Startery TI itp.

Witam!
Romek, najpewniej dostaniesz dzisiaj przesyłkę z Fedexu.
Wiesz już do czego ją wykorzystasz?
Ja nie chcę tracić czasu na zabawę, ale od razu chciałbym jej użyć do
jakiegoś praktycznego projektu.
Macie jakieś pomysły?
S.

Re: Startery TI itp.
Hello Sylwester,

Oj, chyba nie - planowana dostawa na 25.

Będę się na razie bawił. Mam nadzieję, że nie popsuję i znajdę jakieś
rozsądne zastosowanie.

Re: Startery TI itp.
Jest już w Polsce.

A nie myślałeś o tym pomyśle, co Zbych podpowiada.
Ty jesteś dobry w tych przetwornicach.
Może jakaś pojemnościowa.
To co się dzieje w marketach z tymi LEDami to faktycznie porażka.
Nie chodzi tylko o to, aby w jednym scalaku zmieścić wszystko,
ale żeby nie było tego efektu migotania jak przesuwasz wzrokiem po lampce,
jakaś sprawność itp.
S.

Re: Startery TI itp.
Hello Sylwester,

Dziwne - nie mam żadnej informacji od TI...

Żadnych przetwornic na mikrokontrolerach! Po moim trupie!

Efekt migotania wynika tylko i wyłącznie z chęci przypodobania się
normie 61000-3-2. Pomimo tego, że obostrzenia nie dotyczą oswietlenia
o mocy poniżej 25W.

Zastosuj w LEDówce za mostkiem kondensator wygładzający i np. HV9922
lub 9925 - nie masz problemu ze stroboskopem.

Re: Startery TI itp.
Hello,

Sprawdziłem: "Status: Processing" - moze Ty się załapałeś na pierwszą
partię - sprzed awarii TIDeals?

Re: Startery TI itp.
No nie. Pamiętasz: zapłaciłem po Tobie.
No ja tak pracuje trochę teraz.
Muszę CodeComposer zainstalować i biurko przygotować:-)
S.

Re: Startery TI itp.
A skąd oni mają niby wiedzieć?
Najpierw wie Fedex, a potem oni.
Zawsze jak podam zły kod, ale dobry nr telefonu, to do mnie oddzwaniają jak
paczka jest już w Polsce:-)
Moja na razie jest w Poznaniu- ma dojść w przeciągu 2 dni.
W sumie ciekawy sposób na śledzenie przesyłki.
Nie muszę zaglądać i szukać gdzie moja przesyłka.

No to mnie przekonałeś. Nie to,  żebym chciał, ale widzę, że to wyzwanie.

A możesz przybliżyć?
Co tam jest napisane, że ma migać?

 > Zastosuj w LEDówce za mostkiem kondensator wygładzający i np. HV9922

Re: Startery TI itp.
Hello Sylwester,

Szkoda LEDów. Mikrokontrolery nie potrafią pilnować prądu na tyle
sprawnie, żeby to miało sens.

Tam jest napisane, że nie ma generowac harmonicznych do sieci - ma
pobierać prąd sinusoidalnie i zgodnie w fazie z napięciem. Jak
rezystor. A to oznacza, że masz do wyboru albo aktywne PFC albo
miganie.

Re: Startery TI itp.
Widziałem demo board. Chodziło by mi o coś takiego, co mieści się na płasko
na PCB.
2xL,2xC w obudowach dużych, to nie bardzo.
S.

Re: Startery TI itp.
Hello Sylwester,

Jakie 2xL? Tam jest jeden dławik. C wyjściowy jest opcjonalny. W
największym uproszczeniu masz rezystor bezpiecznikowy na wejsciu,
mostek, jeden kondensator wygładzajacy, HV9922/5, dioda dławik i koniec.
Dławik 22mH/70mA można zrobić na rdzeniu EF12.6, karkas SMD wyglada
tak: http://www.feryster.pl/polski/podglad.php?lang=pl&id=5

Re: Startery TI itp.
Hello,

Sorry - EF12,6 do wersji 20mA, do wersji 50mA jednak EFD15:
http://www.feryster.pl/polski/efd15-k-8p-smd.php?lang=pl

Re: Startery TI itp.
A ile tam ma być zwojów, aby 22mH było?
Drut pewnie 0,15 mm2 wystarczy?
S.

HV9922
płasko

Re: Startery TI itp.
Hello Sylwester,

Mnóstwo :P

Po co taki gruby? 0.025mm^2 dla prądu średniego 50mA to ledwie 2A/mm^2
Nie myl przekroju ze średnicą!

Re: Startery TI itp.
No dobrze, zamówiłem.
A mogę prosić o jakiś hint do tego karkasu, aby sobie obliczyć te 5 zwojów
:-)

E... tam. Po wczorajszym lutowaniu 18F66J60-I/PT(pitch=0,5 mm) to wolę
widzieć ten drut, jak go lutuję :-)
S.

Re: Startery TI itp.
Hello Sylwester,

Nie widzę...

Szukaj "SFDT 2010".

Zostań krótkowidzem - lupa x3 w oczach (bez okularów). Tylko nie wiadomo
dlaczego lutownica co chwilę nos przypala ;)

Ale nie będziesz go lutować jak zamówisz gotowy dławik. Przylutujesz
sobie wielkie nogi SMD z rastrem 3.75mm (komu tu przeszkadzało
150mils?).

Re: Startery TI itp.
A... jeszcze karkas i spinkę.
Nie wiem który:
1) Rdzenie E13/7/4 (EF12.6/7/4)
czy
2)
EFD-15-R-0,0 F887
czy inny.
S.

Re: Startery TI itp.
Hello Sylwester,

A kto Ci szczelinę w tym rdzeniu wyszlifuje? Zamów normalnie caly
dławik.

Re: Startery TI itp.
No dobrze.
Tylko, że nie widzę dławików w oparciu o ten karkas.
Gdzie by tego szukać?
S.

Re: Startery TI itp.
Hello Sylwester,

Czy naprawdę uwazasz, że w ofertach firm produkujących dławiki musi
być od razu każdy dławik, jaki klient może sobie wymyślić?

http://www.feryster.pl/polski/pytania.php?lang=pl

Re: Startery TI itp.
Na razie dam sobie spokój, bo i tak wychodzi wysokość tego dławika 9mm,
czyli tyle co 9 procesorów SO-8 jeden na drugim.
Jeśli sobie położe 4 kupki, to będę miał 36 procesorów.
Teraz połącze je szeregowo, a każdy będzie miał podłączone do pinów 3 diody,
czyli razem ~ 100 szt.
No i dorobię PWM do sterowania jasnością i będzie dimmable :-)

--
--  .