Starego radia poszukuje albo diory AS 641

Witam

Szukam starego, a raczej prostego radia samochodowego gdzie krecac galka i kondensatorem czestotliwosc byla wyswietylana na wyswietlaczu.

Pamietam ze bylo cos takiego w latach 90. w serii bardzo oszczednego i taniego w produkcji sprzetu. Dostrajanie kondensatorem a czestotliwosc na wyswietlaczu. Pewnei tansze to bylo od sznurka i skali. Mam zamiar wyciagnacz z tamtad wyswietlacz z peryferiami iczyli czestotliwosciomierz i wsadzic to w stara diore AT.

Zupelnie dobrze byloby gdyby ktos mial na wylocie diore AS-641, AS-6411 lub AS-6412 Tam fabrycznie wkladana byla plytka z czestotliwosciomierzem i ta opcja bylaby idealna do mych celow. Wygladalo to tak

pzdr

Reply to
Tmek

Dnia Sat, 21 Aug 2010 16:41:06 +0200, Tmek napisał(a):

Musi być koniecznie Diora i koniecznie te modele, czy wystarczy po prostu "radio samochodowe, w którym częstotliwość ustawia się gałką i jest wyświetlana na wyświetlaczu" ?

Reply to
Yakhub

Dnia Mon, 23 Aug 2010 15:09:52 +0200, Tmek napisał(a):

Nie dalej, jak pół roku temu kupiłem takie właśnie radio. Nowe. Poza radiem z gałką (które jest tak mało selektywne, że łapie 2 stacje jednocześnie), radio ma... odtwarzacz MP3 z USB i kart SD. I wyświetlacz 7-segmentowy na 4 cyfry, na którym prawie nic nie widać. I zegarek, który się resetuje bez powodu. I wzmacniacz, który przenosi na głośniki zakłócenia z alternatora...

Reply to
Yakhub

Allegro ?

Ale moze sie jednak przemoc i zrobic taki modul z PLL, zeby nie tracic na stabilnosci.

Akurat to malo wazne. To co w diorze zrobione jest na 2 sacalakach i kulku rzeczach wkolo, niby niewiele ale wole gotowe. No wlasnie na allegro nie ma :)

Reply to
Tmek

W dniu 2010-08-23 15:20, Yakhub pisze:

To jest w ogóle możliwe? ;) Przecież dzisiaj sprawę odpowiedniej selektywności załatwia filtr ceramiczny, kosztujący grosze. W złożonych przeze mnie amatorskich odbiornikach UKF problem zakłócania stacji przez stację nigdy nie występował. Nawet przy pojedynczym FCM w torze p.cz. A mieszkam w pobliżu dużej aglomeracji, gdzie odbiór jest dobry i nieraz jedna stacja nadaje tuż obok drugiej. Chyba, że nie dali obwodów wejściowych w głowicy? Ale to też mi się w głowie nie mieści. Dla UKF to przecież w najprostszym wydaniu parę cm drutu na cewkę + kondensator.

Reply to
Atlantis

W dniu 2010-08-24 01:22, Tmek pisze:

Gdybyś jednak miał problemy ze znalezieniem gotowego, to zawsze można "pożyczyć" odpowiedni moduł, np. z jednego z tych projektów. ;)

(czwarty post od góry)

Reply to
Atlantis

Można kupić gotowca:

Na zakres UKF dodatkowy preskaler być może producent sam dołoży.

Wmak

Reply to
Wmak

Dnia Tue, 24 Aug 2010 01:24:30 +0200, Tmek napisał(a):

"Naviheaven NA-131"

:)

Reply to
Yakhub

W dniu 2010-08-24 07:29, MM pisze:

Co do tanich radioodtwarzaczy samochodowych to nie wszystkie są beznadziejnie wykonane. Parę lat temu w Polonezie ojca wysiadło radio. Za trochę ponad 100 zł kupiłem na jego miejsce Mediona z odtwarzaczem CD i obsługą MP3. Zamontowałem, zrobiłem kwadrofonię (stare radio było stereo, a ja prawie miałem pod ręką Tonsile 4om, które pasowały do tyłu. Oczywiście bez rewelacji, ale gra do dzisiaj dosyć czysto. Nie gubi stacji, nie słychać dwóch jednocześnie, czułość przyzwoita (odbiera to samo co mój Panasonic). Działa CD i MP3. Jedyna wada to mały kontrast wyświetlacza.

Reply to
Atlantis

Medion to czysta chinszczyzna .. ale jakby lepiej selekcjonowana.

Oczywiscie jak to z nowa technologia - na tyle skomplikowane ze nie wiadomo kiedy sie cos uszkodzi, ale naprawa niemozliwa lub nieoplacalna.

Wyglada symapatycznie minimalistycznie

Reply to
Tmek

Dnia Tue, 24 Aug 2010 15:00:11 +0200, Tmek napisał(a):

Wygląda akurat bardzo dobrze i w dodatku znakomicie się komponuje z deską mojego samochodu. Niestety, pisk, który wydostaje się z głośników, modulowany w dodatku obrotami silnika, skutecznie utrudnia jakiekolwiek korzystanie (chociaż jest nawet efektowne, bo podczas przyspieszania wiernie imituje odgłos startującego odrzutowca).

Reply to
Yakhub