Stare radio Pionier

Leży u mnie na strychu ten stary, kultowy radioodbiornik lampowy.
Pamiętam, że podpinałem go do zasilania na próbę parę lat temu. Nic nie
eksplodowało (co chyba można uznać za sukces), lampy świeciły, z
głośnika pomimo kręcenia gałką nie było słychać żadnej stacji (tylko szum).

Czy odbiornik do normalnej pracy wymaga zewnętrznej anteny i uziemienia?
Jeśli tak, to jakie warunki muszą one spełniać? Do prób wystarczy KDWZO
i kaloryfer? :)

Jakie pierwsze kroki powinienem podjąć poza gruntownym wyczyszczeniem
wnętrza urządzenia?

Re: Stare radio Pionier
Dnia Sat, 17 Oct 2009 01:19:06 +0200 na fali pl.misc.elektronika stacja

Wystarczy antena, metr drutu. Pracuje na zakresach DŚK. Uważaj - chassis
jest galwanicznie połączony z siecią.

Sprawdzić elektrolit na okoliczność rozformowania się i kondensator
łączący siatkę pierwszą pentody z anodą triody na upływność. A
najlepiej zajrzeć na moją stronę i poczytać odpowiedni rozdział,
lub poczytać stare wątki z forum http://www.trioda.com

--
Tomasz Szczesniak

snipped-for-privacy@stareradia.pl
Re: Stare radio Pionier
nie chciałbyś go sprzedać?

Re: Stare radio Pionier

Z czystej ciekawości: jakiego rzędu kwoty mozna sie spodziewać ? 100zł?
1000zł ? Więcej ?

Re: Stare radio Pionier

Tak, ze 25000.

Re: Stare radio Pionier
daj znać Atlantis jak będziesz zainteresowany, jak tak, to opisz pliz w
jakim jest stanie, najchętniej na priv jak będziesz zainteresowany, to daj
znać, podam adres do korespondencji.

pozdr. r.

Re: Stare radio Pionier
Dzieciństwo mi się przypomniało i słuchanie Wolnej Europy, Londynu i Waszyngtonu
z babcią :-))
JaC

Re: Stare radio Pionier

Nie jest na sprzedaż - sam chciałbym spróbować go uruchomić i umieścić
na eksponowanym miejscu. ;)
Generalnie stan zewnętrzny nie jest zły - obudowa rzecz jasna posiada
pewne ślady nadgryzienia przez ten ładny kawał czasu, niemniej nie jest
zmasakrowana (a takie czasem widuje się na Allegro albo giełdach
staroci). Brakuje tylnej ścianki (jeśli uda mi się go uruchomić zrobię
zamiennik z pilśni) oraz napisy na szybce robiącej za skalę są
nieczytelne - dosłownie "spłynęły" przyjmując przez lata wilgoć z powietrza.

Jest to wersja w obudowie BA-3:
http://oldradio.pl/img/pionier/ob-BAK-3.jpg
a nie ta bardziej popularna BA-1 lub BA-2:
http://oldradio.pl/img/pionier/ob-BAK-2.jpg

Aha, niestety brakuje również gałek... :/

Site Timeline