lubią się często uszkadzać, głównie za sprawą wysychających kondensatorów
elektrolitycznych oraz wysoki koszt w stosunku do tradycyjnego układu.
Dlatego ja osobiście jestem za układami tradycyjnymi stateczników +
zapłonnik elektroniczny, skracający mruganie rur i powodujący, ze rury
zostają odpalone po jednokrotnym podżarzeniu.

Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury
Czy mógłbyś uwiarygodnić swoją opowieść. Może opiszesz co się dzieje jak do
oprawę wyposażoną w świetlówkę, statecznik i zapłonnik bimetaliczny podłączy się
do sieci. Tylko nie pisz ze świetlówka zacznie świecić bo to oczywiste. Skoro
napisałeś o niższym napięciu przy którym następuje zapłon świetlówki to dobrze
by było jak byś się skupił na roli statecznika.

Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury

"Z jakiego powodu, znajdziesz sobie w Internecie. Jak sam znajdziesz to na
dłużej zapamiętasz"

Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury
zapomniałeś dopisać że powinienem ciąć cytaty, czy zostawiłeś sobie taki tekst
na później? Nie muszę szukać w necie po co jest statecznik. W przeciwieństwie do
Ciebie wiem.

Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury

No to mnie oświeć, bo według ciebie jestem ciemny :)
Samemu odpowiadasz w sposób lekceważący "Z jakiego powodu, znajdziesz sobie
w Internecie. Jak sam znajdziesz to na dłużej zapamiętasz", a oczekujesz od
innych pełnych wypowiedzi, wręcz bym powiedział całych elaboratów.

Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury
To Ty rżniesz eksperta i piszesz elaboraty zawierające nieprawdziwe informacje.
Masz rację. Jesteś ciemny i wypadało by żebyś przyznał się do ciemnoty albo
udowodnił ze masz rację. Tylko coś widzę ze przez gardło Ci nie przejdzie zwykle
"przepraszam, nie wiedziałem". Wolisz zamiast tego robić z siebie ofiarę
pękniętego .... .