stare dyskietki - Page 3

Re: stare dyskietki

Trafiają się kolekcjonerzy reanimujący stary sprzęt i uczuleni na
oryginalności wszelkich podzespołów wliczając w to wszelkie duperelki,
jak dyskietki.

Re: stare dyskietki

Tylko co to za reanimacja, skoro dyskietki kupione jako sprawne za parę
lat nie będą działały? IMO sens ma jedynie zrobienie jakiegoś interfejsu
(bez ingerencji w oryginalny układ starego komputera) umożliwiający
czytanie danych z nowszych nośników.
Dyskietki tylko jako dekoracja. ;)

Re: stare dyskietki

Brawo! Wymysliles Floppy Drive Emulator ;)

http://www.lotharek.pl/product.php?pid42 %

Niestety lotharek byl pierwszy, poza zastosowaniem w Amigach i
Atarynkach
wbrew pozorom jest mase sprzetu ktory potrafi sie komunikowac
ze swiatem tylko w ten sposob ... I sa ludzie gotowi zaplacic za taki
SDFDD drive zplacic 11o ełro.

Michal W.

Re: stare dyskietki
In the darkest hour on Mon, 21 May 2012 19:39:35 +0200,

Pierwszy jeśli chodzi o produkcję tego w PL.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:224B ]
[ 11:43:53 user up 13176 days, 23:38,  1 user, load average: 0.13, 0.28, 0.99 ]

Re: stare dyskietki

Moje działają. Najstarsza przeleżała około 15 lat, wczesniej intensywnie
używana. Sprawdzałem jakiś miesiąc temu i nie ma żanych degradacji
widocznych dla stacji, dziala jak nówka.

Re: stare dyskietki

Jedyne zastosowanie jakie przychodzi mi do głowy to vintage computing.
Przy czym tutaj też nie ma zmiłuj - stare nośniki będą padały i tyle.
Przecież już teraz miłośnicy starego sprzętu budują interfejsy w rodzaju
SD2SIO dla Atarynek. :)

Re: stare dyskietki

Jest jeszcze drugie - instalacja XP lub winserwera 2003 na dość świeżym
komputerze. Oczywiście można "dograć" sterownik do płyty instalacyjnej,
ale z dyskietką (jak się ma razem z napędem) prościej. Tylko że to już
prawie jednorazĂłwki.
A jeszcze starsze BIOSy czasem można rozpakować tylko na dyskietkę.
Potem można wrzucić na pendrajwa, ale bywają programy działające
wyłącznie na dyskietkach. Co ciekawe, zwykle nie robią problemów z
napędami USB. Ale to wszystko z czasem się skończy.

Pozdrawiam

DD

Re: stare dyskietki

A ma ktoś może jakiś pomysł na zastosowanie starych dyskietek
niekoniecznie w zastosowaniach komputerowych?

--
Grzexs

Re: stare dyskietki

Oczywiście. Czytaj portale internetowe przy nastepnym zaćmieniu słońca.

Re: stare dyskietki

Do spawania też się nadaje ?

Re: stare dyskietki

Dziś pokazałem synowi u dziadka na strychu jak kiedyś wyglądał komputer
osobisty typu Atari 65XE i stacja dysków Atari 1050. Ostatni raz
włączane toto było do prądu jeszcze zanim syn się urodził, z 12 lat
temu. Po odpaleniu i przeglądnięciu kilku dyskietek (parę gierek LK
Avalon, parę dyskietek Kodak i Verbatim pochodzenia PC-XT) byłem pełen
podziwu, że ani razu nie pojawił się błąd odczytu. Dodam, że strych
nieogrzewany, -20C w zimie, +50C latem.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: stare dyskietki
nie wiecie ile wynosi prekompensacja zapisu na dyskietkach DD i na
dyskietkach HD?

Re: stare dyskietki
w PC jakoś nigdzie się tego nie ustawia, więc podejrzewam, że jest jakaś
stała ustalona wartość do której równają wszyscy producenci... Ktoś
podpowie?

Site Timeline